Media

Kara Verlaney z The Verge o edycji kopii i jej narzędziach

Możesz spotkać sporadycznego pisarza, który będzie twierdził (niesłusznie), że nie potrzebuje redaktora, ale rzadko, jeśli w ogóle, spotkasz pisarza lub redaktora, który powie, że nie potrzebuje redaktora.

Rola redaktora tekstów jest często źle rozumiana lub niedoceniana przez osoby spoza branży. Kara Verlaney, starszy redaktor ds. Tekstów The Verge, poproszony o wyjaśnienie roli redaktora kopii, ujął to w ten sposób: „Edycja kopii polega na zachowaniu spójności i dokładności, co sprawia, że ​​witryny takie jak The Verge uprawnienia do mówienia naszym odbiorcom na dany temat. Oprócz sprawdzania błędów gramatycznych i wychwalania przecinka oksfordzkiego, redaktorzy kopiujący monitorują również takie rzeczy, jak czułość i ton, styl, różnorodność źródeł i przejrzystość. The VergeProces polega na tym, że redaktorzy kopiujący sprawdzają fragmenty tuż przed publikacją, więc często jesteśmy ostatnią linią obrony, zanim coś trafi na stronę ”.

Rozmawialiśmy z Karą, aby dowiedzieć się, jak wykonuje swoją pracę i jakich narzędzi używa.

Jaka jest twoja praca The Verge?

Jestem starszym redaktorem i pracuję tu od pięciu lat. Moje codzienne obowiązki są różne, ale dużą część mojego czasu poświęcam na redagowanie … wszystkiego, co publikujemy. Obejmuje to wiadomości, długie funkcje, podpisy na Instagramie, zasoby wideo – jest wiele słów!

Jakich narzędzi sprzętowych używasz?

Moje preferencje dźwiękowe różnią się w zależności od długości i / lub tematu edytowanego utworu. Czasami dmucham muzyką; czasami lubię ciszę podczas czytania. Podczas pracy zdalnej polegam głównie na moich AirPods Pro, które pozwalają mi kontrolować poziom przezroczystości szumów. Podczas pracy często poruszam się po mojej przestrzeni, więc w ciągu dnia pracy jestem przyklejony do mojego MacBooka Pro 2019.

Apple AirPods Pro

Ceny przyjęte w momencie publikacji.

Flagowe słuchawki douszne Apple poprawiają się w porównaniu ze zwykłymi AirPodami dzięki lepszej jakości dźwięku, doskonałej aktywnej redukcji szumów i wciągającemu dźwiękowi przestrzennemu.

Jakich narzędzi programowych używasz w swojej pracy Ty i Twoi współpracownicy?

Różne publikacje stworzyły stylebooki, które mają służyć pisarzom i redaktorom – na przykład Chicagowski podręcznik stylu i Podręcznik MLA. Zasady i formaty poszczególnych stylów różnią się nieco w zależności od treści i odbiorców, ale spójność jest uniwersalna.

Podobnie jak wiele innych organizacji informacyjnych, nasz styl w dużej mierze podąża za nimi Stowarzyszenie prasy Stylebook (inaczej znany jako AP). Internetowe przewodniki tematyczne i sekcje Zapytaj redaktora mogą być świetnymi zasobami językowymi (chociaż czasami odpowiedzi są niejasne). The VergeDomyślnym słownikiem jest Merriam-Webster Pełny. Tworzy cotygodniowe quizy słownictwa, które są super zabawne, jeśli to lubisz. mam AP i MW otwarte przez cały czas.

Większość edycji wykonuję w Dokumentach Google lub w Chorusie CMS (system zarządzania treścią) Vox Media, więc mogę zostawiać komentarze i śledzić zmiany.

AP Stylebook Online

Ceny przyjęte w momencie publikacji.

Ta regularnie aktualizowana wersja podręcznika stylów AP zawiera także „Zapytaj redaktora”, Przewodniki tematyczne i Przewodnik po wymowie.

Z jakich innych narzędzi korzystasz?

Jednym z aspektów zarządzania kserokopiarką jest aktualizacja i konserwacja The Vergeprzewodnik po stylu i przekazywanie tych zasad pisarzom. Niektóre z naszych stylów domu są unikalne dla naszej publikacji, więc nieco się od nich różnimy AP styl. Język stale się rozwija i zmienia, więc muszę być na bieżąco z tym, co robią inne publikacje i przewodniki po stylach, aby zapewnić, że nasz język pozostanie odpowiedni i otwarty.

Uwielbiam korzystać z podręczników w stylu fizycznym – za każdym razem, gdy mogę uniknąć patrzenia w ekran, robię to! – ale większość moich wydruków wciąż zbiera kurz w biurze. Jednak przywiozłem ze sobą do domu jednego: Strunk i White’s Elementy stylu, który jest zasadniczo siłą napędową każdego redaktora. Ilustrowane wydanie przedstawione na początku tego artykułu zostało mi w prezencie, szczególnie ze względu na okładkę. (Jak powiedzą ci moi współpracownicy, zabiegam o zdjęcia psów i innych zwierząt domowych jako formę emocjonalnej waluty).

Jakie masz rady dla osób, które rozważają zawód edytora tekstów?

Praca redaktora tekstów to bardzo wymagająca praca. Musisz dobrze komunikować się z pisarzami, redaktorami i twórcami, z którymi pracujesz; działać skutecznie w napiętych terminach; i spróbuj zrozumieć istotę każdej przeczytanej historii, katalogując niektóre z tych informacji, aby móc się do nich później odwołać. Jest to dość skomplikowana praca, ponieważ jest tak nakazowa.

Polecam jak najwięcej czytać i odświeżyć swoje umiejętności gramatyczne. (The New York Times tworzy quizy edycji kopii; Uzyskałem doskonały wynik w bardzo niewielu.) Istnieją również narzędzia, takie jak Grammarly, które podkreślają i wyjaśniają różne części reguł dotyczących mowy i języka, co dla niektórych osób jest naprawdę pomocne.

Przede wszystkim potrzebujesz chęci ponownego nauczenia się (i oduczenia) zbioru zasad, których prawdopodobnie nauczyłeś się w czwartej klasie angielskiego. Język się uczy!

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook