Różności i nowinki technologia

Koszmar Comcast: Sześć miesięcy bez Internetu pomimo płatności w wysokości 5000 USD

Ilustracja przedstawiająca dom z postrzępionymi światłowodami, które nie sięgają wystarczająco daleko, aby połączyć dom z usługą internetową.

Aurich Lawson | Getty Images

Kiedy Edward Koll i jego dziewczyna, Jo Narkon, kupili i przeprowadzili się do nowego domu w Draper w Wirginii pod koniec września 2020 roku, mieli wszelkie powody, by sądzić, że Comcast Internet będzie łatwo dostępny.

Przed zakupem domu przeprowadzili należytą staranność, podłączając adres do strony internetowej Comcast, aby upewnić się, że ma dostęp do Internetu kablowego i kontaktując się bezpośrednio z Comcast, aby się upewnić. Zarówno narzędzie do sprawdzania dostępności na stronie internetowej Comcast, jak i przedstawiciel handlowy Comcast potwierdzili im, że dom jest serwisowany.

Ale Comcast podał parze fałszywe informacje z powodu błędu w swojej mapie pokrycia i nie powiedział parze o tym błędzie, dopóki po kupili dom. To było ponad sześć miesięcy temu, a Koll i Narkon nadal nie mają domowego serwisu internetowego.

„Dopiero po zamknięciu domu Comcast w końcu poinformował nas, że jesteśmy w„ martwej strefie ”- powiedział Koll Arsowi, kiedy po raz pierwszy skontaktował się z nami 12 lutego 2021 r.„ Końce naszej ulicy są zahaczone w górę, ale środek, w którym mieszkamy, nie ma piedestału usługowego ”.

To nie był pierwszy raz, kiedy Comcast, największa w kraju firma kablowa, fałszywie powiedziała klientom, że usługa będzie dostępna.

Mimo że była to wina Comcast, firma zażądała 5000 dolarów z góry, aby rozszerzyć swoją sieć na dom Koll i Narkon. Para ostatecznie zapłaciła pod koniec listopada, po ustaleniu, że jest to jedyna realna opcja. Ale chociaż Comcast początkowo obiecał obsługę w ciągu 90 dni od otrzymania płatności w wysokości 5000 USD, nie udało mu się ukończyć projektu w tym czasie.

Comcast mówi teraz, że projekt zostanie ostatecznie ukończony do 15 kwietnia, ponad sześć tygodni po tym, jak pierwotne 90-dniowe szacunki minęły 2 marca. Para korzystała z mobilnych hotspotów do dostępu do Internetu przez cały czas, gdy mieszkali w domu z powodu Comcast podał fałszywe informacje o dostępności, a następnie nie zakończył instalacji na czas.

Comcast: „[We] nie spełniał naszych standardów ”

Wydawało się, że Comcast potraktował problem poważniej po tym, jak Ars skontaktował się z działem public relations firmy, obiecując ostatecznie kredyt w wysokości 5000 dolarów.

„Doświadczenie pana Kolla nie spełniało naszych standardów i jest nam bardzo przykro z powodu niedogodności, jakie spowodowało, dlatego zastosujemy do jego konta kredyt w wysokości 5000 USD” – powiedział Comcast 29 marca Arsowi, po kilku tygodnie komunikacji w obie strony.

„Szokującą częścią tego była odmowa Comcast nawet posiadania tego” – powiedział Koll Arsowi w wywiadzie telefonicznym w zeszłym tygodniu, po tym, jak Comcast zgodził się na kredyt w wysokości 5000 dolarów. „Po prostu to zlekceważyli i naprawdę nie udało nam się tego potraktować, dopóki nie skontaktowaliśmy się z tobą [at Ars]”.

Przedstawiciel Comcast zadzwonił wczoraj do pary, aby potwierdzić, że usługa zostanie zainstalowana w czwartek, 15 kwietnia, gdzieś między 8:00 a 10:00, powiedział nam Koll. Nawet po tej rozmowie Koll powiedział, że „nie jest przekonany”, że projekt jest na tyle zaawansowany, że do tego czasu może zostać ukończony. Ale zamówili usługi internetowe, telewizyjne i telefoniczne, a para przełącza swoje telefony komórkowe na usługę mobilną Comcast. Łączną cenę szacuje się na 249 USD miesięcznie, powiedział Koll. Przy tej cenie kredyt w wysokości 5000 USD będzie trwał około 20 miesięcy. Wirginia jest jednym ze stanów, w których Comcast niechętnie zgodził się opóźnić egzekwowanie limitu danych do 2022 roku.

Nie ma innego wyjścia, jak zapłacić 5000 $

Pomiędzy e-mailami, telefonami i osobistymi wizytami Koll powiedział, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy miał dziesiątki kontaktów z Comcast, aby spróbować uporządkować bałagan. „Comcast powiedział:„ tak, nasi agenci powiedzieli ci, że usługa jest dostępna i obiecali, że jest tuż za progiem, ale się mylili ”- powiedział Koll.

Jeden instalator przybył do domu i „powiedział:„ Muszę dowiedzieć się, gdzie jest twoja linia serwisowa ”, a potem zniknął. Nigdy nie wrócił – powiedział Koll Arsowi. „A potem mieliśmy dwóch innych instalatorów i wreszcie pojawił się trzeci facet, który powiedział: ‘Nie masz wystarczająco blisko piedestału serwisowego i patrzysz na potężny rachunek tylko po to, by go zainstalować.’”

Po wysłuchaniu żądania Comcasta na 5000 dolarów, Koll złożył skargę do FCC, ale agencja „skontaktowała się z Comcast i przyjęła ich wyjaśnienia bez komentarza” – powiedział Koll Arsowi. Koll powiedział, że skontaktował się również z biurami US Sens. Tima Kaine’a (D-Va.) I Marka Warnera (D-Va.) Bez żadnych rezultatów.

Edward Koll w swoim domu.

Edward Koll w swoim domu.

Gigabitowy Internet „jest dostępny dla Twojego adresu”

Koll dostarczył Arsowi kopię faktury za 5000 dolarów z 30 listopada wraz z transkrypcjami rozmów, które odbył z Comcast, z czatu i e-maili.

Na czacie online, zanim kupili dom, Koll poprosił przedstawiciela Comcast o sprawdzenie, czy gigabitowa usługa internetowa i telewizja kablowa będą dostępne. Przedstawiciel powiedział mu, że „plan Gigabit Speeds Internet jest dostępny dla Twojego adresu”, a dwuletnia umowa będzie kosztować „169,99 USD miesięcznie plus sprzęt, podatki i opłaty”.

Przedstawiciel powiedział Kollowi, aby zamówił usługę z pięcioma do ośmiu dniami roboczymi wcześniej, na wypadek, gdyby trzeba było poprowadzić kabel do domu, co sprawiło, że brzmiało to tak, jakby był to łatwy proces, a nie sześciomiesięczna próba. Ale przedstawiciel Comcast mylił się, ponieważ system Comcast dostarczał fałszywych informacji. Koll złożył zamówienie na usługę Comcast przez telefon 25 sierpnia, a para zamknęła dom 24 września, przeprowadzając się tego samego dnia. Nawet przyjmując zamówienie, Comcast nie zdawał sobie sprawy, że nie rozszerzył swojej sieci wystarczająco blisko domu, aby świadczyć usługi.

Comcast chwali się swoją gigabitową siecią na slajdzie z zestawu prasowego.

Comcast chwali się swoją gigabitową siecią na slajdzie z zestawu prasowego.

Comcast

1 listopada 2020 r. Koll odpowiedział na e-mail od przedstawiciela Comcast w wydziale relacji z klientami wykonawczymi i wskazał, że mapa usług Comcast pokazuje, że jego adres jest obsługiwany. E-mail Koll wskazywał również, że złożył zamówienie na usługę 25 sierpnia „i jednocześnie włożył depozyt na konto, aby usługa została zainstalowana w tym domu lub przed zamknięciem”.

„Biorąc pod uwagę liczne zapewnienia firmy Comcast dotyczące obsługi oraz długie opóźnienia, które już znosiliśmy, spodziewam się szybkiego rozwiązania tej sprawy” – napisał Koll w tym e-mailu.

Ale nie było szybkiego ani taniego rozwiązania. „Niechętnie zgodziliśmy się zapłacić 5000 USD w listopadzie za instalację cokołu serwisowego, pomimo wcześniejszych obietnic Comcast dotyczących dostępności usług” – powiedział Koll kilka miesięcy później Arsowi.

„Naprawdę potrzebujemy pomocy”

Koll skontaktował się z nami po raz pierwszy po przeczytaniu jednego z naszych artykułów o 90-letnim kliencie AT&T, Aaronie Epsteinie, który kupił ogłoszenie w Wall Street Journal, aby narzekać na powolną usługę internetową AT&T. W tamtym czasie Koll nie był pewien, czy Comcast w ogóle zainstaluje usługę.

„Naprawdę potrzebujemy pomocy, podobnie jak pan Epstein” – powiedział Koll Arsowi w swoim pierwszym e-mailu do nas. „Musimy zainstalować obiecaną usługę. Chcielibyśmy odzyskać 5000 USD, ale w tej chwili jesteśmy gotowi zaakceptować to jako kredyt na przyszłe rachunki. Comcast zaoferował dwa bezpłatne miesiące, które nie zbliżają się do kwotę, którą zapłaciliśmy ”.

Chociaż Comcast później zgodził się na kredyt równy pełnej kwocie, którą zapłacił, firma nie powiedziała nam, dlaczego nie zwróci 5000 USD, zamiast udostępnić go jako kredyt w rachunku. Zasadniczo oznacza to, że musieli zapłacić z góry 5000 USD za około 20 miesięcy świadczenia usługi, co jest początkowym wydatkiem, którego nowi klienci Comcast normalnie nie musieliby płacić.

Comcast naprawia mapę, miesiące za późno

Pod koniec marca Comcast w końcu zaktualizował swoją mapę zasięgu i narzędzie do sprawdzania dostępności online, aby poprawnie wyświetlać adres Koll jako niezarejestrowany. Dlaczego więc strona internetowa Comcast i przedstawiciel handlowy Comcast fałszywie powiedzieli Kollowi, że usługa była już dostępna w domu?

„To nie jest częste zjawisko i musimy przyjrzeć się tym przypadkom indywidualnie” – powiedział Comcast. „W przypadku tego konkretnego adresu został on uwzględniony w bazie danych firmy, którą przejęliśmy wiele lat temu. Nasze lokalne zespoły planują dalszy przegląd tej regionalnej bazy danych”.

Firmom kablowym od lat nie udawało się opracować dokładniejszych map usług. Największa grupa lobbystów branży kablowej walczyła z wymogami dotyczącymi przesyłania danych na poziomie adresu do Federalnej Komisji Łączności, mówiąc FCC w 2017 r., Że ustalenie, gdzie dokładnie może, a gdzie nie może zaoferować usługi, jest zbyt trudne i kosztowne.

FCC ostatecznie nakazała dostawcom usług internetowych dostarczenie map geoprzestrzennych miejsc, w których świadczą usługi w 2019 r., Ale ówczesny przewodniczący FCC Ajit Pai nie zakończył konfigurowania nowego systemu przed odejściem ze stanowiska w styczniu 2021 r. Po przejęciu od Pai, pełniąca obowiązki przewodniczącej FCC Jessica Rosenworcel dowiedziała się, „że mamy dużo pracy do wykonania i nie rozpoczęliśmy jeszcze wielu kroków wymaganych do zbudowania systemu zbierania danych” – napisała.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook