GryNowości

GMC Hummer EV będzie pierwszym oprogramowaniem samochodowym zbudowanym na silniku Unreal Engine firmy Epic

Fortnite twórca Epic Games współpracuje z producentami samochodów, poczynając od General Motors, aby wykorzystać swoją platformę programistyczną Unreal Engine do tworzenia oprogramowania samochodowego w ramach inicjatywy, którą Epic nazywa „interfejsem człowiek-maszyna” (HMI). Pierwszy samochód, który korzysta z silnika Unreal Engine, który jest podstawowym zestawem narzędzi oprogramowania, z którego korzystają programiści Fortnite i niezliczone inne wysokobudżetowe gry wideo, będzie nadchodzącym Hummer EV GMC, którego premiera ma nastąpić 20 października.

Logika jest prosta: nowoczesne samochody są projektowane głównie przy użyciu oprogramowania, a zmontowane samochody są wyposażone w dziesiątki komputerów pokładowych i polegają na ekranach dotykowych i interfejsach cyfrowych, które zasilają centra multimedialne i inne źródła informacji wyświetlanych kierowcom. A Unreal Engine to świetna platforma do tworzenia oprogramowania, co zdaniem Epic czyni ją doskonałą platformą do tworzenia oprogramowania, które trafia do samochodów.

„Kiedy dzisiaj siedzisz za kierownicą nowoczesnego samochodu, sposób, w jaki wchodzisz w interakcję z pojazdem, jest inny niż kilka lat temu. Przyciski i ekrany dominują na desce rozdzielczej, kierownicy i panelu instrumentów, zapewniając funkcje, które mogą być dla Ciebie nowe. Elektryfikacja leży u podstaw wielu z tych postępów, a sprzęt cyfrowy, taki jak kamery, czujniki i wyświetlacze, w połączeniu z najnowocześniejszą technologią, taką jak Unreal Engine, tworzy ramy, na których można budować nowe doświadczenia ”- wyjaśnia firma na blogu. Poczta. „W Epic Games od dawna interesuje nas sposób, w jaki wymagania dotyczące programowania HMI pokrywają się z wymaganiami dotyczącymi tworzenia gier. Wiele funkcji wymaganych do tworzenia systemów HMI było dostępnych w Unreal Engine od jakiegoś czasu ”.

: Epic Games

Epic twierdzi, że producenci samochodów, tacy jak GMC, oraz projektanci interfejsu użytkownika i doświadczenia użytkownika, których zadaniem jest stworzenie oprogramowania, z którym właściciele samochodów będą wchodzić w interakcję w gotowym produkcie, mogą zrobić więcej i zrobić to szybciej, korzystając z narzędzi takich jak Unreal Engine. Epic twierdzi, że powinno to umożliwić projektantom odgrywanie bardziej aktywnej roli w rozwoju oprogramowania.

„W tradycyjnych przepływach pracy HMI projektanci UI / UX tworzą„ ekrany bohaterów ”lub obrazy referencyjne, które przedstawiają, jak powinien wyglądać interfejs użytkownika. Rzadko kiedy widzą swoje projekty w akcji wystarczająco wcześnie, aby je powtórzyć, ponieważ to inżynierowie muszą wdrożyć projekt i funkcjonalność w pojeździe ”- wyjaśnia Epic. Unreal Engine to także wieloplatformowy silnik gier, co oznacza, że ​​projektanci mogą łatwo przeglądać nowe wersje w prototypowych pojazdach na tabletach z systemem iOS lub Android bez konieczności powielania wysiłków, przebudowując oprogramowanie do pracy na urządzeniach mobilnych.

: Epic Games

Co to właściwie będzie oznaczać dla konsumentów korzystających z oprogramowania samochodowego nowej generacji zaprojektowanego przy użyciu silnika Unreal Engine? Epic twierdzi, że już umożliwia imponujące postępy. Na przykład ekrany informacyjno-rozrywkowe zbudowane przy użyciu silnika gry mogą zacząć działać znacznie szybciej, ponieważ zestaw narzędzi Epic pozwala programistom uruchamiać różne części oprogramowania w kolejności sekwencyjnej zamiast wszystkich naraz. „Zawartość, która nie jest potrzebna podczas uruchamiania, można załadować po pierwszym uruchomieniu, co jeszcze bardziej skraca czas uruchamiania” – mówi firma.

Ponieważ silnik Unreal Engine został zaprojektowany, aby umożliwić fotorealistyczną grafikę generowaną komputerowo, oprogramowanie samochodowe może również wyświetlać pełne renderowanie pojazdu w wysokiej rozdzielczości, a także różne jego wewnętrzne i dolne części oraz mechanizmy mechaniczne i programowe na centralnych ekranach i innych wyświetlaczach.

„Unreal Engine zapewnia najlepszą w swojej klasie grafikę dla HMI produkcyjnego, z materiałami lakierniczymi i odbiciami, które zapewniają najwyższą jakość grafiki w czasie rzeczywistym w pojeździe” – mówi Epic. „Wszechstronny zestaw funkcji efektów wizualnych, które zostały wzmocnione podczas tworzenia gier, daje projektantom motoryzacyjnym solidny zestaw narzędzi do wyrażania kreatywności w projektach HMI”.

Firma Epic twierdzi, że jej praca nad oprogramowaniem samochodowym i partnerstwo z General Motors opiera się na przewidywaniach, że pojazdy autonomiczne pewnego dnia sprawią, że prowadzenie pojazdu będzie mniej ważne niż czynności, które można wykonywać w samochodzie, gdy prowadzi go za Ciebie oprogramowanie. Niezależnie od tego, czy chodzi o przesyłanie strumieniowe wideo, granie w gry, czy używanie funkcji komunikacyjnych do połączeń głosowych i wideo, Epic jest zainteresowany pozycjonowaniem silnika Unreal Engine jako podstawowego filaru budowania wszystkich tych funkcji i funkcji.

„Co by było, gdyby marka motoryzacyjna miała własne gry, do których dostęp mają tylko użytkownicy pojazdów? Albo kierowcy mogliby dostosować swoje wizualizacje HMI i asystenta głosowego do osobowości swojej ulubionej postaci z gry wideo? ” pisze firma. „Z Unreal Engine jako platformą HMI, takie możliwości stają się możliwe”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook