Nowości

Grafika Google ułatwia licencjonowanie praw do zdjęć

Google wprowadza aktualizację Grafiki Google, która ma ułatwić licencjonowanie zdjęć lub obrazów objętych prawami autorskimi. Zmiana mogłaby pomóc wydawcom, fotografom i artystom dotrzeć do odbiorców, a także pomóc użytkownikom znaleźć obrazy, do których mają prawo.

Obrazy z informacjami licencyjnymi dostarczonymi przez wydawcę będą teraz pojawiać się w wynikach wyszukiwania z plakietką „Licencjonowane” nad miniaturą. Kliknięcie tego obrazu spowoduje wyświetlenie wymagań licencyjnych i łącze do miejsca, w którym możesz kupić do niego prawa, jeśli to konieczne. Licencjodawcy mogą określić łącze zakupu, które różni się od strony, z której pojawił się obraz.

Możliwe będzie również filtrowanie wyników wyszukiwania grafiki według typu dołączonej licencji. Na przykład możesz wyszukiwać tylko obrazy objęte mniej restrykcyjną licencją Creative Commons lub szukać specjalnie zdjęć komercyjnych.

Google współpracował z branżą licencjonowania obrazów nad nowymi funkcjami. „Uważamy, że jest to krok w kierunku ułatwienia ludziom lepszego zrozumienia natury treści, na które patrzą w Grafice Google, oraz tego, jak mogą z nich korzystać w sposób odpowiedzialny” – mówi firma w poście na blogu.

„Nowe funkcje Google Images pomagają zarówno twórcom obrazów, jak i ich konsumentom, zapewniając wgląd w to, jak można prawidłowo licencjonować treści twórców” – mówi wiceprezes Shutterstock ds. Operacji dotyczących treści Paul Brennan. „Cieszymy się, że mogliśmy ściśle współpracować z Google nad tą funkcją, opowiadając się za zabezpieczeniami, które zapewniają godziwą rekompensatę dla naszej globalnej społeczności liczącej ponad milion współtwórców. Opracowując tę ​​funkcję, firma Google wyraźnie pokazała swoje zaangażowanie we wspieranie ekosystemu tworzenia treści ”.

Podczas gdy Grafika Google była pierwotnie narzędziem do katalogowania zdjęć w internecie, z czasem firma wprowadzała zmiany, próbując uspokoić właścicieli praw autorskich, którzy twierdzili, że kradzież zdjęć jest zbyt łatwa. Na przykład kilka lat temu Google usunęło przycisk, aby wyświetlić pełnowymiarowy obraz bezpośrednio z wyników wyszukiwania, zamiast tego zachęcając użytkowników do odwiedzenia powiązanej witryny.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook