GryRTV

Jak DLSS Nvidii może ulepszyć nowy Nintendo Switch

Prawdopodobnie widziałeś ostatnio akronim „DLSS” pojawiający się w większej liczbie artykułów o grach i technologiach. Być może wiesz, że to kwestia grafiki Nvidii i że może pojawić się na nowej konsoli Nintendo Switch, która według plotek zostanie wydana później w 2021 roku, zgodnie z raportem z Bloomberg. Ale tak naprawdę, co to jest i dlaczego ma to znaczenie?

DLSS oznacza superpróbkowanie głębokiego uczenia się i jest to sposób, aby karty graficzne Nvidia RTX działały inteligentniej, niekoniecznie ciężej, poprzez uruchamianie gier w niższej rozdzielczości, a następnie używanie dedykowanych rdzeni AI w celu poprawy jakości wizualnej przy niższym koszcie wydajności. Komponent głębokiego uczenia działa w locie, aby Twoja gra wyglądała tak, jakbyś w ogóle nie obniżył jej rozdzielczości. Ta funkcja działa tylko z obsługiwanymi grami na komputery PC, których jest ponad 20 w momencie publikacji, w tym Cyberpunk 2077, Fortnite, Monster Hunter World, Kontrola, i inni.

W przypadku komputerów PC ta technika sprawdziła się, aby zapewnić znaczny wzrost wydajności. Zwłaszcza wraz z pojawieniem się technologii śledzenia promieni, DLSS było dobrodziejstwem, pozwalając graczom doświadczyć wszystkich najnowszych efektów wizualnych na wyświetlaczach o wysokiej rozdzielczości bez konieczności wydawania wygórowanej kwoty na GPU. Jest dostępny dla GPU, które (nominalnie) kosztują zaledwie kilkaset dolarów, takich jak RTX 3060, a także karty poprzedniej generacji z serii RTX 20 (nie żebyś mógł znaleźć żadną z nich obecnie dostępną). W przypadku urządzenia takiego jak Nintendo Switch, które na początku nie może wcisnąć tak dużej mocy, możesz sobie wyobrazić, dlaczego może to być niesamowite dopasowanie.

Obecny Switch Nintendo używa zmniejszonej wersji systemu Nvidia Tegra X1 na chipie z 2015 roku. Większość gier działa w rozdzielczości poniżej 1080p po zadokowaniu i zwykle niższej niż rozdzielczość 720p wyświetlacza Switcha w trybie przenośnym. Deweloperzy Switcha są już przyzwyczajeni do pokaźnych kompromisów, aby ich gry działały dobrze na przenośnej konsoli.

Doom Eternal działa na Switchu.

Trwa przenoszenie przycisku Panic Button Los i Doom Eternalna przykład w dużym stopniu polegaj na sztuczkach wizualnych, takich jak dynamiczna rozdzielczość, rozmycie ruchu i tekstury o niższej wierności, aby zamaskować nieodłączne słabości Switcha w porównaniu z innymi konsolami – i sprawić, by działały z odtwarzalną prędkością 30 klatek na sekundę, nawet na ekranie Switcha 720p znacznie mniej 4K. W innych grach trudno jest zbliżyć się do renderowania w tej rozdzielczości – Wolfenstein: Youngblood zwykle działa w rozdzielczości 540p w trybie przenośnym, zgodnie z Digital Foundrya nawet własne Nintendo The Legend of Zelda: Breath of the Wild ma zauważalne spowolnienie, chociaż firma ma kilka innych świetnych przykładów, które zarządzają rozgrywką 60 klatek na sekundę.

Biorąc pod uwagę cały ten kontekst, ostatnie plotki, że następny Switch wykorzysta DLSS, aby pomóc mu uniknąć tych kompromisów, podnieciły mnie. Nie wiemy, czy Nvidia naprawdę planuje umieścić układ graficzny w stylu RTX z procesorami Tensor Core AI w Switch tylko po to, aby osiągnąć DLSS, ale zrobienie tego sprawiłoby, że następna generacja gier Switch (i być może wcześniej istniejących) wyglądałaby i działała znacznie lepiej, czy to w trybie przenośnym, czy wyświetlając wyższą rozdzielczość po zadokowaniu.

Oczywiście gry na Nintendo Switch prawdopodobnie musiałyby być indywidualnie poprawiane, aby obsługiwały DLSS, podobnie jak dość mała liczba gier na PC. Zastanawiam się, czy jeśli gry, które obsługują DLSS na PC, otrzymają port Switch, to czy praca DLSS zostanie przeniesiona? A może, choć wydaje się mało prawdopodobne, czy Nintendo i Nvidia mogą współpracować, aby każda gra była w jakiś sposób kompatybilna z DLSS, aby zapewnić zwiększoną wydajność na całej planszy?

: Amelia Holowaty Krales / The Verge

DLSS 2.0 to aktualna wersja dostępna na PC, która zapewniła lepszą wydajność i efektywność rdzeni RTX AI w porównaniu z pierwszą iteracją. TweakTown cytuje film YouTube z kanału Moore’s Law is Dead, twierdząc, że nowsza wersja DLSS 3.0 może być w fazie rozwoju dla procesorów graficznych zbudowanych z najnowszą architekturą Ampere. Mówi się, że automatycznie dostarcza ulepszenia sztucznej inteligencji do każdy gra z czasowym wygładzaniem krawędzi (technika, która usuwa migotanie zaliasowanych krawędzi tekstur – zwłaszcza gdy kamera jest w ruchu), a nie tylko gry, które zostały poprawione pod kątem obsługi. Jeśli to prawda, może to znacznie ułatwić pracę Nintendo, wprowadzając funkcje DLSS do większej liczby gier.

Aby dowiedzieć się, w jaki sposób następny Switch mógłby skorzystać z DLSS bez konieczności stosowania niezwykle wydajnego sprzętu, obejrzyj ten pouczający film poniżej, w którym ludzie z Digital Foundry Położyć razem. Koncentruje się na grze Kontrola działa z włączoną funkcją DLSS w różnych rozdzielczościach. To, co naprawdę mnie wyróżniało, to pokazanie, jak dobry DLSS może sprawić, że renderowanie gry w rozdzielczości 540p będzie zrekonstruowane na obraz 1080p z efektami ray tracingu i wszystkim ustawionym na ultra. Zapisałem nagranie wideo w tej dokładnej lokalizacji.

Jeśli to jest to, co komputer może zrobić z 540p, Switch z DLSS może nie wymagać ogromnych zmian, aby jego własna kolekcja gier poniżej 720p wyglądała o wiele lepiej niż obecnie, szczególnie na stosunkowo małym ekranie Switcha, na którym DLSS są drobne zmarszczki. może być nawet łatwiejsze do wybaczenia niż na monitorze komputera. Jeśli zyska dodatkową moc graficzną, nie będzie trudno wyobrazić sobie dzisiejsze gry kompetentnie działające w symulowanym 4K, gdy są również zadokowane na telewizorze. Takie rzeczy byłyby idealne do zaprezentowania podczas premiery kontynuacji Breath of the Wild, Splatoon 3lub Metroid Prime 4.

Od czasu premiery oryginalnego Nintendo Switch telewizory 4K stały się szerzej stosowane. Tak więc będzie miało sens, jeśli Nintendo zechce używać sprzętu, który będzie wyglądał lepiej na nowoczesnych telewizorach. I cokolwiek firma zdecyduje się umieścić w swoim następnym Switchu, ostatecznie nadal będzie to mobilny procesor z ograniczeniami w porównaniu z tym, co mogą zrobić Xbox Series X i PS5. Chociaż, miejmy nadzieję, wystarczy, aby przyszłe gry na Switcha wyglądały znacznie lepiej niż obecnie.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook