Różności i nowinki technologia

Hyundai przejmuje kontrolę nad Boston Dynamics w transakcji za 1,1 miliarda dolarów

Hyundai oficjalnie kupuje pakiet kontrolny producenta robotów Boston Dynamics od SoftBank w ramach umowy, która wycenia firmę na 1,1 miliarda dolarów, poinformowała dziś firma. Zgodnie z niedawnym raportem, nad umową pracowano od jakiegoś czasu Bloombergi stanowi ważny krok w kierunku robotyki konsumenckiej dla Hyundaia. Hyundai obejmuje około 80 procent udziałów w firmie, podczas gdy jego poprzedni właściciel, Softbank, zachowa około 20 procent za pośrednictwem spółki zależnej.

Hyundai twierdzi, że inwestycja pomoże w rozwoju robotów usługowych i logistycznych, ale ma nadzieję, że z czasem powstanie więcej robotów humanoidalnych do takich zadań, jak „opieka nad pacjentami w szpitalach”. Inne obszary zainteresowań obejmują autonomiczną jazdę i inteligentne fabryki.

Atlas, kolejny robot firmy Boston Dynamic.
: Boston Dynamics

Boston Dynamics rozpoczął działalność jako spin-off z Massachusetts Institute of Technology. Firma stworzyła roboty, korzystając z funduszy DARPA, takich jak BigDog, ale jest najbardziej znana z wirusowej sławy, jaką jej roboty znalazły w Internecie. Jego dwiema głównymi gwiazdami był Atlas, humanoidalny dwunożny robot, który potrafi biegać i wykonywać przewrotki w tył, oraz Spot, mniejszy czworonożny „pies”, który był testowany w różnych scenariuszach, od wypasu owiec po pomoc pracownikom służby zdrowia podczas pandemii. Firma rozpoczęła sprzedaż Spot w czerwcu 2020 r. Za 74 500 USD, kierując swoją ofertę do firm poszukujących zautomatyzowanego sposobu patrolowania i inspekcji magazynów. Pomimo wirusowej sławy Boston Dynamics nigdy nie przynosił zysków, co może się zmienić pod kierownictwem nowego CEO i Hyundaia.

Od jej powstania w 1992 roku do wyceny na 1,1 miliarda dolarów minęła długa droga. Boston Dynamics spędził czas w Google, koncentrując się głównie na badaniach i rozwoju, a ostatnio pracował w SoftBank, umowie, którą były dyrektor generalny Boston Dynamics Marc Raibert ogłosił z wzniosłą „misją przesuwania granic tego, co mogą robić zaawansowane roboty i do tworzyć przydatne aplikacje w inteligentniejszym i lepiej połączonym świecie ”.

Własne roboty przemysłowe Hyundaia skupiały się na fabrykach w motoryzacyjnej strefie komfortu, w tym na koncepcji „samochodu z nogami”, którą firma wyobrażała sobie, że mogłaby być używana przez ratowników do podróżowania po trudnym terenie.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook