NowościOprogramowanie

Komunikat Facebooka zachęci do włączenia śledzenia reklam przed zwiększeniem prywatności Apple

Facebook zacznie wyświetlać monit w swojej aplikacji mobilnej na iPhone’a i iPada, który ma na celu przekonanie użytkowników do zezwolenia na śledzenie reklam, w ramach przygotowań do nadchodzącej zmiany prywatności, w której Apple zmusi programistów do uzyskania pozwolenia na śledzenie użytkowników w aplikacjach i witrynach internetowych w przyszłość. Nowy ekran, po raz pierwszy zgłoszony w poniedziałek przez CNBC, zostanie pokazany użytkownikom na całym świecie od dziś i dostarczy Facebookowi wczesnych danych na temat tego, jak zmiana prywatności Apple może wpłynąć na działalność sieci społecznościowej, przed planowaną aktualizacją Apple na wczesną wiosnę, która sprawi, że prośba o zgodę jest obowiązkowa.

Monit wyświetli użytkownikom stronę z informacją, dlaczego według Facebooka użytkownik powinien zezwolić firmie na śledzenie ich w systemie iOS. Firma twierdzi, że dzięki temu reklamy będą bardziej spersonalizowane i będą wspierać firmy, które korzystają z reklam. Nadchodząca zmiana Apple, którą po raz pierwszy wyszczególnił na konferencji programistów w zeszłym roku, pozwoli użytkownikom zrezygnować z zezwalania aplikacjom na zbieranie tak zwanego identyfikatora dla reklamodawców lub kodu IDFA, który firmy udostępniają sobie nawzajem w celu śledzenia użytkownika w aplikacjach i strony internetowe i do pomiaru skuteczności reklam cyfrowych.

Facebook spędził ostatnie kilka miesięcy, wskazując na potencjalne szkody dla małych firm wynikające z nowych środków ochrony prywatności Apple, które, jak twierdzi, doprowadzą do mniej skutecznej reklamy i potencjalnie niższych przychodów. Firma usunęła nawet całostronicowe reklamy w gazetach obelgujące zmiany Apple, a zarówno dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg, jak i dyrektor generalny Apple Tim Cook wypowiedzieli serię coraz bardziej wrogich publicznych uwag na temat modeli biznesowych innych firm. Teraz Facebook twierdzi, że zgodnie z zasadami App Store, które pozwalają programistom edukować konsumentów, używa nowego monitu „, aby pomóc ludziom podjąć bardziej świadomą decyzję”.

„Nowy monit Apple ma na celu przedstawienie fałszywego kompromisu między spersonalizowanymi mi a prywatnością; podczas gdy w rzeczywistości możemy zapewnić jedno i drugie. Apple robi to, aby preferować własne usługi i ukierunkowane produkty reklamowe ”- mówi rzecznik Facebooka The Verge. „Aby pomóc ludziom dokonać prawdziwego wyboru, pokazujemy również własny ekran, na którym można znaleźć więcej informacji o tym, jak używamy spersonalizowanych reklam, które wspierają małe firmy i zapewniają bezpłatne aplikacje. Wyrażenie zgody na nasz ekran nie powoduje, że Facebook zbiera nowe rodzaje danych; oznacza to po prostu, że Facebook może nadal zapewniać ludziom lepsze doświadczenia ”.

: Facebook

Monit ma poprzedzać wyskakujące okienko na poziomie systemu, które Apple wprowadzi jako obowiązkowe w nadchodzącym wydaniu iOS 14 tej wiosny. Warto zauważyć, że Facebook nie używa śledzenia słów, ale zamiast tego prosi o „korzystanie z aplikacji i aktywności w witrynie”, a wyskakujące okienko Apple informuje, że Facebook prosi o pozwolenie na „śledzenie Cię w aplikacjach i witrynach należących do innych firm ”. Programiści mogą prosić o pozwolenie od czasu wydania nowego systemu operacyjnego zeszłej jesieni. Jednak niewielu to zrobiło, podczas gdy Apple opóźnił wdrożenie wymogu wyrażenia zgody we wrześniu ubiegłego roku, aby dać programistom więcej czasu na dostosowanie się.

W tym przypadku jednak Facebook prosi o pozwolenie na wczesnym etapie, próbując przygotować się na znaczną liczbę swoich użytkowników, którzy odmawiają włączenia śledzenia reklam. Według raportu Informacja W zeszłym tygodniu niektóre wewnętrzne szacunki firmy przewidują, że mniej niż 20 procent użytkowników Facebooka zgadza się na śledzenie na iOS. Niezależnie od wyboru użytkownika, który widzi wyskakujące okienko dzisiaj lub kiedyś w ciągu najbliższych kilku tygodni, Facebook zamierza uszanować wybór, gdy Apple wprowadzi wymóg wyrażenia zgody jako obowiązkowy, według CNBC.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook