Różności i nowinki technologia

Kolejna granica dla influencerów: ich własne kanały zakupów na żywo

Pierwsza transmisja na żywo Carli Stevenné przeraziła ją. Jako część beta grupy wpływowej Amazon Live musiała znaleźć rzeczy do sprzedaży i musiała dowiedzieć się, jak wypełnić wyznaczoną godzinę. Nigdy wcześniej nie próbowała sprzedawać produktów na żywo, nie mówiąc już o spędzeniu 60 minut na rozmowie ze sobą i aparatem. Rozejrzała się po swoim domu. Kilka rzeczy się wyróżniało: wodoodporny głośnik Bluetooth, paski Crest 3D Whitestrips i zestaw do karaoke Bluetooth.

„Patrzę na czas, miałem 15 minut, [and] Mówię: „O mój Boże, jeszcze 45 minut, żeby dojść do godziny – nie wiem, jak to zrobię” ”- mówi.

Prawie nikt nie dostroił się do pierwszego strumienia Stevenné, ale teraz, ponad 200 strumieni później, mówi, że godzina wcale nie jest tak zniechęcająca, a setki ludzi mogą słuchać na raz.

Rok 2020 był rokiem zakupów na żywo dla amerykańskich firm technologicznych. Amazon uruchomił Amazon Live dla influencerów w lipcu, a Instagram i Facebook uruchomiły w sierpniu funkcje zakupów na żywo. Dział badawczo-rozwojowy Google, Area 21, również uruchomił Shoploop, który nie jest na żywo, ale oferuje historie do kupienia, a mniejsze startupy kontynuowały wysiłki, aby zakupy na żywo były nie tylko rzeczą, ale także przyszłością handlu detalicznego. Na każdej platformie wygląda to jak nowoczesna wariacja na temat QVC – ale z wpływowymi osobami zamiast celebrytów, a ci wpływowi otrzymują obniżkę sprzedaży.

Carla Stevenné pokazała produkty kosmetyczne podczas niedawnej transmisji na żywo.

Firmy technologiczne mają dobry powód, by sądzić, że zakupy na żywo mogą być duże w USA: w Chinach są już masowe. Według raportu opublikowanego przez China Internet Network Information Center, w marcu 60 milionów ludzi oglądało transmisje na żywo, co stanowi wzrost o 126 milionów w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku. Nawet Kim Kardashian West współpracował z płodnym chińskim influencerem podczas transmisji na żywo i podobno niemal natychmiast sprzedał 15 000 butelek perfum.

„Zakupy na żywo to naprawdę fantastyczny podwójny cios do odkrywania i rozważania za jednym zamachem i naturalnie jest to medium, które nadaje się do rozrywki, a więc robienia zakupów jako rozrywki” – mówi Layla Amjadi, kierownik ds. Zakupów na Instagramie. „Możesz nie tylko odkryć ten produkt, ale także usłyszeć o nim, zobaczyć go w ruchu, zobaczyć w akcji.”

Dodatkowo, wraz z pandemią zamykającą sklepy detaliczne, przejście na zakupy online tylko się nasiliło. Zakupy na żywo mogą stać się zasadą handlu detalicznego, zwłaszcza w połączeniu z zasięgiem i entuzjazmem influencerów.

Hélène Heath pokazuje tusz do rzęs w jednym ze swoich filmów z Shoploop.

Amjadi mówi, że 40000 osób dostroiło się, gdy makijażystka YouTuber Nikita Dragun zorganizowała wydarzenie zakupowe na żywo na Instagramie. Mówi, że pięć tysięcy pozycji zostało dodanych do koszyków w całym segmencie. A sprzedaż była dobrodziejstwem dla Dragun, ponieważ sprzedawała tylko produkty własnej marki.

„Istnieje duże zapotrzebowanie na odkrywanie marek i produktów od ludzi, których podziwiasz i chcesz naśladować” – mówi Amjadi. „Twórcy mogą jednak pojawiać się na Instagramie w różnych miejscach. Mogą pojawiać się w charakterze marketingowym lub sprzedażowym, i coraz częściej robią jedno i drugie ”.

Influencerzy, którzy nie sprzedają własnych produktów, mogą zarabiać na linkach afiliacyjnych, w zależności od platformy. Amazon akceptuje linki partnerskie do swoich wydarzeń na żywo, podczas gdy Instagram wymaga od marek zarejestrowania się na Facebooku przed rozpoczęciem transmisji. Na razie tylko marki mogą zarabiać na Instagramie, a Facebook otrzymuje część transakcji.

Osoby wpływowe, które mają kluczowe znaczenie dla sukcesu zakupów na żywo, już zdobyły zaufanie i podziw swoich obserwujących, mówi Lauren Beitelspacher, profesor nadzwyczajny marketingu w Babson College, co czyni z nich doskonałych sprzedawców.

„Te zakupy na żywo z influencerami to w zasadzie tak, jakbyś robił zakupy z przyjacielem lub kimś, kim naprawdę chcesz być” – mówi. „Widzę, że ten trend tylko się nasila”.

Komunikacja między streamerami a widzami jest głównym elementem zakupów na żywo. Podobnie jak w przypadku strumienia Stevenné, widzowie mogą zadawać pytania, aby dowiedzieć się więcej. Facebook w swoim przewodniku po najlepszych praktykach kładzie nacisk na interakcyjny aspekt zakupów na żywo. Odpowiadanie wszystkim, którzy czat lub komentarze mogą pomóc „zmienić ich w nowych klientów” – mówi przewodnik.

Jednak nie każdy twórca odniósł jeszcze wielki sukces. Google zatrudniło Hélène Heath do stworzenia treści kosmetycznych na premierę Shoploop, ale Heath nie zarobiła żadnych pieniędzy na linkach partnerskich, które umieściła w swoich dziewięciu filmach. Nie nakręciła też więcej filmów od czasu zakończenia tej pierwszej umowy. Stevenné mówi, że dzięki swojemu sukcesowi w usłudze zakupów na żywo w serwisie Amazon była w stanie skupić się na wywieraniu wpływu na cały etat, ale nadal musi samodzielnie kupować wszystkie produkty, mając nadzieję na zwrot gotówki ze sprzedaży. Heath nadal sprzedaje produkty również na swoim Instagramie za pośrednictwem tradycyjnych markowych postów i linków partnerskich do produktów.

„Z pewnością istnieje równowaga między brzmieniem jak przyjaciel, który jest naprawdę zakochany w produktach, a próbą nakłonienia widzów do zakupu, abyś mógł na tym zarobić” – mówi Heath.

Gdy każdy influencer zacznie działać, atak marketingu produktu prawdopodobnie nie ustanie.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook