Różności i nowinki technologia

Kampania Trumpa jest zła, że ​​operatorzy komórkowi blokowali spamerskie teksty wyborcom

Ilustracja stosu w kopercie oznaczonej jako

Getty Images | pagadesign

Kampania reelekcyjna prezydenta Trumpa oskarżyła Verizon, AT&T i T-Mobile o „tłumienie wypowiedzi politycznych” w związku z blokowaniem przez przewoźników spamu wysyłanego w ramach kampanii.

Walka została opisana w środę w szczegółowym artykule Business Insider i innych raportach. „Kampania Trumpa walczyła w tym miesiącu z największymi amerykańskimi operatorami telefonii komórkowej o próbę wysadzenia milionów użytkowników komórek SMS-ami, które mają zachęcić ich do głosowania lub oddawania darowizn” – napisał Business Insider. „Doradca i zięć prezydenta Donalda Trumpa, Jared Kushner, nie doceniał tego, kiedy AT&T, Verizon i T-Mobile zablokowały masowe teksty kampanii wyborcom. Wezwał firmy do złożenia skargi, rozpoczynając spory prawne”.

Rzecznik kampanii Trumpa, skontaktował się z Arsem, powiedział, że „wszelkie wysiłki przewoźników mające na celu ograniczenie kampanii przed kontaktowaniem się z jej zwolennikami to tłumienie wypowiedzi politycznych. Jasne i proste”. W oświadczeniu kampanii Trumpa stwierdzono również, że „podtrzymuje zgodność programów SMS-ów” z amerykańską ustawą o ochronie konsumentów telefonicznych (TCPA) i wytycznymi Federalnej Komisji Łączności.

Poprosiliśmy kampanię Trumpa o dokładne wyjaśnienie, dlaczego teksty są legalne i nie powinny być blokowane, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Kampania Trumpa nie odpowiedziała również na nasze pytania o to, do ilu osób próbowała wysłać teksty i czy były one niezamówione, czy też wysłane do osób, które zapisały się do komunikacji kampanii.

Zapytaliśmy również kampanię Trumpa i przewoźników, czy doszli do porozumienia w sprawie obsługi tekstów do końca tegorocznej kampanii prezydenckiej, ale nie uzyskali żadnych odpowiedzi.

Business Insider napisał, że „pojedynek stał się poważny na początku lipca, kiedy zespół Trumpa wysłał mnóstwo SMS-ów do osób, które się z nimi nie zarejestrowały” oraz „firma zewnętrzna zatrudniona do przesiewania takich wiadomości pod kątem głównego telefonu komórkowego firmy blokowały teksty ”. W artykule napisano, że prawnicy prowadzący kampanie i przewoźnicy „nadal walczą o to, jakie rodzaje wiadomości może wysyłać kampania i jakie firmy mają prawo zatrzymać”.

Politico pisał o sporze w poniedziałek. „Ludzie zaznajomieni z łańcuchem zdarzeń powiedzieli, że Verizon, T-Mobile i AT&T zgłosiły potencjalne problemy regulacyjne związane z operacją przesyłania wiadomości typu peer-to-peer, która różni się od robo-SMS-ów tym, że wiadomości są wysyłane indywidualnie, a nie masowo, „Politico napisał. „Ale w orbicie Trumpa ten odcinek jeszcze bardziej podsycił podejrzenia, że ​​wielkie firmy technologiczne chcą mieć wpływ na wybory”.

„Cześć, tu Pres. Atut.”

Jeden z tekstów kampanii Trumpa, który miał zostać wysłany w tym tygodniu, brzmiał: „Cześć, tu prezydent. Trump. Potrzebuję twojej pomocy JAK NAJSZYBCIEJ, aby WALCZAĆ z radykalną lewicą i odzyskać moją większość. Teksty kampanii Trumpa sprawdzone przez Business Insider nie zawierały opcji rezygnacji z subskrypcji, stwierdzono w artykule serwisu informacyjnego.

Przewoźnicy „postrzegali te teksty jako możliwe naruszenie federalnych przepisów przeciwko robotom telefonicznym i przepisów Federalnej Komisji Łączności, za które nakładane są wysokie grzywny” – poinformował Business Insider, powołując się na informacje dostarczone przez „dwóch Republikanów zaznajomionych z tym wysiłkiem”.

„Agenci kampanii” Trumpa twierdzą, że wysyłanie wiadomości tekstowych „istnieje w legalnej szarej strefie, która pozwala kampaniom atakować użytkowników telefonów komórkowych, jeśli wiadomości są wysyłane ręcznie” – napisał również Business Insider. Ograniczenia TCPA dotyczą wiadomości wysyłanych za pomocą „systemu automatycznego wybierania numerów”.

FCC mówi, że jej zasady „zakazują wysyłania wiadomości tekstowych na telefon komórkowy przy użyciu funkcji automatycznego wybierania numeru, chyba że wcześniej wyraziłeś zgodę na otrzymywanie wiadomości lub wiadomość jest wysyłana w sytuacjach awaryjnych” oraz że klienci „powinni mieć możliwość rezygnacji z otrzymywania SMS-ów. “

Business Insider powiedział, że kampania Trumpa argumentuje również, że niedawne orzeczenie FCC „poluzowało przepisy dotyczące tego, co jest uznawane za spam”. To rozkaz FCC mówi, co następuje:

W niniejszym orzeczeniu deklaratywnym wyjaśniamy, że fakt, że platforma wywołująca lub inny sprzęt jest używany do wykonywania połączeń lub wysyłania wiadomości tekstowych na dużą liczbę numerów telefonów, nie stanowi dowodu na to, czy urządzenie to stanowi automatyczne wybieranie numeru w ramach TCPA. Zamiast tego wyjaśniamy, że jeśli platforma wywołująca nie jest w stanie nawiązać połączenia lub wysłać SMS-a bez osoby aktywnie i potwierdzająco ręcznie dzwoniącej do każdej z nich, platforma ta nie jest automatycznym wybieraniem numerów, a połączenia lub SMS-y wykonywane za jej pomocą nie podlegają Ograniczenia TCPA dotyczące połączeń i SMS-ów na telefony bezprzewodowe. Ponadto potwierdzamy, że nawet jeśli strona korzysta z automatycznego wybierania numeru w celu wysłania wiadomości, nadal może uniknąć odpowiedzialności TCPA, uzyskując uprzednią wyraźną zgodę odbiorcy.

CTIA: nadawcy potrzebują „uprzedniej zgody”

Przewoźnicy milczą publicznie na temat sporu z kampanią Trumpa. W przypadku kontaktu Ars, Verizon, AT&T i T-Mobile wszyscy odmówili złożenia oświadczeń lub odpowiedzi na nasze pytania. T-Mobile powiedział Arsowi, że pojawiły się „niedokładne raporty” na ten temat, ale nie powiedział, co zostało niedokładnie zgłoszone. Verizon i AT&T skierowały nasze pytania do grupy lobbingowej CTIA zajmującej się branżą mobilną, ale CTIA odmówiła odpowiedzi na nasze pytania dotyczące tekstów Trumpa.

CTIA przedstawiła jednak ogólne oświadczenie: „Oczekujemy, że wszyscy nadawcy – czy to linie lotnicze, szkoły, banki czy kampanie – będą zawierać wyraźny język rezygnacji i uzyskać uprzednią zgodę przed wysłaniem wiadomości. Te proste kroki pomagają chronić konsumentów przed spamem i utrzymywać wiadomości tekstowe jako zaufane medium dla każdego ”.

Firma zewnętrzna, która zablokowała teksty w imieniu przewoźników, to Zipwhip, według republikańskiego źródła cytowanego przez Business Insider. Zipwhip powiedział Arsowi, że „nie jest w stanie komentować naszych umów, klientów ani ich ruchu tekstowego”.

„Proces zgodności firmy Zipwhip wymaga, aby cały ruch związany z wysyłaniem SMS-ów był zgodny ze standardowymi wytycznymi branżowymi, w tym, w stosownych przypadkach, z wymogiem uzyskania zgody odbiorcy wiadomości” – powiedziała Ars firmie. „Celem standardu branżowego jest ochrona konsumentów przed otrzymywaniem niechcianych wiadomości i spamu oraz utrzymanie zaufania do wiadomości tekstowych jako środka komunikacji”.

W zeszłym roku CTIA wydała zestaw „Zasad i najlepszych praktyk w zakresie przesyłania wiadomości”, aby „wyjaśnić, że organizacje powinny uzyskać zgodę wyrażenia zgody przed wysłaniem wiadomości tekstowych do konsumentów”.

Konsumenci otrzymują więcej niechcianych tekstów politycznych

W zeszłym tygodniu CTIA opublikowała blog poświęcony tekstom spamowym z kampanii politycznych. „Wiadomości tekstowe mogą być bardzo potężnym i skutecznym sposobem organizowania, informowania i angażowania wyborców, ale tylko wtedy, gdy są używane we właściwy sposób” – napisała CTIA. „Miliardy tekstów zostaną wysłane z kampanii politycznych obu partii, a klienci coraz częściej słyszą, że otrzymują SMS-y, o których otrzymywanie nie prosili”.

Nadawcy SMS-ów powinni „komunikować się tylko z konsumentami, którzy wyrazili zgodę, informując konsumentów, jak zrezygnować – na przykład odpowiadając„ STOP ”- przestrzegając tych żądań rezygnacji oraz ustanawiając jasne zasady i praktyki dotyczące prywatności i bezpieczeństwa, CTIA powiedziany.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook