Nowości

Harley-Davidson tworzy LiveWire jako własną markę motocykli elektrycznych

LiveWire, pierwszy motocykl elektryczny firmy Harley-Davidson, stanie się teraz własną, samodzielną marką. Firma z siedzibą w Milwaukee ogłosiła, że ​​przekształci swój oddział motocykli elektrycznych jako własną firmę o odrębnym składzie i dostosowanych do potrzeb sprzedaży detalicznej. Harley-Davidson planuje zaprezentować „pierwszy motocykl marki LiveWire” 8 lipca, zbiegając się w czasie z Międzynarodowymi Targami Motocyklowymi.

To podobny krok do tego, w jaki sposób Harley-Davidson podszedł do swojej nowej firmy produkującej rowery elektryczne, Serial 1. Pomysł polega na tym, że LiveWire nadal czerpie korzyści ze swoich relacji z firmą macierzystą, jednocześnie kształtując własną tożsamość marki, która różni się od Harley-Davidson.

To zmiana w stosunku do tego, jak firma podeszła do swojego obecnego modelu LiveWire, w którym logo Harley-Davidson jest z przodu i na środku, podczas gdy marka LiveWire praktycznie nie istnieje. To znak, że w przyszłości Harley-Davidson jest zainteresowany pozostawieniem swoich zelektryfikowanych modeli na własnych warunkach.

„Mając misję bycia najbardziej pożądaną marką motocykli elektrycznych na świecie, LiveWire będzie pionierem w przyszłości motocykli, w pogoni za miejską przygodą i nie tylko” – powiedział Jochen Zeitz, prezes, prezes i dyrektor generalny Harley-Davidson w oświadczenie. „LiveWire planuje również wprowadzać innowacje i rozwijać technologię, która będzie miała zastosowanie w motocyklach elektrycznych Harley-Davidson w przyszłości”.

Pojawiło się nowe logo i nowa „wirtualna” siedziba z zespołami inżynierów stacjonującymi w Dolinie Krzemowej i Milwaukee. LiveWire będzie współpracować z dealerami Harley-Davidson jako niezależna marka, łącząca cyfrowe i fizyczne formaty detaliczne.

Pytanie brzmi, czy ta strategia budowania marki doprowadzi do lepszej sprzedaży elektrycznych modeli Harley-Davidson. Ostatni rok, Reuters poinformował, że plan firmy, aby zaapelować do młodszego pokolenia motocyklistów za pomocą LiveWire, był trudny, a większość zamówień przedpremierowych pochodziła od starszych lub wcześniej istniejących klientów. Ogólna sprzedaż Harley-Davidson była ostatnio w stagnacji po osiągnięciu niskiego poziomu w 2018 roku.

Problem może polegać na tym, że cena, która zaczyna się od 29 799 USD, nie jest dużo tańsza niż Tesla Model 3. Dealerzy powiedzieli Reuters że wielu młodszych klientów odstraszyła cena.

Harley-Davidson mierzy się również z twardą konkurencją ze strony rywali, takich jak Zero Motorcycles, które niedawno połączyły siły z producentem sportów motorowych Polaris w sprawie nowej linii pojazdów ATV i skuterów śnieżnych z napędem elektrycznym. A ponieważ szerszy świat transportu przechodzi na elektryczny, na spółkę będzie coraz bardziej wywierana presja ze strony akcjonariuszy, aby udowodnić, że jej wizja przyszłości może być opłacalna.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook