Różności i nowinki technologia

Jak cofnąć stereotypy dotyczące płci w matematyce – za pomocą matematyki!

Bycie kobietą znaczy wiele rzeczy.

Wiele z tych rzeczy naprawdę nie ma nic wspólnego z byciem kobietą – są wymyślone, wymyślone, narzucone, uwarunkowane, niepotrzebne, przeszkadzające, niszczące, a ich skutki odczuwają wszyscy, nie tylko kobiety.

W jaki sposób myślenie matematyczne może pomóc?

Ponieważ jestem kobietą w dziedzinie matematyki zdominowanej przez mężczyzn, często jestem pytana o kwestie związane z płcią: jak to jest mieć taką przewagę liczebną, co myślę o rzekomych różnicach w zdolnościach między płciami, co moim zdaniem powinniśmy zrobić z nierównowagą płci, jak możemy znaleźć więcej wzorców do naśladowania.

Dzięki uprzejmości Basic Books

Fragment zaadaptowany z x + y: Manifest matematyka dla przemyślenia płciEugenia Cheng. Kup na Amazon.

Jednak przez długi czas nie interesowały mnie te pytania. Kiedy przedzierałem się przez hierarchię akademicką, interesowały mnie sposoby myślenia i sposoby interakcji.

Kiedy w końcu zacząłem myśleć o byciu kobietą, uderzyło mnie to: dlaczego wcześniej nie czułam potrzeby, aby o tym myśleć? A jak możemy dostać się do miejsca, w którym nikt inny też nie musi o tym myśleć? Marzę o czasach, kiedy wszyscy będziemy mogli myśleć o charakterze zamiast płci, mieć wzorce do naśladowania oparte na charakterze zamiast płci i myśleć o typach postaci w różnych dziedzinach i ścieżkach życia zamiast o równowadze płci.

Jest to zakorzenione w moim osobistym doświadczeniu jako matematyka, ale wykracza poza nie na wszystkie moje doświadczenia, poza matematyką w miejscu pracy, w ogólnych interakcjach społecznych i w samym świecie, który wciąż jest zdominowany przez mężczyzn, a nie w liczbie. jak w świecie matematycznym, ale w koncentracji władzy.

Ciężko pracowałem, aby odnieść sukces, ale ten „sukces” był zdefiniowany przez społeczeństwo. Chodziło o stopnie, prestiżowe uniwersytety, staż. Próbowałem odnieść sukces zgodnie z istniejącymi strukturami i schematem przekazanym mi przez poprzednie pokolenia naukowców.

W pewnym sensie odniosłem sukces: wyglądałem na udanego. W innym sensie nie udało mi się: nie udało mi się czuć odnoszący sukcesy. Zdałem sobie sprawę, że wartości wyznaczające mój pozorny „sukces” zdefiniowany przez innych nie były tak naprawdę moimi wartościami. Więc przeszedłem do znalezienia sposobu na osiągnięcie tego, co chciałem osiągnąć, zgodnie z moimi wartościami pomagania innym i wnoszenia wkładu w społeczeństwo, a nie według narzuconych z zewnątrz wskaźników doskonałości.

W trakcie tego procesu nauczyłem się rzeczy o byciu kobietą i o byciu kobietą człowiek, które wcześniej niezłomnie ignorowałem. Rzeczy o tym, jak my, ludzie, powstrzymujemy się, indywidualnie, interpersonalnie, strukturalnie, systemowo, w sposobie myślenia o kwestiach płci.

A pytanie, które zawsze mnie opodatkowuje, brzmi: do czego mogę wnieść jako matematyk? Co mogę wnieść nie tylko z mojego doświadczenia życiowego jako matematyka, ale z samej matematyki?

Większość pisze o płci z punktu widzenia socjologii, antropologii, biologii, psychologii lub po prostu teorii feministycznej (lub antyfeminizmu). Często wykorzystuje się statystyki, na dobre lub na złe: statystyki dotyczące stosunków płci w różnych sytuacjach, statystyki domniemanych różnic między płciami (lub ich braku) w testach z randomizacją, statystyki dotyczące różnych poziomów osiągnięć w różnych kulturach.

Gdzie w tych dyskusjach pojawia się czysta matematyka?

Matematyka to nie tylko liczby i równania. Matematyka tak początek z liczbami i równaniami, zarówno historycznie, jak iw większości systemów edukacji. Ale rozszerza się, aby objąć znacznie więcej, w tym badanie kształtów, wzorów, struktur, interakcji i relacji.

Sednem tego wszystkiego jest pompowanie krwi do życia matematyki, która stanowi część przedmiotu, która stanowi ramy dla argumentowania. To wszystko podtrzymuje.

Ramy te składają się z dwóch dyscyplin: abstrakcji i logiki. Abstrakcja to proces widzenia szczegółów powierzchni z przeszłości w sytuacji, aby znaleźć jej rdzeń. Abstrakcja jest punktem wyjścia do budowania argumentów logicznych, ponieważ muszą one działać na poziomie rdzenia, a nie na poziomie szczegółów powierzchni.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook