GryRTV

Jak Microsoft Flight Simulator powrócił w przestworza

Zagrajmy w szybką grę skojarzeń słownych: Microsoft – Windows? Przewyższać? Xbox? Wszystkie solidne odpowiedzi. Ale dla mnie, przynajmniej przez jakiś czas w latach 90., od razu odpowiedziałbym „Flight Simulator”. Microsoft Flight Simulator to pierwsza rzecz, jaką pamiętam, kiedy robiłem na komputerze, siedziałem na kolanach dziadka, gdy razem z joystickiem Sidewinder wznosiliśmy się po blokowych krajobrazach. To jedna z kultowych marek firmy Microsoft wszechczasów.

Jest to również marka, którą firma mniej lub bardziej ignorowała w ciągu ostatniej dekady. Ostatnia wersja, Flight Simulator Xukazał się w 2006 roku, a kilka lat później jego deweloper, Aces Game Studio, został zamknięty w ramach powszechnych zwolnień w firmie Microsoft. Darmowy spinoff z 2012 roku o nazwie Microsoft Flight został źle przyjęty.

Jednak już za kilka tygodni Microsoft wypuszcza prawdopodobnie największą aktualizację serii w swojej 38-letniej historii. Nowy tytuł, opracowany przez francuskie studio Asobo i po prostu nazwany Microsoft Flight Simulator, to ambitna próba wykorzystania danych Bing Maps firmy Microsoft i technologii generowania procedur opartych na platformie Azure, aby odwzorować naszą planetę z niespotykaną dotąd szczegółowością.

Gram w przedpremierową wersję alfa od kilku tygodni i szczerze mówiąc, jest to zdumiewające. Jest to pełny wysiłek Microsoftu mający na celu odtworzenie naturalnego świata i magii lotu. I chociaż niesie ciężar kultowej serii, wydaje się, że pojawił się znikąd. Dlaczego Microsoft odradza się Symulator lotu teraz?

“Po Flight Simulator X, szczerze mówiąc, myślę, że właśnie bardziej i bardziej skupiliśmy się na Xboksie i zasadniczo właśnie pozbyliśmy się wtedy zespołu ”- powiedział szef firmy Microsoft Symulator lotu, Jorg Neumann, mówi mi. „Dlaczego powrót trwało tak długo? Szczerze mówiąc, pracuję w firmie Microsoft od dłuższego czasu i chęć stworzenia kolejnej symulacji lotu była naprawdę zawsze obecna. Ludzie rozmawiali o tym na korytarzach, ale zawsze brzmiało: „Co dodamy? Co mamy do powiedzenia? Wiesz, czy naprawdę możemy zrobić znaczący krok naprzód? ”

W ostatnich latach Neumann pracował nad projektami dla HoloLens, zestawu słuchawkowego do rzeczywistości rozszerzonej firmy Microsoft. Demo o nazwie HoloTour, które pozwoliło graczom latać po Rzymie i Machu Picchu, było pierwszą współpracą z zespołem Microsoft Bing Maps. „Pamiętam, kiedy pierwszy raz założyłem zestaw słuchawkowy, obrazy i dźwięki były tak realne” – wspomina Neumann. „To znaczy, nigdy nie byłem w Peru, ale to było dla mnie prawdziwe. I nawet wtedy, na początku 2016 roku czy coś. Pomyślałem sobie: „Człowieku, gdybyśmy mogli to zrobić na całej planecie, czy to nie byłoby coś?” ”

W 2017 roku Neumann skontaktował się z Asobo i zapytał, czy byliby gotowi do wypróbowania projektu. Korzystając z danych z rodzinnego miasta Microsoftu, Seattle, które Bing Maps wyrenderowało do pięciocentymetrowej rozdzielczości za pomocą fotogrametrii, Asobo potrzebowało kilku tygodni, aby przygotować demo Cessny latającej w centrum miasta. Następnie Neumann pokazał to Philowi ​​Spencerowi, ówczesnemu wiceprezesowi, który jest teraz szefem Xbox.

„Spojrzał tylko na mnie i powiedział:„ Dlaczego pokazujesz mi film z Seattle z samolotem? ”- mówi Neumann. „A potem samolot skręcił i przelecieliśmy nad kampusem Microsoftu, gdzie siedzieliśmy dokładnie w tym momencie. A on na to: „Czy to jest czas rzeczywisty? Czy to działa? A ja na to: „Tak, jest!” I wtedy wiedzieliśmy, że mamy coś wyjątkowego ”.

Pokazanie komuś filmu o przelocie samolotu nad fotorealistycznym Seattle to jedno, ale przekonanie gracza, że ​​sam leci samolotem, to zupełnie co innego. Mimo że Asobo nigdy wcześniej nie opracował symulacji lotu, Neumann uważał, że zespół będzie dobrze dopasowany pod względem technicznym. Asobo zostało wcześniej wysłane Paliwo, wyścigi terenowe z otwartym światem z 2009 roku, które wykorzystywały techniki proceduralne i dane satelitarne do stworzenia w tamtym czasie największego jak dotąd środowiska gier wideo.

„Spędziliśmy długi, długi czas, aby przyswoić sobie, co to znaczy gotować na wolnym ogniu, co to znaczy być na wolnym ogniu, czego chce” – mówi współzałożyciel Asobo, Martial Bossard. „Tak więc przyjęliśmy, jak to jest przynieść społeczności symulator, od pójścia do szkoły lotniczej i zrozumienia dokładnie, czym jest samolot. Musisz po prostu iść do klubu lotniczego i możesz rozmawiać z takimi ludźmi. Są tak pasjonatami tego, co robią. I wiesz, nie byliśmy początkującymi. Mam taką samą historię jak ty – zacząłem korzystać z symulatorów lotu ”.

Neumann szybko zwraca uwagę, że Asobo nie zaczynał od zera. „Wysłałem im Flight Simulator X silnik ”- śmieje się. „A najlepsze było to, że zintegrowali symulację, w której mieliśmy jeden element na raz. I prawie od pierwszego dnia zadziałało. Wiesz, czasami pracujesz nad produktem i przez pierwsze dwa lata nic nie działa. W tym przypadku moglibyśmy odlecieć dosłownie od pierwszego dnia i po prostu przywołać różne systemy, które moim zdaniem były kluczowe ”.

Powiem o tym Microsoft Flight Simulator w obecnym stanie jest to bardzo symulator lotu – ni mniej ni więcej. Jak dotąd skupialiśmy się wyraźnie na modelu lotu i podstawowej technologii i myślę, że tak będzie najlepiej. Latanie z kijem jest świetne, a efekty wizualne są niezrównane. Szczególną atrakcją są reaktywna pogoda i chmury. Dziś po południu leciałem nad domem moich rodziców w pochmurnej Anglii i czułem się, jakbym był w domu. Możliwość zrobienia tego w tym samym pakiecie, który pozwala na szukanie zwierząt podczas lotu nad afrykańską sawanną, to coś wyjątkowego.

W tym momencie szczegóły Symulator lotuŚwiat nie jest równomiernie rozłożony. Najwyższej jakości dane firmy Microsoft nie obejmują wszystkich regionów świata, co oznacza, że ​​wiele trzeba modyfikować ręcznie, a unikalne obiekty, takie jak punkty orientacyjne i mosty, muszą być budowane ręcznie, ponieważ nie można ich wygenerować za pomocą sztucznej inteligencji . Zauważyłem to najbardziej, latając po moim obecnym domu w Tokio i dostrzegając wiele słynnych budynków, ale jadąc do mojego poprzedniego miasta Osaka i prawie niczego nie rozpoznając.

„Myślę, że dotrzemy tam prawie wszędzie” – mówi Neumann. „Samoloty komercyjne nie latają wszędzie, a niektóre rejony świata są uważane za nieco bardziej odległe. Ale to są w rzeczywistości obszary, na których zamierzam się skupić, ponieważ wiesz, że Europa Zachodnia i Stany Zjednoczone są dobre, prawda? Chcemy jednak skupić się na innych obszarach, ponieważ uważamy, że ludzi tam nie było, lotnictwo tak naprawdę tam nie dotarło. Jest wiele fascynujących terenów. Myślę, że naprawdę możemy zainspirować ”.

„Spędzam teraz dużo czasu w Afryce. Lubię latać, bo jest fajnie. I myślę, że posuwamy branżę symulacji lotu do przodu, jeśli podnosimy jakość tych obszarów, ponieważ zostały one zaniedbane. Od dziesięcioleci istnieją te wszystkie firmy zewnętrzne, które wyprodukowały tony rzeczy, na przykład wymodelowano około tysiąca lotnisk i 1500 samolotów. Ale jeśli spojrzeć na jego geograficzne rozmieszczenie, nie jest to równe. I myślę, że powinno być – tak naprawdę, to będzie na mojej liście rzeczy do zrobienia: „Spraw, by Ameryka Południowa była niesamowita”. To będzie na mojej liście rzeczy do zrobienia ”.

Dla mnie myśl o lataniu nad piękną wersją naszej planety ma tak oczywisty mainstreamowy urok, że jestem trochę zaskoczony, że Microsoft tak mocno utknął w okrojonym szablonie symulacji lotu. Na przykład, pomimo powiązania z Bing, w zasadzie startujesz z jednego lotniska, a lądujesz na innym z niewielką ilością podstawowej nawigacji na mapie. Odkryłem, że lecę z otwartymi Mapami Google na iPadzie, gdy chciałem znaleźć konkretny punkt orientacyjny. Bossard mówi, że skupiono się na stworzeniu „najpierw symulacji dla symulatorów”, a dane Binga były początkowo wykorzystywane do tworzenia planów lotów i pracy nad technicznymi danymi nawigacyjnymi na lotnisku, ale studio rozważa również integrację z innymi warstwami.

Pomimo Microsoft Flight SimulatorJednak skupienie się na symulacji lotu jest nieuniknione, że ta wersja zostanie sprawdzona przez szerokie grono ludzi, którzy być może nigdy wcześniej nie próbowali symulacji lotu. Po pierwsze, pojawia się na PC w wersji Xbox Game Pass, a później jest nawet wersja na konsole Xbox – pierwsza w tej serii. Microsoft ogłosił również dzisiaj, że w wersji na komputery PC pojawi się obsługa VR, co może jeszcze bardziej poszerzyć bazę użytkowników. Jak firma Microsoft planuje wprowadzić Symulator lotu do nowej publiczności?

„Ostrożnie” – mówi Neumann, powtarzając język Bossarda „sim for simmers”. „Ponieważ jeśli o tym zapomnisz i zaczniesz myśleć o większej publiczności lub graczach i tego typu rzeczach, stracisz koncentrację na tym, czym jest Twoje jądro. Kiedy mówimy o tym, co właśnie powiedziałeś, ludziach, którzy mogą być nowicjuszami w symulacji, nazywamy ich nowicjuszami, a nie graczami. Ponieważ specjalnie zostawiliśmy simę w stanie otwartej piaskownicy, co jest ważne dla Simmerów. I zamiast ogłupiać cokolwiek, zostawiliśmy symulację dokładnie taką, jaka jest w rzeczywistości i poszliśmy po pomoc, samouczki i tego typu rzeczy, aby pomóc nowicjuszom na pokładzie. ”

Zastanawiam się też jak Microsoft Flight Simulator będzie działać na konsolach Xbox z technicznego punktu widzenia. Mam całkiem niezły komputer i szybkie łącze internetowe, co jest ważne przy przesyłaniu strumieniowych danych, ale nie zawsze otrzymywałem solidną liczbę klatek na sekundę i efekty wizualne podczas uruchamiania go w rozdzielczości 1440p, nawet na średnich ustawieniach. Podczas jednego lotu wystartowałem z JFK i zacząłem lecieć na północ z południowego krańca Manhattanu. Na początku wszystko wyglądało świetnie, ale zanim dotarłem do budynku Chryslera, niektóre drapacze chmur nie zostały jeszcze odpowiednio wyrenderowane i wyglądały jak błoto. To wciąż jest oprogramowanie alfa, więc nie traktuj tego jako recenzji, ale jeśli nie masz pewności co do możliwości swojego komputera, dobrym pomysłem może być najpierw wypróbowanie wersji Game Pass.

„Zasadniczo staraliśmy się, aby ten symulator był przystępny” – mówi Neumann. „Niektórzy spekulują, że do jego uruchomienia potrzebny jest jakiś superkomputer. To zdecydowanie nie jest przypadek. Jest kilka całkiem skromnych kart graficznych i komputerów. I myślę, że jest bardzo podobnie na Xbox, gdzie istnieje całe spektrum między Xbox One i Xbox Series X. Niezależnie od tego istnieje ciągła optymalizacja, ale Xbox z pewnością ożywia nasze wysiłki optymalizacyjne i jest prawdopodobnie najlepszym sposobem na powiedzenie tego. ”

Microsoft Flight Simulator nie mogę zadowolić wszystkich. Niewątpliwie znajdą się zagorzali członkowie społeczności symulatorów lotów, którym brakuje pewnych rzeczy, podczas gdy inni nowi mogą uznać to za przytłaczające. Ale to, co Microsoft dostarcza od pierwszego dnia, wygląda na to, że będzie to niesamowite osiągnięcie techniczne, z głównym pomysłem tak fascynującym, że powinno być łatwo docenić wydanie za to, czym jest.

A to dopiero pierwszy krok. „Kiedy przedstawiłem ten produkt, to, co Phil [Spencer] powiedział mi: „Hej, Jorg, jeśli wejdziemy, zostaniemy w środku” – mówi Neumann. „Wiemy, że nie możemy po prostu zrobić produktu, boogie i zrobić czegoś innego. Tak to nie działa. Bierzemy tutaj odpowiedzialność za hobby, a ludzie nam ufają i wiemy o tym. To nasza najstarsza franczyza w firmie. Jest starszy niż Windows i Office. Ma szczególne miejsce ”.

„Często mam problem ze znalezieniem właściwych słów – myślę, że istnieje coś w rodzaju ludzkiego pragnienia latania. Nie wiem, czy to lot, czy zmiana perspektywy, nie wiem, co to jest, ale to coś takiego. Jest coś naprawdę wyjątkowego w spojrzeniu na początkowe miejsce zamieszkania z innej perspektywy, a potem w innych miejscach. Nie ma to nawet nic wspólnego z symulacją. Mogę to pokazać moim córkom. Mój tata ma 91 lat. Prawie każdy może się do tego odnieść, ponieważ jest prawdziwy. To jest tak bliskie poczucia prawdziwości ”.

Microsoft Flight Simulator pojawi się na Windows 10, Steam i Xbox Game Pass 18 sierpnia.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook