Różności i nowinki technologia

Ile płacisz swojemu dostawcy usług internetowych? Consumer Reports chce zobaczyć Twój rachunek

Odkurzacz zasysający kupę pieniędzy.

Ponieważ grupy lobbystyczne w branży szerokopasmowej w nieprawdopodobny sposób twierdzą, że dostawcy Internetu obniżyli swoje ceny, Consumer Reports ma misję zebrania i przeanalizowania tysięcy miesięcznych rachunków za Internet od prawdziwych klientów.

W dzisiejszym ogłoszeniu Consumer Reports podał, że wraz z 40 innymi grupami uruchomił inicjatywę Broadband Together w celu „przeanalizowania kosztów, jakości i prędkości dostarczanych ludziom w społecznościach w całych Stanach Zjednoczonych oraz lepszego zrozumienia czynników wpływających na cenę i przyczyn konsumenci płacą różne stawki za tę samą usługę”. Co najmniej jedna rzecz jest pewna przed rozpoczęciem analizy: rzeczywista kwota pobierana przez dostawców usług internetowych jest znacznie wyższa niż ich reklamowane ceny z powodu różnych opłat, które są nakładane po wybraniu planu przez klientów.

Uczestniczyło już ponad 6600 osób. Możesz dołączyć na stronie projektu, która mówi, że proces trwa siedem minut. „Aby wziąć udział, konsumenci będą potrzebować rachunku za Internet, połączenia internetowego, aby badacze CR mogli przetestować ich prędkości i odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących ich usług szerokopasmowych” – powiedział Consumer Reports. Grupa przeanalizuje rachunki „aby porównać ceny i usługi firm” i dowiedzieć się, „co konsumenci faktycznie płacą za łącza szerokopasmowe”.

Użytkownicy płacą więcej, pomimo tego, co mówi branża

Consumer Reports rozpoczęło inicjatywę wśród wielu rozmów o tym, ile użytkownicy Internetu płacą za szerokopasmowe łącze i czy rząd powinien zrobić cokolwiek, aby obniżyć ceny. Niedawno napisaliśmy kilka historii o tym, jak rosną koszty dostępu szerokopasmowego dla konsumentów, nawet gdy grupy lobbujące dla dostawców usług internetowych, takich jak AT&T i Verizon, twierdzą, że obniżyli ceny. Analiza danych rządu Stanów Zjednoczonych przeprowadzona przez grupę Free Press, zajmującą się rzecznictwem konsumentów, wykazała, że ​​średnie miesięczne wydatki gospodarstw domowych na usługi internetowe rosły w tempie około dwukrotnie wyższym niż inflacja każdego roku.

Grupa lobbystyczna branży USTelecom miała wykazać, że ceny usług szerokopasmowych rzeczywiście spadły w tym roku, twierdząc, że „cena najpopularniejszej warstwy usług szerokopasmowych spadła o 7,5%” od 2020 do 2021 r. oraz że „cena za najszybsze łącze szerokopasmowe oferta usług spadła o 2,3 procent.” USTelecom twierdził również, że cena najpopularniejszego łącza szerokopasmowego spadła o 26,2 procent od 2015 r., a cena oferty o najwyższej prędkości spadła o 39,2 procent w ciągu sześciu lat.

Derek Turner, dyrektor ds. badań nad darmową prasą, nazwał analizę USTelecom „rażąco mylącą i niedokładną”. Dodał, że branżowa grupa lobbingowa „rażąco manipuluje danymi FCC dotyczącymi samodzielnych, niepromocyjnych stawek reklamowych, które nie są takie same, jak faktycznie pobierane przez klientów”, ponieważ nie odzwierciedlają korzystania z pakietów lub „mylącego labiryntu promocyjne ceny, dodatkowe opłaty i balonowe stawki popromocyjne, które ludzie płacą z własnej kieszeni co miesiąc”. Turner napisał również, że raporty o zarobkach głównych dostawców usług internetowych pokazują, że „średnie przychody firm z mieszkań na klienta usług szerokopasmowych — średnia, rzeczywista cena, jaką płacą klienci —[are] rosnący ponad dwukrotnie szybciej niż inflacja, z gwałtownym wzrostem w pierwszym kwartale 2021 r.”

Wadliwe porównanie prędkości w branży

Jak informowaliśmy, USTelecom porównał to, co nazwał „najszybszym poziomem prędkości w 2015 r.”, z rzekomo porównywalnym poziomem w 2021 r., Ale żaden z mierzonych planów nie był nawet bliski bycia najszybszym poziomem w każdym roku. Firma USTelecom porównała cenę prędkości pobierania 141 Mb/s w 2015 r. do ceny prędkości pobierania 248 Mb/s w 2021 r., ale gigabitowe prędkości pobierania są dostępne za pośrednictwem światłowodów od 2015 r., a Comcast zaczął dostarczać gigabitowe pliki do pobrania przez kabel w 2016 r. Średnia prędkość Internetu również wzrosła. znacznie szybciej niż w poziomach prędkości zbadanych przez USTelecom, co pokazuje, że grupa branżowa nie dokonywała porównania jabłek z jabłkami.

NCTA, która reprezentuje czołowych dostawców telewizji kablowej, w międzyczasie twierdzi, że ceny spadły o 98 procent od 2000 roku. Ale to tylko wtedy, gdy mierzy się „cenę za megabit” i ignoruje fakt, że rzeczywista cena, jaką konsumenci płacą każdego miesiąca, gwałtownie wzrosła.

Wydane w piątek zarządzenie prezydenta Joe Bidena wezwało Federalną Komisję Łączności do rozprawienia się z ukrytymi opłatami, wskazując, że rzeczywiste ceny, jakie płacą klienci usług szerokopasmowych, są generalnie znacznie wyższe niż ceny reklamowane przez dostawców usług internetowych. W odpowiedzi dyrektor generalny USTelecom Jonathan Spalter napisał post na blogu zatytułowany „Kontekst i fakty mają znaczenie: odpowiedź na arkusz informacyjny Białego Domu dla kierownictwa”. W tym poście Spalter twierdził, że cena łączy szerokopasmowych spadła w tym roku „we wszystkich punktach cenowych”, mimo że badanie USTelecom dotyczyło tylko ceny dwóch poziomów prędkości.

Raporty konsumenckie szukają prawdy

Consumer Reports powiedział, że jego badania pomogą odkryć „prawdę” o cenach w Internecie. „Zbyt długo prawdziwy koszt i jakość usług internetowych były ukryte i zaciemniane” – powiedziała Marta Tellado, prezes Consumer Reports.

„Aby stworzyć lepszy rynek, musimy poznać prawdę o naszych cenach i opłatach za Internet” – powiedział Jonathan Schwantes, starszy doradca ds. polityki grupy. „Szokujące, że niektóre rachunki nie zawierają nawet cen, jakie konsumenci płacą za usługi internetowe. Wysiłek ten ma na celu zapewnienie konsumentom dostępu szerokopasmowego tak potrzebnej przejrzystości oraz faktów, o których musimy opowiadać w celu uzyskania lepszej jakości i przystępnych cen”.

Pandemia „ujawniła poważne wyzwania, przed którymi codziennie stają miliony Amerykanów, jeśli chodzi o dostęp do łączy szerokopasmowych” – powiedział Consumer Reports. „Wielu konsumentów może zostać obciążonych wyższymi opłatami w zależności od miejsca zamieszkania. Ludzie utknęli w niskich prędkościach i niskiej jakości usług z powodu braku konkurencji w ich społeczności. Niektórzy konsumenci wydają więcej pieniędzy za mniej usług, dzięki mylącym cenom, a także wiele osób po prostu nie może uzyskać dostępu do Internetu, ponieważ w ich miejscu zamieszkania nie ma usług lub nie stać ich na to”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook