Różności i nowinki technologia

Golden Diner wycofał się z używania Seamless podczas pandemii

W ostatnie niedzielne popołudnie szef kuchni Samuel Yoo stał za ladą, którą sam opisał jako azjatycką restaurację, na obrzeżach Chinatown na Manhattanie. Każdy z ośmiu obrotowych stołków w Golden Diner pozostał pusty, tak jak od czasu, gdy Nowy Jork nakazał restauracjom zamknięcie posiłków w pomieszczeniach sześć miesięcy wcześniej. Chociaż teraz około tuzina chętnych do jedzenia jest w stanie usiąść na wydzielonym chodniku, podać talerze herbatników z jarmużem i parmezanem w sosie i popijać brunch kieliszkami pomarańczowego wina.

Za drzwiami frontowymi zamaskowany kelner, który pilnował rosnącej liczby osób, których Yoo nigdy się nie spodziewał, stanie się głównym tematem jego małego biznesu: garstka głodnych nowojorczyków, kilku europejskich turystów i grupa dostawczych rowerzystów czekających na brązowym papierze worek zamówień na wynos.

Przed pandemią Yoo nie martwiło się zbytnio budowaniem bazy klientów do odbioru i dostawy. Młody restaurator przeszukał rynek nieruchomości na Manhattanie w poszukiwaniu idealnego miejsca do debiutu Golden Diner jako koncepcji i zachęcał do tego każdego, kto mógł jeść w środku.

Ale, podobnie jak dobrzy milenialsi, szybko zaczął korzystać z aplikacji – „dosłownie wszystkich”, mówi z wyczerpaniem – takich jak UberEats i oczekujące na przejęcie Postmates; Caviar oraz jego firma macierzysta DoorDash; i Seamless, z odpowiednim konglomeratem Grubhub. Aplikacje wkrótce stanowiły 95 procent jego wszystkich zamówień na wynos, co spowodowało, że Yoo zapłacił Seamless, najpopularniejszą platformę Golden Diner do pozyskiwania zamówień w tamtym momencie, około 30 do 35 procent na zamówienie „w najgorszym” – powiedział.

Wysokie opłaty w połączeniu z przejściem na utrzymanie wyłącznie dzięki zamówieniom na wynos szybko zabiłyby jego restaurację, powiedział Yoo The Verge, oprócz czynszu i podatków. Kiedy więc COVID-19 dał jasno do zrozumienia, że ​​nikt nie będzie jadł w środku przez niejednoznaczną chwilę, Golden Diner zaczął publicznie wściekać się przeciwko korporacyjnej machinie, wzywając swoją pokrzywdzoną przez tysiąclecia publiczność, by, jak mówi Yoo, „postąpiła właściwie” w imieniu wszystkich małych firm na całym świecie.

W kwietniu ta mała restauracja po raz pierwszy błagała swoich 11000 obserwujących na Instagramie, aby wydawali pieniądze bezpośrednio w niezależnych restauracjach, takich jak jej własna, aby uniknąć naliczania opłat za pomocą śledzonych kliknięć i podstępnych wykazów telefonów i witryn powiązanych z systemem Seamless.

Na innych platformach, głównie Yelp, Golden Diner subtelnie realizował swój antykorporacyjny program, przesyłając nakładki tekstowe z prośbą o wsparcie klienta w tych inicjatywach. W trybie offline zespół uprzejmie zachęcał klientów do składania zamówień za pośrednictwem aplikacji takich jak Seamless, dołączając drukowane przypomnienia do każdego zamówienia innej firmy. „Dziękuję bardzo za zamówienie, doceniamy! Gdybyś mógł następnym razem złożyć zamówienie u nas, bylibyśmy wdzięczni za Ciebie jeszcze bardziej ”, mówi wpisana notatka, dodając na końcu mrugającą buźkę.

Szef kuchni Samuel Yoo za ladą w Golden Diner.
: Golden Diner

TL; DR: Yoo prawie krzyczał w pustkę, że uncja wysiłku klientów może pomóc przetrwać Golden Diner. W odpowiedzi fani szybko zjednoczyli się za #TeamGolden – rywalizując z wczesnym i przytłaczającym aplauzem czołowych krytyków kulinarnych – i przyznali, że doceniają restaurację za coś więcej niż wytrawne „sando” z jajkiem i serem z Chinatown.

Kiedy Yoo otworzył restaurację wiosną 2019 roku, świadomie zdecydował się zaabsorbować połączone koszty marketingu i dostawy stron trzecich, które wiązały się z aplikacjami na wynos. Kompromis pozwolił mu uniknąć żmudnego zadania wewnętrznego zarządzania operacjami dostawy (zapewnienie wystarczającej liczby godzin na dołączenie niezawodnych kierowców dostaw, otrzymywanie zamówień za pośrednictwem ich strony internetowej, ustalenie odpowiedniego promienia dla ich strefy dostaw), a zamiast tego wykorzystać kreatywną część jego mózgu do ewoluuj Golden Diner.

Ale gdy wirus rozprzestrzenił się po całym kraju, opłaty stały się nie do utrzymania. Zanim miasta takie jak Nowy Jork nałożyły awaryjny 20-procentowy limit opłat za platformy zewnętrzne podczas COVID, Grubhub był znany z tego, że podobno pochłaniał ponad 40 procent na zamówienie.

Głównym krokiem w kierunku obniżenia drogich opłat za aplikacje było zmodernizowanie strony internetowej Golden Diner w celu przetwarzania zamówień online za pośrednictwem systemu sprzedaży ze stałą opłatą, Toast. Logistyka wewnętrznego zespołu dostawczego okazała się trudna (patrz: uruchomienie z flotą rowerów Citi), ale kiedy Yoo złamał kod, Golden Diner był w stanie zachęcić swoich klientów specjalnymi ofertami spoza menu i bezpłatnymi dostawa (w porównaniu z opłatą w wysokości 1 USD, którą restauracja następnie umieszczała w aplikacjach innych firm).

Pozwoliło to całkowicie wyeliminować 15-procentową opłatę za dostawę bezproblemową, zmniejszając wypłatę za dostawę Seamless do zaledwie 5% opłaty „marketingowej”, która według obliczeń Golden Diner miała sens, aby utrzymać ekspozycję na Seamless. (Model marketingowy typu pay-to-play w Seamless pozwala restauracjom wybierać z procentowej skali zamówienia na ruchomą skalę, zwykle od 5 do 25 procent lub więcej, w celu zwiększenia ich profili w aplikacji i polecania ich wraz z odpowiednimi firmami za pośrednictwem kampanie e-mailowe, powiedział rzecznik Grubhuba The Verge podczas rozmowy telefonicznej.)

Według liczb, te wspierane przez społeczność wysiłki przynoszą efekty. Diner odnotował spadek zamówień składanych za pośrednictwem platform innych firm, z początkowych 95 procent wszystkich zamówień na wynos do zaledwie 40 procent średnio na zakładkach z dostawą i odbieraniem. (Składane w jadalni na świeżym powietrzu zapewnia Golden Diner bezpośredni dostęp do ponad 80 procent bazy klientów w słoneczny dzień).

Yoo nie przyjmuje założenia, że ​​jakość jego gotowania ma znaczną moc, gdy prosi swoich klientów, aby przełamali nawyk zamawiania jedzenia pod drzwi wejściowe za pomocą ruchu nadgarstka. Ale patrząc na niedzielny tłum, wydaje się, że Yoo może mieć rację: jego klienci przeglądają Instagram, oglądają posty z Golden Diner i „wiedzą, co słychać”.

Platformy innych firm mogą dalej „zachowywać się jak śmieciarze”, ile tylko chcą, mówi Yoo. Będzie nadal zbierał swoje pieniądze, używając Seamless do ekspozycji i rzucając wyzwanie ludziom, aby zastanowili się, kto naprawdę zyskuje na opłatach za dostawę i usługach.

Ostatecznie to klient decyduje, w jaki sposób chce podzielić rachunek.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook