NowościOprogramowanie

Greenroom, konkurent Spotify Clubhouse, jest tutaj

Aplikacja Spotify na żywo, Greenroom, oficjalnie uruchamia się dzisiaj na iOS i Androida, co oznacza pierwszą prawdziwą próbę stworzenia platformy mediów społecznościowych. Aplikacja społecznościowa, która jest podobna do Clubhouse, pozwala użytkownikom prowadzić na żywo rozmowy o sporcie, muzyce i kulturze.

Dzisiejsza premiera nie obejmuje ogłoszenia twórcy markizy ani planowanego konkretnego wydarzenia, ale zamiast tego firma korzysta z okazji, aby zachęcić ludzi do zarejestrowania się i ustalenia, w jaki sposób będą chcieli korzystać z aplikacji. Niektóre z jego podstawowych funkcji, jak mówi osoba zbliżona do sytuacji, ostatecznie trafią do rzeczywistej aplikacji Spotify, więc zespół będzie uważnie monitorował, co dzieje się w Greenroom.

Aplikacja jest oparta na Locker Room, stworzonym przez Betty Labs i przejętym przez Spotify w marcu. Ta aplikacja skupiała się wyłącznie na treściach sportowych, więc użytkownicy, którzy byli zalogowani od początku, będą musieli przyzwyczaić się do oglądania czegoś więcej niż tylko sportowych rozmów, co jest prawdopodobnie największą zmianą. Inne zauważalne zmiany w aplikacji są głównie wizualne. Ma teraz zielono-czarną kolorystykę Spotify, a także nowe logo i czcionkę. Jeśli chodzi o funkcjonalność, zawiera teraz również natywne nagrywanie, które pozwoli użytkownikom zapisywać swoje programy i rozpowszechniać je jako podcasty. (Oczywiście Spotify jest właścicielem Anchor, więc można łatwo wyobrazić sobie, że programy zostaną ostatecznie przeniesione do oprogramowania do tworzenia w celu dalszej edycji i publikacji.)

Tak będzie wyglądać tworzenie pokoju.
Obraz: Spotify

Użytkownicy mogą zarejestrować się za pomocą swojego loginu Spotify, chociaż nie jest to wymagane do korzystania z aplikacji. Początkowy proces rejestracji pozwoli również użytkownikom wybrać swoje zainteresowania z szerszego zakresu tematów, takich jak gatunki muzyczne i drużyny sportowe.

Dodatkowo Spotify zapowiada utworzenie funduszu dla twórców, choć szczegóły są skąpe. Osoby korzystające z aplikacji będą otrzymywać wynagrodzenie w oparciu o popularność ich pokoi i ich zaangażowanie, mówi źródło zbliżone do sytuacji, a ekskluzywne umowy z twórcami są również w trakcie prac, a ogłoszenia prawdopodobnie pojawią się latem. Nie jest jasne, ile pieniędzy Spotify przeznaczy, aby zwabić twórców do aplikacji, ale zainteresowani użytkownicy mogą zarejestrować się więcej, aby uzyskać informacje tutaj.

Każda firma technologiczna wydaje się być teraz zainteresowana social audio, czymś, co nie istniało powszechnie do marca 2020 roku, kiedy wystartował Clubhouse. Od tego czasu Twitter uruchomił Spaces, Facebook był gospodarzem swoich pierwszych Live Rooms, a inne firmy, takie jak Slack, LinkedIn, Reddit i Discord, zaczęły tworzyć podobne produkty. Spotify może mieć największe szanse, aby audio społecznościowe stało się prawdziwą częścią swojej działalności, po prostu dlatego, że audio jest już jego pełnoetatowym zajęciem. Ale zachęcenie ludzi do dołączenia do aplikacji na żywo i spędzenia w niej czasu jest trudną sprzedażą i będzie wymagało programowania na najwyższym poziomie, zwłaszcza że konkuruje ze wszystkimi innymi aplikacjami.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook