Różności i nowinki technologia

Hummer powraca jako „elektryczny supertruck” o zasięgu 350 mil, który może jeździć po przekątnej

Hummer – symbol pożerającego benzyny nadmiaru przed recesją sprzed 2008 roku – został wskrzeszony jako „elektryczny supertruck” o zasięgu 350 mil z trzema silnikami elektrycznymi, regulowanym zawieszeniem pneumatycznym o mocy 1000 koni mechanicznych i ukośną funkcją jazdy zwaną „trybem kraba”. ” Ciężarówka elektryczna ma wejść do produkcji pod koniec 2021 roku, być może przed Cybertrukiem Tesli.

Hummer EV jest prawdopodobnie najważniejszym pojazdem ogłoszonym w ramach wartego wiele miliardów dolarów obrotu firmy General Motors w kierunku elektryfikacji. Został ujawniony podczas wirtualnego wydarzenia, które zostanie wyemitowane podczas World Series, „The Voice” oraz w wielu mediach społecznościowych i platformach streamingowych. Elektryczna ciężarówka będzie pierwszym pojazdem wyposażonym w nową modułową platformę i akumulator General Motors, znaną jako Ultium.

Zmartwychwstały Hummer będzie produkowany i sprzedawany pod marką GMC w fabryce GM w Detroit-Hamtramck – niedawno przemianowanej na Factory Zero – w którą producent samochodów wpompowuje 2,2 miliarda dolarów, przygotowując się do masowej produkcji samochodów elektrycznych.

Początkowo Hummer EV będzie oferowany w czterech wariantach, z których żaden nie jest tani. Od jesieni 2021 roku Hummer EV Edition 1 trafi do sprzedaży w sugerowanej cenie 112,595 USD. Ta wersja będzie zawierała tryb kraba i tryb wyciągania, który pozwala na podniesienie zawieszenia ciężarówki o około sześć cali (149 mm), aby pomóc w pokonywaniu „ekstremalnych sytuacji terenowych, takich jak usuwanie głazów lub brodzenie w wodzie” – mówi GMC.

Następnym w kolejności będzie Hummer EV3X, dostępny jesienią 2022 roku, z trzema silnikami, przyspieszeniem od 0 do 60 mil na godzinę w trzy sekundy i sugerowaną ceną 99 995 USD. Następnie pojawi się Hummer EV2X, dostępny wiosną 2023 roku, z trybem kraba, trybem ekstrakcji i sugerowaną ceną 89 995 USD. Ostatnim będzie Hummer EV2, dostępny wiosną 2024 r., Z zaledwie dwoma silnikami i sugerowaną ceną 79 995 USD. Oczekuje się, że wszystkie cztery poziomy wyposażenia będą miały ponad 350 mil zasięgu na pełnej baterii.

GM przeszedł na emeryturę Hummera w 2010 roku. W tym czasie ten pudełkowaty behemot stał się symbolem ekscesów sprzed kryzysu finansowego, który stał się sławny dzięki umieszczeniu go w filmach rapowych i programach telewizyjnych, Soprano i Otoczenie. Ale kiedy nadeszła globalna recesja, a ceny paliwa zaczęły rosnąć, sprzedaż Hummera spadła i pojazd został wycofany.

Przywrócenie go jako pojazdu elektrycznego jest ryzykownym posunięciem. Wiele osób nadal pamięta Hummera jako żarłocznego pożeracza gazu i przewymiarowanego świra drogowego. I te wrażenia wciąż trwają – powiedział Phil Brook, wiceprezes ds. Marketingu GMC The Vergepowołując się na badania rynkowe przeprowadzone przez producenta.

„Imię Hummer może polaryzować ludzi” – powiedział Brook. „Nie ma co do tego wątpliwości”.

Wrażenie to jednak zniknęło, gdy grupy fokusowe dowiedziały się, że Hummer będzie całkowicie elektryczny. Jeśli chodzi o nadmierne rozmiary pojazdu – zwłaszcza jego szerszą niż przeciętną sylwetkę na drodze – Brook powiedział, że 18-kamerowy system „Ultravision” pojazdu, a także przednie i tylne ostrzeżenia dla pieszych pomogą kierowcom zobaczyć całe otoczenie. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, gdzie wylądowaliśmy” – dodał.

: GMC

Hummer EV nie będzie przeciętnym pickupem. Będzie to poruszający się na boki samochód terenowy z wysokim momentem obrotowym i regulowaną wysokością, częściowo autonomicznym asystentem kierowcy i szeregiem funkcji marki przyjaznych mediom społecznościowym.

Weźmy na przykład tryb kraba. Funkcja kierowania tylnymi kołami umożliwia obracanie wszystkich czterech kół w tym samym kierunku i przemieszczanie pojazdu na boki. GMC drażniło tę funkcję latem, tweetując odznakę Hummera z grafiką kraba.

Ale nie spodziewaj się, że będziesz w stanie poruszać się bokiem przy prędkościach autostradowych. GMC twierdzi, że funkcja, która została zaprojektowana z myślą o „jeszcze większej zwrotności w trudnym terenie”, jest dostępna tylko przy „niskich prędkościach”. Bez wątpienia producent samochodów chce ukraść trochę piorunów od Rivian, startupu EV, który powiedział, że jego ciężarówka RT1 jest w stanie „skręcić czołgiem”, który pozwala ciężarówce kręcić się w kółko w błocie. Czy pozwoli na większą elastyczność podczas parkowania równoległego? Tylko test w świecie rzeczywistym może powiedzieć na pewno.

Jest też adaptacyjny system zawieszenia pneumatycznego zwany trybem ekstrakcji, który może podnieść lub obniżyć pojazd o sześć cali. Ale nie myl tego z układem hydraulicznym lowridera. Ta funkcja jest przeznaczona do jazdy w terenie, gdy kierowca musi usunąć szczególnie duże obiekty, takie jak głazy. (Różne pojazdy oferują regulowane zawieszenie, w tym pojazdy Tesla Model S i X. Tesla pracuje również nad zaktualizowanym dynamicznym zawieszeniem dla elektrycznego pickupa Cybertruck).

GMC dodał stalowe poszycie do podwozia Hummera, aby lepiej chronić akumulator, który spoczywa w podłodze pojazdu. Z kolei 18-kamerowy system Ultravision pojazdu (inna marka charakterystyczna dla Hummera) obejmuje przednie i tylne kamery podwozia, które lepiej chronią przed uszkodzeniami. Kamery będą również wyposażone w funkcję mycia, która usunie zanieczyszczenia i brud.

Mówiąc o baterii, Hummer EV będzie wyposażony w 24-modułowy, podwójny układ napędowy Ultium, który zapewni co najmniej 350 mil zasięgu i mocy trzem silnikom. Z trzema silnikami i dwiema jednostkami napędowymi oczekuje się, że ciężarówka osiągnie do 1000 koni mechanicznych i szacowany moment obrotowy o wartości 11500 funtów-stóp – oszałamiająca liczba, która również jest nieco myląca dzięki kreatywnej matematyce (zobacz ten fragment w Roadshow aby uzyskać pełniejsze wyjaśnienie).

GMC nie zamknęło możliwości holowania ani objętości tylnej przestrzeni ładunkowej przed oficjalnym ogłoszeniem 20 października.

GMC twierdzi, że Hummer EV będzie mógł ładować się z prędkością do 100 mil w 10 minut – co przekłada się na pełne naładowanie w mniej niż 40 minut. Ten czas ładowania jest możliwy dzięki zastosowaniu ładowarki 800 V o szczytowej mocy ładowania ponad 300 kW.

„Infinity Roof” zawiera cztery wysuwane „Sky Panels”, które można wyjąć i schować w „frunk” (lub przednim bagażniku), aby uzyskać „wyjątkowe wrażenia na świeżym powietrzu”. Cztery panele dachowe i przedni drążek w kształcie litery T będą mogły być usunięte ręcznie przez jedną osobę, a na górze przedniej i tylnej szyby nie będzie żadnego złącza.

Wewnątrz pojazdu na konsoli środkowej znajduje się 13,4-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 13,4 cala, a centrum informacyjne kierowcy o przekątnej 12,3 cala pełni funkcję cyfrowego zestawu wskaźników, zawierającego wszystkie istotne informacje o stanie i osiągach pojazdu. Informacje będą prezentowane za pomocą „widżetów” w stylu smartfonów, szczególnie w odniesieniu do szczegółów dotyczących jazdy terenowej, takich jak stan terenu.

GMC nawiązało współpracę z Fortnite twórca Epic Games, jako pierwszy w branży, użyje platformy deweloperskiej Unreal Engine do oprogramowania samochodowego Hummera. Ponieważ silnik Unreal Engine został zaprojektowany tak, aby umożliwić fotorealistyczną grafikę generowaną komputerowo, oprogramowanie może wyświetlać pełne renderowanie pojazdu w wysokiej rozdzielczości, a także różne jego wewnętrzne i dolne części oraz mechanizmy mechaniczne i programowe.

„Grafika jest niewiarygodna” – powiedział Brook z GMC. „Bardzo trudno je opisać, naprawdę trzeba je zobaczyć”.

GM ożywia Hummera w czasie gwałtownego wzrostu sprzedaży SUV-ów i pickupów w USA. Dogodnie, producenci samochodów zarabiają więcej na większych pojazdach niż sedany: GM powiedział w niedawnym wezwaniu do zarabiania, że ​​średnia cena transakcyjna jego pełnowymiarowych pickupów wzrosła o 1 526 USD w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku pomimo pandemii i wynikającej z niej recesji.

Boom na samochody ciężarowe i SUV-y wiąże się również z kosztami ludzkimi w postaci znacznego wzrostu globalnej emisji CO2 w tym sektorze, a także dramatycznego wzrostu liczby śmiertelnych pieszych. Elektryczny Hummer może pomóc złagodzić to pierwsze, ale prawdopodobnie nie zwiększy bezpieczeństwa pieszych.

W rzeczywistości zdolność GMC do wskrzeszenia Hummera zależy od dobrego zachowania kupujących. Jeśli jest używany do terroryzowania społeczności mieszkaniowych, tak jak jego poprzednik zasilany gazem, jest mało prawdopodobne, aby został przyjęty szczęśliwie, mówi Jessica Caldwell, dyrektor wykonawczy ds. Spostrzeżeń Edmundsa.

„Prawdopodobnie nadal będzie to duży, mocny pojazd, ale niekoniecznie będzie miał negatywny obraz tego, że jest szczególnie marnotrawny lub naprawdę bezużyteczny” – powiedział Caldwell.

Pick-up Hummer ma wejść do produkcji pod koniec 2021 roku, a dostawy mają się rozpocząć wkrótce potem. Dokładnie tak jest, gdy Cybertruck Tesli ma ruszyć w drogę i zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu EV Rivian zacznie sprzedawać własny elektryczny pickup i SUV. GMC planuje również wyprodukowanie elektrycznego SUV-a Hummer, chociaż obecnie nie ma ram czasowych dla tego pojazdu.

Minęło prawie 30 lat, odkąd Arnold Schwarzenegger zobaczył konwój wojskowych Humvees jadących ulicą w Waszyngtonie i wpadł na pomysł, aby zdobyć jeden dla siebie. Ale Terminator Aktor i były gubernator Kalifornii nie będzie rzecznikiem tego wskrzeszonego Hummera, pomimo obecnej pracy Schwarzeneggera, która opowiada się za transportem elektrycznym. Nowym rzecznikiem będzie LeBron James, świeżo po swoich ostatnich mistrzostwach NBA.

„Za każdym razem, gdy mam jakiekolwiek partnerstwo, zawsze jest to całkiem proste” – powiedział James o umowie poparcia – „wszystko, co jest organiczne, a potem jest czymś, co darzę dużym szacunkiem”.

Organiczny. Teraz jest słowo, którego nigdy nie używano do opisania Hummera. Do teraz.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook