GryNowości

Jak Microsoft wprowadził Gears Tactics na Xbox Series X i S

Gears Tactics to była wielka gra dla Microsoftu. Splashowy, strategiczny spin Gears Służyło nie tylko do pokazania, że ​​Microsoft jest skłonny dużo inwestować w gry na PC, ale że jest tak samo zaangażowany w Xbox Game Pass w systemie Windows, jak na konsolach Xbox.

„Byliśmy zachwyceni” – mówi Tyler Bielman, dyrektor ds. Projektowania w firmie Microsoft Gearsskoncentrowane studio The Coalition, zapytane o reakcję na grę. „Wiedzieliśmy, że dzięki temu udało nam się uchwycić trochę magii Gears intensywność i akcja oraz połączenie tego z przemyślanym doświadczeniem turowym i byliśmy bardzo zadowoleni z recenzji, jesteśmy naprawdę zadowoleni z reakcji wszystkich – reakcja na PC Game Pass była niesamowita, więc tak, byliśmy z tego naprawdę zadowoleni . Uważamy, że to naprawdę fajny dodatek do Gears franczyzowa.”

Podczas Gears Tactics został opracowany najpierw na komputery PC, zawsze pracowano nad wersją konsolową, a teraz Microsoft potwierdził, że pojawi się 10 listopada – tego samego dnia do sprzedaży trafią konsole Xbox Series X i Series S nowej generacji. Gears Tactics jest prawdopodobnie największym tytułem premierowym, jaki Microsoft ma na nowych konsolach Xbox. Z Halo Infinite opóźniony w przyszłym roku, jest to jedyny debiut na konsoli jednej z najlepszych franczyz Microsoftu, w który będzie można grać w dniu premiery.

W przypadku wersji na komputery PC The Coalition musiało wymyślić, jak tłumaczyć Gears„szybka akcja w tradycyjnie nieprzyjaznym dla konsol gatunku gatunku. Teraz mają odwrotne zadanie.

„Chcieliśmy przede wszystkim uczynić go autentycznym dla gracza strategicznego na PC, ale wiedzieliśmy też, że w końcu nie spieszymy się i przeniesiemy go na konsolę w sposób, który wydaje się być naprawdę rodzimy na konsoli” – mówi Bielman, cytując grę sterowanie jako najważniejsza rzecz, którą należy wykonać. „Gra musi czuć się świetnie z kijami w dłoni i grą, którą prowadzimy Taktyka jest bardzo swobodny i otwarty – nie odbywa się na siatce, możesz przemieszczać swoje jednostki w dowolne miejsce na mapie. Wiedzieliśmy, że aby było to przyjemne, nie mogliśmy po prostu przeprowadzić prostej symulacji myszy na kontrolerze – musieliśmy dodać funkcjonalność ”.

Podstawy gry nie uległy zmianie, ale istnieją pewne afordancje, które sprawiają, że gra jest płynniejsza z kontrolerem. Dostępny jest tryb precyzji, który spowalnia kursor i nowe funkcje przyciągania, które pomagają szybciej i dokładniej wybierać właściwy cel. UX został również usprawniony w pewnych aspektach, takich jak obszar konwoju, w którym zarządzasz żołnierzami i wybierasz misje, a jest dodatkowa zawartość, w tym nowa grywalna postać oraz dodatkowi wrogowie i wyposażenie.

Gears Tactics pojawił się na PC z obsługą kontrolera, ale najwyraźniej działał lepiej z myszą i klawiaturą, więc wysiłki The Coalition mające na celu udoskonalenie gry pod kątem kontrolerów pojawią się również w wersji na komputery PC wraz z nową zawartością. I odwrotnie, Bielman mówi, że można podłączyć mysz i klawiaturę do konsoli Xbox i grać w tę grę tak, jak na komputerze.

Chociaż wersja konsolowa była zawsze planowana, niekoniecznie miało to nastąpić wraz z premierą nowych Xboksów. „Nie chodziło o to, że ktoś powiedział w stylu:„ Hej, upewnisz się, że ta gra jest na sprzęcie ”- mówi Cam McRae, dyrektor techniczny w The Coalition. „To było bardziej jak, nasza gra będzie gotowa do wysyłki i jest sprzęt, więc wycelujmy w to i spraw, aby tak się stało”.

„Naszym głównym celem było komputery PC, ale wiedzieliśmy, że w końcu trafimy na konsole, więc mieliśmy wersję konsolową działającą głównie od samego początku projektu” – dodaje McRae. „Nie spędzaliśmy z nim zbyt wiele czasu, ale utrzymywaliśmy go tylko po to, aby mieć pewność, że nie będzie to ogromny wysiłek, aby od samego początku działać na Xbox. Kiedy więc zaczęliśmy właściwie patrzeć na konsolę, mieliśmy już uruchomioną wersję Xbox, która była naprawdę dobra, ponieważ nie musieliśmy spędzać czasu na stołach związanych z działaniem na sprzęcie. ”

„A kiedy pojawił się sprzęt Xbox Series X i Xbox Series S, przejście z Xboksa na ten sprzęt nie było dla nas wielkim wysiłkiem. Już nad tym pracowaliśmy Biegi 5 i chociaż sam sprzęt jest inny, narzędzia, z którymi pracujemy, pozostały takie same, więc nie wprowadzaliśmy tak ogromnej zmiany w sposobie, w jaki zbudowaliśmy grę. Po prostu mieliśmy cel, taki jak podsystem renderowania, I / O i inne rzeczy, aby działał na nowym sprzęcie. ”

Strategia Microsoftu na wiele urządzeń Xbox oznacza, że ​​jego nowe gry muszą działać na szerokiej gamie sprzętu, począwszy od oryginalnego Xbox One z 2013 roku, poprzez Xbox One X obsługujący 4K, ukierunkowaną na 1440p serię S nowej generacji i ultra -high-end Series X. Jednak według McRae tuning Gears Tactics dla każdego systemu było prostsze niż przede wszystkim sprawienie, by działał na komputerach PC.

„Trudniej jest tworzyć gry na PC” – mówi. „Tyler może zaświadczyć o tym, że w moim miejscu pracy jest stos procesorów graficznych – na komputerze jest tak dużo sprzętu. Masz różne konfiguracje pamięci RAM i różne prędkości dysków twardych i zupełnie różnych dostawców układów GPU, a następnie tylko ogromną gamę sterowników, o które musisz się martwić, i procesorów. Jest to więc trudniejsze, ale to też trochę zabawne ”.

„Dla nas, ponieważ stworzyliśmy teraz kilka gier na PC i w pewnym sensie rozumiemy, jak skalować dla całego tego sprzętu, jeśli chodzi o całą gamę Xbox, możemy bardzo dobrze skalować naszą grę, ponieważ już wiemy, jak to zrobić zrobić to na PC. To naprawdę pomaga, gdy zaczynasz celować w konsole – jest tak, jak tak, jest ich kilka i wszystko jest naprawione, prawda? Namierzanie stałego sprzętu jest zawsze łatwiejsze, nawet jeśli jest ich dwóch lub trzech. To wciąż dużo łatwiejsze niż mnóstwo kombinacji w przestrzeni PC. ”

Gears Tactics będzie działać z prędkością 4K / 60 kl./s na Xbox Series X z możliwością wyboru 60 lub 30 kl./s dla filmów – „nie ze względu na wydajność, ale bardziej ze względu na własny gust” – mówi McRae. Seria S będzie działać w 1440p / 60fps, podczas gdy One X będzie miał opcję 4K / 30fps lub 1440p / 60fps, a One S będzie mieć 1080p / 30fps. McRae twierdzi, że każda wersja jest dostosowywana indywidualnie dla każdej konsoli poza prostymi parametrami, takimi jak rozdzielczość. „Patrzę na sprzęt, patrzę na wszystkie różne ustawienia, które mam dostępne pod maską w silniku, czyli setki rzeczy, które mogę dostosować, dostroić lub zoptymalizować, a potem po prostu wyważam je wszystkie, aby uzyskać najlepszą jakość obrazu i osiągnąć docelową skuteczność ”.

Seria X oczywiście będzie działać Gears Tactics lepsze niż inne konsole, ale jedno duże pytanie, które miałem, dotyczyło relacji między wersjami Xbox One X i Series S. Seria S to konsola nowej generacji z podobnymi ulepszeniami procesora i dysku SSD jak Series X, ale w przeciwieństwie do One X nie jest przeznaczona dla rozdzielczości 4K, pomimo GPU, który jest z grubsza porównywalny pod względem mocy. Biorąc pod uwagę, że obie konsole mogą uruchamiać grę w 1440p / 60fps, z dodatkową opcją 4K / 30fps na One X, która wersja jest lepsza?

„To dobre pytanie – jest lepszy w Serii S” – mówi McRae. „Jest lepszy wizualnie – ta sama rozdzielczość, ta sama liczba klatek na sekundę, ale procesor w Serii S i Serii X jest o wiele lepszy, że mamy o wiele więcej możliwości rysowania po prostu większej ilości rzeczy. Mimo że GPU jest odpowiedzialny za rysowanie, nadal musimy go tam przenieść z procesora, a na Xbox One X zobaczysz, że jakość wizualna nie jest tak wysoka, jak w serii S w trybie wydajności . ”

Podczas Gears Tactics nadal musi działać na konsolach Xbox One z ograniczonym procesorem, The Coalition twierdzi, że nie zagroziło to projektowi gry. Dwa podstawowe elementy Taktyka‘akcja, według McRae, to liczba wrogów w danym spotkaniu i czas, jaki może zająć AI, aby wykonać swój ruch. Jak można się spodziewać, początkowo istniała przepaść między stroną techniczną a projektową, ale ostatecznie McRae twierdzi, że zespół znalazł się w „naprawdę słodkim punkcie” między skalą starć a szybkością, z jaką grają. na zewnątrz. „Jeśli umieścisz zbyt wielu wrogów, szybko stanie się to przytłaczające” – mówi.

„Ponieważ pracowaliśmy nad zaprojektowaniem ograniczenia liczby wrogów i znaliśmy ograniczenia sprzętowe, więc mogliśmy powiedzieć, ile potrzebujemy, aby zoptymalizować obroty wroga, aby mógł skończyć na czas. Więc jak to faktycznie objawia się w rzeczywistości, na bardzo wolnym procesorze tura wroga może nieco przekroczyć swój limit w porównaniu z zupełnie nowym procesorem w Serii X lub Serii S, gdzie przeciwnicy są naprawdę zgryźliwi, kończą swoje planuje naprawdę szybko, a oni wykonują swoją kolej i wracają do gracza ”.

Agnostycyzm sprzętowy Microsoftu został niedawno podniesiony na nowy poziom wraz z uruchomieniem Xbox Game Pass na urządzenia z Androidem, a całość jest przesyłana strumieniowo przez serwery xCloud firmy. Koalicja nie potwierdzi, kiedy ani czy Gears Tactics będzie można grać w ten sposób, ale byłem zainteresowany przemyśleniami zespołu na temat tego, jak gra może dostosować się do sterowania dotykowego, co jest czymś, co Microsoft rozwija.

„Właściwie przyglądaliśmy się temu dawno temu, kiedy zaczynaliśmy na PC, ponieważ myśleliśmy, że ludzie mogą w to grać na komputerze z dotykiem” – mówi McRae. „Zrobiliśmy więc bardzo początkową passę, ale nie było to coś, do czego naprawdę dążyliśmy, ponieważ po prostu patrzyliśmy na dane i niewielu użytkowników faktycznie używałoby dotyku w tego rodzaju grach. Siadali i grali na swoim laptopie lub grali za pomocą myszy i klawiatury. Ale kiedy patrzymy na coś takiego jak xCloud, tak, gdybyśmy mieli to tam umieścić, myślę, że dotyk jest czymś, do czego wracalibyśmy. ”

Gdziekolwiek w to skończysz, Gears TacticWarto sprawdzić – zwłaszcza, że ​​jest dostępny w ramach subskrypcji Game Pass na wszystkich platformach Xbox. Bardzo podoba mi się wersja na PC. To sprytne odkrycie Gears i będzie to jedna z pierwszych rzeczy, które odpalę na konsoli Xbox nowej generacji. pomiędzy Taktyka a zeszłoroczna znakomita Biegi 5, wydaje się, że franczyza ponownie strzela do wszystkich cylindrów.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook