Nowości

Kiedy jazda jest (częściowo) zautomatyzowana, ludzie jeżdżą więcej

Badacze, dyrektorzy branżowi, a urzędnicy rządowi od dawna zastanawiają się, jak autonomiczne samochody mogą zmienić planetę. Gdybyś mógł zrobić coś innego, stojąc w korku, czy zmieniłoby to sposób, w jaki korzystasz z samochodu? Czy chciałbyś mieszkać dalej od pracy? Z drugiej strony, czy pojawienie się wspólnych, samojezdnych samochodów skłoniłoby cię do porzucenia swojego osobistego pojazdu na rzecz wspólnych Ubers, dzięki czemu podróże byłyby bardziej wydajne?

Samojezdnych samochodów jeszcze nie ma i prawdopodobnie miną lata lub dziesięciolecia, zanim większość Amerykanów uzyska dostęp do technologii, która wciąż jest w fazie rozwoju. Jednak Scott Hardman uważa, że ​​znalazł sposób, by zajrzeć w przyszłość. Jest naukowcem w UC Davis Institute of Transportation Studies i przygląda się, jak ludzie reagują na nowe paliwa i technologie podróżnicze. Jeśli chcesz wiedzieć, jak ludzie za dekadę mogą podróżować, uważa, że ​​przydatne będzie zbadanie dostępnych obecnie częściowo zautomatyzowanych funkcji samochodów, takich jak Autopilot Tesli.

Autopilot, wraz z Super Cruise firmy General Motors, asystentem ProPilot Nissana, asystentem jazdy BMW i pilotem Co-pilot 360 firmy Ford, to zaawansowana funkcja wspomagająca kierowcę. Te nowe systemy nie wykonają jazdy za Ciebie, ale pomogą. W zależności od systemu mogą automatycznie trzymać się i zmieniać pasy, naciskać hamulce lub zjeżdżać z drogi przed czymś na drodze. Dwa ważne zastrzeżenia: większość systemów została zbudowana do działania na stosunkowo nieskomplikowanych autostradach. A osoba za kierownicą ma być uważna, gotowa do przejęcia kontroli.

W artykule z 2020 roku Hardman przeprowadził wywiady z 35 osobami, które posiadały Teslasa za pomocą Autopilota i stwierdził, że większość uważa, że ​​ta funkcja sprawia, że ​​jazda jest mniej straszna. „Kierowcy postrzegają je jako odbierające dużą część zadania związanego z prowadzeniem pojazdu, dzięki czemu czują się bardziej zrelaksowani, mniej zmęczeni, mniej zestresowani” – mówi Hardman. „Zmniejsza obciążenie poznawcze związane z prowadzeniem pojazdu”.

Obraz może zawierać: pojazd, transport, samochód, samochód, sedan, samochód sportowy i samochód wyścigowy

W nowych badaniach opublikowanych w tym miesiącu Hardman i badacz z tytułem doktora Debapriya Chakraborty sugerują, że zmniejszenie okropności jazdy prowadzi do naturalnego wniosku: więcej jazdy. Korzystając z danych z ankiety przeprowadzonej wśród 630 właścicieli Tesli, z autopilotem i bez niego, naukowcy odkryli, że kierowcy z częściową automatyzacją pokonują średnio 4888 mil rocznie niż podobni właściciele bez tej funkcji. W analizie uwzględniono dochody i dojazdy, a także typ społeczności, w której mieszkają właściciele samochodów.

Dokonaj ekstrapolacji wyników na szerszą populację i może się okazać, że częściowo zautomatyzowane pojazdy już wpływają na to, jak ludzie podróżują, żyją, zużywają zasoby i wpływają na klimat. Dla rządów, które muszą przewidywać przyszłe wymagania infrastrukturalne, zrozumienie tych zmian ma kluczowe znaczenie. Zmiana schematów dojazdów do pracy może wpłynąć na budżety transportu publicznego i harmonogramy konserwacji dróg. Więcej przejechanych kilometrów oznacza, że ​​infrastruktura staje się coraz szybsza. Jeśli pojazdy elektryczne podróżują, rządy wciąż nie do końca zorientowały się, jak je za to pobierać. I chociaż pojazdy elektryczne, takie jak Teslas, polegają na czystszej energii niż żmudny gaz, energia elektryczna nadal musi pochodzić skądś, a to nie zawsze jest źródłem odnawialnym. Kraj składający się z coraz bardziej rozległych społeczności, w którym ludzie beztrosko pokonują setki mil autonomicznymi lub jakby autonomicznymi pojazdami, aby dostać się do pracy lub zabawy, nie jest krajem wydajnym ani zrównoważonym.

Nowe badania sugerują, że częściowa automatyzacja może mieć również zalety. Hardman i Chakraborty stwierdzili, że większość dodatkowych tysięcy mil, które kierowcy autopilota pokonali każdego roku, przypadła na długie weekendowe wycieczki. Przed Autopilotem kierowcy ci mogli zdecydować się na latanie, co spowodowałoby więcej emisji gazów cieplarnianych. Ostatecznie ich decyzja o trzymaniu się drogi była prawdopodobnie wyborem bardziej przyjaznym dla klimatu.

Rzecznik Nissana powiedział, że producent samochodów nie ma danych na temat zachowania użytkowników technologii ProPilot Assist w podróży. Rzecznik General Motors odmówił komentarza na temat badania. Tesla nie odpowiedział na prośbę o komentarz.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook