GryMedia

Jak projektanci Sony PS5 zmienili PlayStation w coś, co można poczuć

Kiedy mój kolega Andrew Webster recenzował PlayStation 5, wyjaśnił, że kolejna generacja gier wideo Sony jest czymś, czego nie widać – trzeba dotknąć. Częściowo wynika to z tego, że sprytne, zmotoryzowane wyzwalacze i niezwykle precyzyjne wibracje niesamowitego kontrolera DualSense mogą odtworzyć uczucie chrupania przechadzki po piaszczystej plaży lub tupot deszczu.

Kolejna część: 40 000 malutkich symboli PlayStation poczujesz, gdy sięgniesz po nowy gamepad PS5. Jako wielkanocne jajko dla swoich fanów firma zdecydowała się na zastosowanie mikrotekstury do całej dolnej obudowy kontrolera DualSense, dzięki czemu jest to najbardziej poręczny gamepad Sony, ponieważ tysiące małych kwadratów, trójkątów, kół i krzyżyków dosłownie na wyciągnięcie ręki .

To samo zdjęcie, powiększone. Przesuń separator w lewo, aby zobaczyć więcej symboli PlayStation w zbliżeniu.
: Vjeran Pavic / The Verge

Sony wcześniej o tym nie wspominało w jaki sposób zrobiło to, ile ich jest lub jak duże są symbole, ale dziś mamy te odpowiedzi – w tym zdjęcia zza kulis i szczegóły od Sony Yujin Morisawa i Takeshi Igarashi, głównych projektantów PS5 i DualSense odpowiednio. (Pożyczyliśmy nawet fantazyjny mikroskop przemysłowy, abyś mógł zobaczyć, jak wyglądają symbole z bliska).

Być może najbardziej uderzająca część, jak widać na obrazkach powyżej i poniżej: te małe symbole są ułożone jeden na drugim, wystając w trzech wymiarach. Nie są to w ogóle pojedyncza, równomiernie rozmieszczona warstwa, jak maleńkie kropki, które możesz zapamiętać na DualShock 4 firmy Sony z 2013 roku. Wyglądają losowo, niemal organicznie – może to być spowodowane tym, że cały projekt został naszkicowany ręcznie.

Studium różnych szkiców mikrotekstury.
: Sony Interactive Entertainment

I to nie tylko jeden szkic. Morisawa, starszy dyrektor artystyczny Sony Design Center Product Design Group, wyjaśnia, że ​​różne projekty zostały wykonane ręcznie, zdigitalizowane, makiety, zastosowane w rzeczywistych prototypowych gamepadach i wielokrotnie testowane, aż zespoły znajdą równowagę, której chcieli. : ładny, teksturowany na tyle, aby był wygodny i antypoślizgowy, ale nie tak szorstki jak papier ścierny, aby zranić dłonie podczas długiej sesji gry.

Chociaż projektanci mogli z łatwością umieścić cyfrową wersję tekstury w dowolnym miejscu w programach CAD firmy Sony, Morisawa twierdzi, że kluczowe było fizyczne porównywanie i testowanie różnych prototypów: „Chociaż stworzenie prototypu zajmuje dużo czasu, polecenie„ idź / nie ” – Ocena produktu jest ustalana w momencie, gdy go zobaczysz i dotkniesz – powiedział nam w e-mailu.

Porównanie różnych odmian mikrotekstur do formowania – w tym tekstury kropkowanej PS4 w prawym dolnym rogu.
: Sony Interactive Entertainment

Testowanie czterech różnych wysokości tego samego wzoru.
: Sony Interactive Entertainment

Faktycznie uformowana płyta, aby potwierdzić, że tekstura działa i pozostaje spójna.
: Sony Interactive Entertainment

Warstwy łączą się cyfrowo, gdy pojawią się na wewnętrznej krawędzi konsoli PS5.
: Sony Interactive Entertainment

Samo ustalenie właściwej wysokości symboli wymagało sporo pracy, co widać na niektórych zdjęciach zza kulis firmy Sony. W końcu osiadły na dwóch warstwach – jednej o wysokości około 15 mikronów i drugiej o wysokości 30 mikronów, zgodnie z pomiarami wykonanymi mikroskopem Nikon LV100.

 mikroskopowe tekstury DualShock 4 pokazuje nakładające się symbole kwadratu, trójkąta, koła i krzyża

Większe symbole mają mniej więcej pół milimetra szerokości, a górna warstwa ma zaledwie 30 mikronów (trzysta setnych milimetra) wysokości.
: The Verge

Jedna wada tekstury: niezwykle łatwo zbiera brud i nie chce się puścić.
: The Verge

Właściwie zastosowanie symboli na gamepadzie DualSense było prostą częścią – ponieważ nie są one w ogóle stosowane. Każdy z tych 40000 symboli jest częścią obudowy kontrolera, powstałej, gdy kulki stopionego tworzywa ABS są wciskane w maleńkie wycięte laserowo szczeliny podczas standardowego procesu formowania wtryskowego.

Rzecz w tym, że masz odpowiedni sprzęt do wykonania tej formy. Do tworzenia tak precyzyjnych kształtów na całej trójwymiarowej zakrzywionej powierzchni, mającej pasować do Twoich dłoni, przydały się lasery. W szczególności wysokiej klasy, wieloosiowa maszyna do grawerowania laserowego, o której Igarashi mówi, że jest „trudna do zdobycia”. Wynik? Ponieważ jest to część formy, tekstura, którą poczujesz na kontrolerze PS5, jest taka sama, jak każdy inny właściciel.

Ostateczna kontrola renderowania CAD uchwytu PS5 Media Remote.
: Sony Interactive Entertainment

Sprawdzenie rozmieszczenia tekstur bezprzewodowego zestawu słuchawkowego Pulse 3D.
: Sony Interactive Entertainment

Kontroler PlayStation firmy Sony prawdopodobnie zdefiniował dziesięciolecia gamepadów, więc nie było zaskoczeniem, gdy na przykład kontroler Google Stadia ma taką samą prążkowaną teksturę, którą Sony wprowadziło w DualShock 4 w 2013 roku. Ale tym razem mikrotekstura Sony nie jest. tylko dla twoich rąk; ledwo dostępne symbole PlayStation są częścią PS5, gdziekolwiek pomyślisz. Znajdziesz je na obu bocznych panelach konsoli PS5, na wewnętrznej wardze. Zdobią uchwyty opcjonalnego pilota zdalnego sterowania PS5, stacji ładującej DualSense, kamery PS5 i bezprzewodowego zestawu słuchawkowego Sony Pulse 3D.

Pojawiają się nawet w co najmniej jednej grze: Pokój zabaw Astro, obowiązkowy pakiet PS5, wyraźnie wykorzystuje teksturę wielu podłóg i ścian. To ma sens. Nie tylko jest Astro świętując historię firmy w grach, jest pełna jajek wielkanocnych PlayStation, w tym kilku, które żartują sobie z samego Sony.

Żartowanie z użycia przez Sony czcionki Spider-Mana na oryginalnym PS3.

„Numery seryjne” gadżetów Astro to hołd dla kluczowych postaci Sony, takich jak Shuhei Yoshida.

W erze PS3 firma Sony często czuła się arogancka, trochę zbyt pewna, że ​​fani podbiją wszystko, co ma do zaoferowania – konsole za 599 USD z gigantycznymi krabami wroga, zastrzeżonymi dyskami i pamięciami do swoich ambitnych urządzeń przenośnych, konkurent Smash Bros. bez wystarczająco ukochanego wideo franczyzy gier, aby je wspierać – ale od tego czasu PlayStation nie tylko zyskało dobrą wolę, ale stało się bardziej samoświadome. Jeśli firma może pozostać taka przez cały cykl życia PS5 (i, wiesz, pozwolić ludziom faktycznie ją kupić), nie wątpię, że będzie zwycięzcą.

: Vjeran Pavic / The Verge

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook