NowościOprogramowanie

Kierownictwo Apple omawiało, aby nie „zostawiać pieniędzy na stole” przy ustalaniu opłat za subskrypcję Apple TV

W toczącej się walce sądowej Apple i Epic o opłaty w App Store jednym z kluczowych punktów spornych był nacisk Apple na utrzymanie obniżki o 30% jako podstawy sklepu.

Ale nowo ujawnione e-maile kierownictwa Apple z tej sprawy pokazują, że zasady App Store, które Apple lekceważy jako zasadnicze dla uczciwości ekonomii aplikacji, zostały starannie wynegocjowane z czasem w sposób, który zapewniał, że Apple nie „zostawia pieniędzy na stole. ”

E-maile pochodzą z dyskusji z 2011 roku, w której uczestniczył lider oprogramowania i usług Apple, Eddy Cue, na temat tego, jak Apple będzie obsługiwać aplikacje wideo subskrypcji na Apple TV – ważna rozmowa, biorąc pod uwagę wzrost popularności usług przesyłania strumieniowego. I chociaż dyskusja nie dostarcza wielu informacji na temat istniejącej 30-procentowej opłaty Apple za App Store, ujawnia, jak plastyczne były te zasady, jeśli chodzi o maksymalizację zysku.

Firma przeanalizowała różne opcje, w tym 40-procentową jednorazową obniżkę, 30-procentową jednorazową obniżkę, 30-procentową stałą opłatę lub bardziej zindywidualizowane umowy z usługami takimi jak NBA i MLB.

Jeden e-mail w wątku zawiera opis różnych form partnerów treści, którzy oferowaliby subskrypcje w Apple TV. Zastanawia się, które partnerstwa byłyby owocne dla uzyskania oszczędności (jak nowe usługi przesyłania strumieniowego), a które nie (jak „zakorzenione” firmy kablowe i satelitarne).

Zespół Apple zdecydował się na założenie, że wszelkie transakcje lub subskrypcje oparte na iTunes powinny pozostać przy tym samym 30-procentowym obniżeniu, co w App Store. Ale jest więcej dyskusji na temat tego, jak firma będzie obsługiwać skierowania, gdzie aplikacje Apple TV łączą się z witryną usługi, aby klienci mogli subskrybować usługę bezpośrednio.

Następnie wątek omawia, jak powinny działać opłaty, gdy Apple poleca nowego subskrybenta. Czy firma powinna nalegać na 30 procent początkowej subskrypcji? 30 procent w pierwszym roku? Po prostu nalegaj, aby wszystkie aplikacje subskrypcyjne kierowały subskrybentów przez App Store? Pojawiają się obawy, że Hulu Plus może nie być w stanie pozwolić sobie na taki koszt. Cue odpowiada, że ​​Apple powinno poprosić o 40 procent w pierwszym roku, ale może najpierw trzeba będzie wypracować kilka ofert.

Jednym z powodów niepokoju dla Apple było takie skonstruowanie nowych opłat, aby nie podważyły ​​one struktury płatności, którą ustalił w App Store. „Nie chcę zawierać transakcji, w których otrzymujemy mniej niż 30%. Tak właśnie jest w sklepie z aplikacjami i nie możemy tutaj robić innej umowy. Jeśli to nie jest możliwe, chcę jednorazowej nagrody, ale musimy tutaj bardzo uważać, aby nie przeniosło się to na sklep z aplikacjami ”- napisał jeden z wykonawców. (E-maile są podzielone na wątki w taki sposób, że trudno powiedzieć, kto komu odpowiada).

Należy pamiętać, że w 2011 roku Apple TV tak naprawdę nie miał App Store – tylko pojedyncze aplikacje, z którymi firma Apple współpracowała indywidualnie dla każdego przypadku. Wydaje się, że wątek podkreśla tutaj ad hoc charakter rozwoju platformy: Apple nie wydaje się wchodzić w to z żadnymi zdefiniowanymi pomysłami na to, czego potrzebuje, aby platforma odniosła sukces, tylko niejasny cel maksymalizacji zysku i kształtowania zasad aby platforma jak najlepiej to osiągnęła.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook