Gry

Horizon Zero Dawn na PC to świetny pomysł, który wymaga trochę pracy

Horizon Zero Dawn pojawiło się na PC kilka dni temu, co wydawałoby się mało prawdopodobne o tej porze w zeszłym roku. To jedna z najbardziej uznanych gier dostępnych na PlayStation 4, a Sony nie jest znane z wydawania swoich ekskluzywnych tytułów gdzie indziej – to jeden z największych powodów, dla których warto kupić PS4.

W Horizon Zero DawnJednak w tym przypadku wydanie na PC ma sens. PS4 wychodzi z gry Duch Tsushimy W zeszłym miesiącu ukazało się ostatnie główne wydanie własne Sony, przed pojawieniem się PS5 jeszcze w tym roku. A jedna z największych gier ogłoszonych na PS5 jest przyszłoroczna Zero Dawn dalszy ciąg, Horyzont Zakazany Zachód.

Ponowne wydanie Zero Dawn i jego Frozen Wilds ekspansja na PC jest więc inteligentnym marketingiem dla PS5. Sony nic nie traci, udostępniając grę nowej publiczności w tym momencie cyklu życia PS4 i być może niektórzy gracze na PC będą wystarczająco uzależnieni, aby zainteresować się sequelem PS5, kiedy inaczej by tego nie zrobili. (Nie spodziewałbym się Zakazany Zachód by trafić na PC na kilka lat, jeśli w ogóle.)

Myślenie jest rozsądne, ale zadziała tylko wtedy, gdy gracze na PC będą mieli dobre doświadczenia Horizon Zero Dawn. I chociaż ogólna jakość gry nie budzi wątpliwości, wydaje się, że zadanie przeniesienia nie otrzymało podobnego poziomu dbałości o szczegóły. Horizon Zero Dawn to jedna z najbardziej ambitnych technicznie gier na PS4, ale została zaprojektowana dla sprzętu o wiele mniej zaawansowanego niż większość dzisiejszych komputerów do gier i wydaje się, że wiele osób nie otrzymuje takiego doświadczenia, jakiego by oczekiwali.

Bawiłem się Horizon Zero Dawn na moim komputerze (GTX 1080 / i5 6600K / 16GB RAM) z pierwszą łatką i zainstalowanym najnowszym sterownikiem Nvidii, a wyniki były przyzwoite, jeśli nie spektakularne. Mogę sprawić, by działał na wysokich ustawieniach przy 1440p, utrzymując około 50 klatek na sekundę, co wydaje się wystarczająco płynne na monitorze G-Sync. Czasami widzę zatrzymania i zacinanie się podczas wchodzenia w nowy obszar, co moim zdaniem może mieć coś wspólnego z ładowaniem gry z obracającego się dysku twardego. Z drugiej strony, tak też działało na PS4 i nie pamiętam, żeby tam się zacinało.

Port ma opcje pomagające ustabilizować wydajność, ale z mojego doświadczenia wynika, że ​​nie działają one świetnie. Zablokowanie gry na rzekomo stabilnych 30 klatkach na sekundę nie naprawia problemów. Jeśli już, to po prostu obniża liczbę klatek na sekundę, gdy już się pojawią. To samo dotyczy trybu dynamicznej rozdzielczości, który ma zapewniać stałą liczbę klatek na sekundę, ale nic takiego nie robi. Włącza się tylko wtedy, gdy coś naprawdę się zaciąga i wydaje się, że robi to, przechodząc do następnego kroku w pełnej rozdzielczości, zamiast płynnie zmniejszać liczbę pikseli. Ale przy „oryginalnym” ustawieniu grafiki, który, o ile wiem, wygląda identycznie jak wersja na PS4, liczba klatek na sekundę pozostaje w większości powyżej 60, a zacinanie się jest znacznie zmniejszone.

Jeden z lepszych powodów do zabawy Horizon Zero Dawn na PC obsługuje różne rozdzielczości i proporcje obrazu, w tym monitory ultrawide. W końcu sam tytuł tej gry przywołuje rozległe widoki i duże odległości rysowania. Wygląda tak dobrze, jak oczekiwano, ale jest pewien haczyk: przerywniki nadal działają w oryginalnej rozdzielczości, z dziwnym efektem rozmycia z boku ekranu zamiast skrzynek pocztowych. Doceniam wysiłek związany z wykorzystaniem miejsca na ekranie, ale myślę, że większość ludzi wolałaby opcję wyświetlania przerywników filmowych 16: 9 w ich oryginalnym formacie, jeśli nie mają być przerobione na 21: 9.

W porównaniu z przeważnie świetnym portem komputera PC Death Stranding, który dzieli ten sam silnik Decima, Horizon Zero Dawn znacznie bardziej obciąża sprzęt. Jego grafika skaluje się wyżej niż Death Stranding, która wyglądała mniej więcej tak samo jak gra na PS4 pod względem zasobów wizualnych, ale trudniej jest uzyskać grywalne wyniki. Nawet bez problemu pojawiają się dziwne dziwactwa – takie jak niektóre animacje zatrzymujące się przy 30 klatkach na sekundę i niedziałające filtrowanie anizotropowe – to sprawia, że Horizon Zero Dawn wydaje się, że nie został zaprojektowany do opuszczenia PS4. Death Stranding od samego początku była kompetentną grą na PC.

Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat różnych maszyn, których sam nie jestem w stanie wyprodukować, polecam przeczytanie i obejrzenie Digital FoundryŚwietna praca Horizon Zero Dawn„głęboko rozczarowujący” port PC. Pomiędzy tym, innymi raportami i własnym oświadczeniem Guerrilla, jasne jest, że port nie został dobrze zoptymalizowany pod kątem komputera. Niestety, po prostu nie możesz się tego spodziewać Horizon Zero Dawn działa tak samo dobrze, jak inne gry na PC, które są również dostępne na PS4.

Chcę to powtórzyć Horizon Zero Dawn na moim komputerze jest w porządku. Jest gorzej niż Death Stranding, ale nigdzie tak źle, jak Red Dead Redemption 2 (który ostatecznie został naprawiony) podczas uruchamiania. Mogę grać przy wyższych ustawieniach grafiki i liczbie klatek na sekundę niż wersja na PS4 oraz przy wsparciu ultrawide, więc ostatecznie jest to dla mnie najlepsza wersja pomimo problemów. Ale raporty o słabej wydajności w innych miejscach są tak rozpowszechnione i zróżnicowane w przypadku różnych urządzeń, że nie mogę ich polecić, dopóki nie ma ostatecznych dowodów na kompleksowe poprawki.

Mam nadzieję, że tak się stanie i że gra zakończy się dobrze, ponieważ byłoby wspaniale, gdyby Sony wypuściło więcej swoich gier na PC. Ale mam też nadzieję, że przyszłe porty spędzą trochę więcej czasu w piekarniku.

Horizon Zero Dawn jest teraz dostępna Parowy, GOGi Epic Games Store.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook