Różności i nowinki technologia

Kalifornia planuje zakaz sprzedaży samochodów na gaz do 2035 roku

Gubernator Kalifornii Gavin Newsom podpisał w środę dekret wykonawczy, w którym określono ambitny plan wyeliminowania sprzedaży samochodów i ciężarówek napędzanych gazem w stanie do 2035 r. Rozporządzenie, pierwsze w kraju, które zakazuje silników benzynowych, nakazuje Stanowej Radzie ds. Zasobów Lotniczych opracowanie przepisów, które sprzedaż większej liczby pojazdów o napędzie elektrycznym. „To najbardziej wpływowy krok, jaki może podjąć nasze państwo w walce ze zmianami klimatycznymi” – powiedział Newsom na konferencji prasowej.

W Kalifornii było kilka potwornych tygodni. Zaskakujące w sierpniu dziwaczne burze z piorunami, błędne ogniska i impreza ujawniająca płeć wywołały szybkie pożary w całym stanie, które pokryły popiołem domy poza liniami ognia i zamieniły niebo nad Zatoką w ciemną mandarynkę. Fale upałów uderzyły w Zachodnie Wybrzeże, a Kalifornijska Dolina Śmierci osiągnęła 130 stopni Fahrenheita, trzecią najwyższą temperaturę, jaką kiedykolwiek zarejestrowano na Ziemi. Co najmniej 25 osób zginęło w tym sezonie w zachodnich pożarach. Aha, plus globalna pandemia.

„To katastrofa klimatyczna” – powiedział Newsom na początku tego miesiąca, badając szkody spowodowane jednym pożarem. „To jest prawdziwe i to się dzieje. To jest idealna burza ”.

W środę Newsom nakreślił plan wprowadzenia sytuacji nadzwyczajnej do działania. Transport odpowiada za 40 procent emisji gazów cieplarnianych w stanie i jest głównym źródłem zanieczyszczenia powietrza, które prowadzi do astmy, chorób serca i raka płuc. Raport opublikowany na początku tego roku wykazał, że stan nie jest na dobrej drodze do osiągnięcia celów w zakresie emisji do 2030 r., Ale może pomóc zmniejszenie liczby pożeraczy gazu na drogach.

Obraz może zawierać: Wszechświat, Kosmos, Astronomię, Kosmos, Planetę, Noc, Na zewnątrz, Księżyc i Naturę

Przewodnik WIRED po zmianach klimatu

Świat się ociepla, pogoda się pogarsza. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o tym, co ludzie mogą zrobić, aby przestać niszczyć planetę.

„To naprawdę ważne, ponieważ wysyła jasny sygnał, dokąd zmierza Kalifornia pod względem floty pojazdów” – mówi Ethan Elkind, który kieruje programem klimatycznym w Center for Law, Energy & the Environment na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley .

Sama Kalifornia stanowiła ponad połowę samochodów elektrycznych typu plug-in sprzedawanych w USA, a obserwatorzy uważają, że stan może być na odpowiednim poziomie, aby osiągnąć cel wyznaczony przez rozporządzenie wykonawcze z 2018 r., Dotyczące sprzedaży 5 milionów samochodów elektrycznych do 2030 r. Ale tylko 7,9 procent lekkich pojazdów sprzedanych w 2019 roku to pojazdy elektryczne lub hybrydy typu plug-in – liczba ta musiałaby wzrosnąć ponad 12-krotnie w ciągu 15 lat. Do tej pory Kalifornijczycy kupili tylko 726 145 pojazdów elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in.

Dziś cena, brak infrastruktury do ładowania, obawa o to, jak daleko może jechać samochód i zwykły brak wiedzy uniemożliwiają amerykańskim kierowcom rozważenie samochodu elektrycznego. Według Kelley Blue Book przeciętny samochód elektryczny sprzedał się w lipcu za 46.119 USD, czyli o 20 procent więcej niż wynosi średnia 38 378 USD dla wszystkich pojazdów. Jednak obiecane postępy w technologii akumulatorów od firm takich jak Tesla mogą obniżyć koszty posiadania i umożliwić kierowcom podróżowanie dalej między doładowaniami elektrycznymi. Corocznie do USA trafia coraz więcej modeli pojazdów elektrycznych.

Mimo to Kalifornia uważa, że ​​przemysł samochodowy potrzebuje przyjaznego nacisku. Rada ds. Zasobów Powietrznych ma już kilka programów zachęcających do sprzedaży i zakupu pojazdów elektrycznych oraz budowy infrastruktury przyjaznej dla pojazdów elektrycznych, np. Stacji ładowania. Stanowy program pojazdów o zerowej emisji, ustanowiony w 1990 r., A obecnie realizowany przez 14 innych stanów, ustanawia system handlu kredytami, który wymaga od producentów samochodów powolnego zwiększania liczby samochodów o zerowej emisji we flocie do 2025 r. Jednak osiągnięcie 100% zera -sprzedaż emisji zaledwie 10 lat później, ARB będzie musiała wyznaczyć cele, które wprowadzą zarówno producentów samochodów, jak i kierowców do nowego elektrycznego świata.

Rzecznik Alliance for Automotive Innovation, grupy lobbystycznej reprezentującej światowych producentów samochodów i dostawców motoryzacyjnych, nie odpowiedział na prośbę o komentarz.

Zamówienie podpisane przez Newsom Wednesday skierowane jest również do innych sektorów transportu i przemysłu paliw kopalnych. Poleca agencjom stanowym poprawę opcji czystego transportu i transportu oraz kontynuowanie prac nad „budowaniem w kierunku zintegrowanej, ogólnostanowej sieci kolejowej i tranzytowej”. Zamawia lepsze wsparcie dla infrastruktury rowerowej, spacerowej i skuterowej, zwłaszcza w społecznościach o niskich dochodach. Poleca również agencjom przyspieszenie odejścia od produkcji ropy.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook