NowościOprogramowanie

Instagram wprowadza Reels, próbę powstrzymania Cię od TikTok

Ponieważ przyszłość TikTok jest niepewna, Instagram ma nadzieję zwabić niektórych twórców poprzez wprowadzenie bezpośredniego konkurenta, Reels, który pojawia się dziś w ponad 50 krajach, w tym w USA, Wielkiej Brytanii, Japonii i Australii, zarówno na iOS, jak i na Androida.

Podobnie jak TikTok, Reels pozwala ludziom tworzyć krótkie filmy z muzyką, którą można udostępniać znajomym i obserwującym oraz odkrywać podczas przeglądania aplikacji. To najnowsza okazja dla Instagrama, aby przyciągnąć użytkowników, zwiększyć ilość czasu spędzanego codziennie w aplikacji i stać się platformą rozrywki wideo.

Bębny pozwalają ludziom nagrywać filmy o długości do 15 sekund i dodawać do nich popularną muzykę, a także szereg filtrów i efektów. Dla twórców, którzy chcą używać Instagrama Reels jako nowego sposobu na budowanie obserwatorów, Instagram zmienił swoją stronę Eksploruj, aby utworzyć określone miejsce lądowania dla Kołowrotków u góry ekranu, które ludzie mogą przewijać w pionie – podobnie do strony „Dla Ciebie” TikTok . ”

Dostępne są zarówno opcje prywatne, jak i publiczne. Jeśli chcesz zostać następnym Charli D’Amelio, posiadanie publicznego profilu pozwoli na szerokie odkrycie Twoich Kołowrotków. Dla osób, które chcą dzielić się z przyjaciółmi, klipy utworzone na kontach prywatnych będą publikować tylko w kanale i historiach danej osoby. Ta funkcja jest w całości umieszczona na Instagramie; to nie jest nowa aplikacja.

Premiera Reels następuje w momencie, gdy TikTok stoi w obliczu potencjalnego zakazu w Stanach Zjednoczonych przez prezydenta Donalda Trumpa lub możliwego częściowego przejęcia przez Microsoft. ByteDance powiedział również w niedzielę, że Facebook był jednym z problemów na swojej drodze, oskarżając firmę o plagiat jej produktu za pomocą Instagram Reels. Robby Stein, dyrektor produktu Instagrama, powiedział, że chociaż TikTok spopularyzował format krótkich filmów, te dwa produkty są różne.

„Myślę, że TikTok zasługuje na mnóstwo uznania za popularyzację formatów w tej przestrzeni, a to po prostu świetna robota” – powiedział Stein The Verge. „Ale ostatecznie nie ma dwóch identycznych produktów, a nasze też nie”.

To znajomy wiersz dla ludzi, którzy pamiętają, kiedy Instagram po raz pierwszy uruchomił Stories w 2016 roku, a firma została oskarżona o stworzenie klonu Snapchata. Stein powiedział, że jego zespół otrzymał „bardzo podobne opinie, kiedy uruchomiliśmy Stories”. Jednak Instagram Stories szybko przewyższył Snapchata wśród codziennych użytkowników i nadal cieszy się ogromnym sukcesem. Ta historia sukcesu jest jednym z najsilniejszych powodów, dla których zespół Instagrama uważa, że ​​może wyciągnąć Reels. TikTok zrobił to pierwszy, ale może Instagram zrobi to lepiej.

Częścią tej strategii jest skupienie się na tym, co zdaniem Stein najlepiej robi Instagram: tworzeniu łatwej w użyciu technologii dla każdego, kto chce nakręcić film. Otwierając Instagram, aby utworzyć film, ludzie będą mogli przejść do nowej sekcji aparatu, która jest dostarczana z zestawem narzędzi. Bębny mogą być nagrywane jednocześnie lub jako serie klipów, albo ludzie mogą przesyłać filmy ze swojej galerii zdjęć. Nowe funkcje aparatu są podobne do TikTok, z opcjami do zepsucia prędkości, stosowania efektów specjalnych, ustawiania timera i dodawania dźwięku.

Zespół produktowy Instagrama „naprawdę ustawia kamerę Instagrama wokół kilku podstawowych formatów” – twierdzi Stein. Historie zostały zaprojektowane jako funkcja społecznościowa – krótkie krótkie fragmenty, które ludzie chcą udostępniać swoim obserwatorom. Kołowrotki zostały zaprojektowane z myślą o rozrywce – obszarze, na którym Instagram naprawdę chce się skupić. Część tego celu obejmuje przeprojektowanie strony Eksploruj na Instagramie. Ponad 50 procent ludzi korzysta ze strony Eksploruj na Instagramie w ciągu miesiąca, powiedział Stein, a teraz powstanie dedykowane centrum dla Reels. Jest to w istocie odpowiednik strony „For You” w serwisie TikTok, w którym twórcy mogą się rozprzestrzeniać lub znaleźć nowych obserwujących.

„Idziemy z rozrywką i [making Explore] Stałe miejsce, w którym możesz się zrelaksować, zrelaksować i czerpać inspirację każdego dnia ”- powiedział Stein. „Mamy nadzieję, że dzięki temu formatowi mamy nowy rozdział rozrywki na Instagramie”.

Największą różnicą między kołowrotkami a TikTok są powiązania z nadrzędnym ekosystemem Instagrama, mówi Stein. Ludzie mogą wysyłać Klipy do swoich znajomych bezpośrednio na Instagramie i mogą korzystać z filtrów i narzędzi AR specyficznych dla Instagrama – wszystko, co ludzie chcą robić, jest częścią istniejącej sieci.

Jednak TikTok i Instagram to coś więcej niż produkty do aparatów fotograficznych. To społeczności dla uznanych i rozwijających się twórców. Stein powiedział, że głównym celem firmy jest „wspieranie całego ekosystemu twórców”, w tym zapewnienie twórcom możliwości skalowania zasięgu na platformie i dodawanie nowych narzędzi, dzięki którym ich filmy będą się wyróżniać. Na razie jednak Instagram nie będzie płacił popularnym twórcom za ich filmy, ponieważ TikTok zaczął oferować.

Instagram już teraz pozwala wpływowym i twórcom zarabiać dzięki umowom z markami i postom sponsorowanym, ale Instagram nie płaci bezpośrednio ludziom za treści. TikTok też nie do niedawna. Firma ogłosiła w zeszłym miesiącu, że uruchamia fundusz w wysokości 200 milionów dolarów w USA, aby płacić najlepszym twórcom za ich filmy. TikTok ma nadzieję rozszerzyć ten fundusz na północ o 1 miliard dolarów. Przesłanie jest proste: chcemy, abyś pozostał na TikTok i tworzył dla TikTok, a my za to zapłacimy. Stein nie miał na razie „nic do przekazania” na temat bezpośrednich płatności dla twórców, ale podkreślił, że umożliwienie ludziom zarabiania jest ważne.

Jest kilka innych funkcji, których Reels nie będzie miał w momencie premiery. Ludzie nie będą mogli „duetować” ze sobą – to podstawowa funkcja TikTok, która umożliwia interakcję, tworzenie i remiksowanie filmów. Instagram nie pozwala również na przesyłanie utworów bezpośrednio do systemu aplikacji. Muzycy, którzy chcą wykorzystać aplikację jako miejsce, w którym utwór stanie się wirusowy, „mogą dodać oryginalny dźwięk, po prostu nagrywając, a to może żyć później” – powiedział Stein, dodając, że „inni ludzie mogą go używać i remiksować”, ale w rzeczywistości utworu nie można przesłać bezpośrednio.

Kołowrotki nie są własnym światem, takim jak TikTok czy Vine. To inna sprawa do zrobienia na Instagramie i inny sposób na znalezienie rozrywki poza przewijaniem relacji i naszych kanałów. Ten brak ostrości może wydawać się słabością, ale Stein widzi to inaczej. „Myślę, że jedną z naprawdę zabawnych części tego”, mówi, „jest to po prostu inny format na Instagramie”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook