FotoNowościOprogramowanie

Instagram wprowadza Reels, swój klon TikTok, w USA

TikTok trwa 15 sekund sławy jeszcze się nie skończyło, ale zostaw to Instagramowi, aby wyskoczył z powiadomieniem i odwrócił Twoją uwagę. Platforma oficjalnie wprowadza Reels, od dawna znany zestaw narzędzi do tworzenia i udostępniania krótkich filmów.

Kołowrotki zapewniają wszystkie funkcje TikTok, wbudowane bezpośrednio w aparat Instagram. Maksymalna długość filmu to 15 sekund. Istnieją narzędzia do edycji, takie jak stoper, zegar odliczający i efekty aparatu. Dostępna jest biblioteka licencjonowanych utworów muzycznych i nagranych przez użytkowników ścieżek dźwiękowych. Na karcie Eksploruj znajduje się nawet nowe miejsce, w którym opublikowane zostaną nagrania z pełnoekranowym dźwiękiem. Kołowrotki są dostępne dla użytkowników Instagrama w ponad 50 krajach, w tym w USA, od dziś.

Dzięki uprzejmości Instagrama

Krótkie wideo nie jest niczym nowym, ale stało się niemożliwe do zignorowania po przełomowym sukcesie TikTok w ciągu ostatniego roku. Aplikacja, która została uruchomiona na całym świecie w 2018 roku, od tego czasu przyciągnęła uwagę 500 milionów użytkowników, którzy zakochali się w wirusowych tańcach TikTok, wyzwaniach gimnastycznych, rutynach komediowych i całkowitej przypadkowości zapewnianej przez spersonalizowany algorytm. Stało się kulturową siłą do przedstawiania nowych artystów, a reklamodawcy też są coraz chętniej. Pojawiły się inne aplikacje do krótkich filmów, takie jak Dubsmash, Byte i Triller z podobnymi formatami. Firma macierzysta Instagrama, Facebook, również próbowała replikować TikTok dwa lata temu za pomocą samodzielnej aplikacji o nazwie Lasso, chociaż nigdy się to nie udało.

Instagram twierdzi, że jego użytkownicy byli spragnieni tego rodzaju treści. Firma twierdzi, że w ubiegłym miesiącu 45 procent filmów przesłanych na kanał Instagram miało 15 sekund lub mniej. (Przynajmniej niektóre z tych filmów były pierwotnie TikToksami, zgrane z tej aplikacji i przesłane ponownie na Instagram). Dzięki Reels, Instagram ma nadzieję zarówno hostować te filmy, jak i umożliwić „następną generację twórców treści”.

Zespół produktowy Instagrama rozpoczął testowanie Reels w zeszłym roku w Brazylii. Doświadczenie Facebooka z Lasso, które wreszcie zamknąć w zeszłym miesiącu okazał się pouczający. „Jednym z wniosków było to, że nowa samodzielna aplikacja, choć elastyczna, wymaga od Ciebie budowania grona odbiorców” – mówi Vishal Shah, szef produktu Instagrama. Stworzenie czegoś na Instagramie, który ma ponad miliard użytkowników, wydawało się oczywistym kolejnym krokiem. Pierwotnie aplikacja Reels była wbudowana w Stories, jako rozszerzenie istniejących narzędzi do tworzenia wideo tej funkcji. Wkrótce jednak Instagram zauważył, że to nie pasuje. Ludzie nie chcieli spędzać czasu na tworzeniu niedoszłych wirusowych filmów, które zniknęły w ciągu zaledwie 24 godzin, i chcieli mieć szansę, aby zostały odkryte przez publiczność, nie tylko ich obserwujących.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook