FotoTelefony

LG miało kilka hitów na smartfony, ale i tak będzie można przegapić

Jeśli czytasz to na telefonie, są szanse, że LG się nie udało. Koreański gigant technologiczny od lat traci pieniądze i udział w rynku dzięki swojemu oddziałowi smartfonów, więc nie było zaskoczeniem, gdy w końcu ogłosił dziś plany wyciągnięcia wtyczki. Można by wybaczyć, że wzruszyłeś ramionami.

Ale LG zasługuje na to, by być zapamiętanym jako coś więcej niż tylko biegacz. Jego telefony rzadko były hitami, a znacznie rzadziej był to rodzaj dopracowanego produktu, który najbardziej polecalibyśmy w porównaniu z jego konkurentami. Mimo to firma LG wprowadziła kilka funkcji i innowacji, bez których świat telefonów byłby gorszy. Firma była na przykład pierwszą, która umieściła w swoich telefonach aparaty ultraszerokokątne i była pionierem tego rodzaju projektów smartfonów z pełnym ekranem i bez przycisków, które dominują obecnie na rynku.

Szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie konkurencja na Androida jest wyjątkowo niska, utrata LG tylko jeszcze bardziej umocni duopol Apple-Samsung na najwyższym poziomie. LG jest trzecim co do wielkości dostawcą telefonów w USA, z około 10-procentowym udziałem w rynku, chociaż większość z tego stanowiły przedpłacone urządzenia średniej klasy sprzedawane w sklepach operatorów. Firma LG mogła nie znajdować się na szczycie listy zakupów smartfonów, ale jeśli mieszkasz w USA, ta lista stała się o wiele bardziej nudna.

LG Velvet w etui Dual Screen.
: Sam Byford / The Verge

LG miał pretensje do bycia twórcą smaków w świecie sprzed smartfonów. Jej telefony Chocolate i enV były stylowymi urządzeniami, które pomogły firmie LG zwiększyć rozpoznawalność marki na całym świecie. Ale po tym, jak iPhone i Android zmieniły wszystko, LG z trudem się przystosowało. Mam obowiązek tutaj wspomnieć o oryginalnym LG Prada, który miał pojemnościowy ekran dotykowy i został technicznie ogłoszony tuż przed iPhone’em, ale jego prawdziwym dziedzictwem są głównie ludzie, którzy zwracają na to uwagę w komentarzach online.

Wczesne telefony LG z Androidem nie były imponujące. Na przykład Nitro HD z 2011 r. Był pierwszym od dłuższego czasu flagowym urządzeniem, ale był obarczony przestarzałym, niezgrabnym oprogramowaniem i słabą żywotnością baterii. Jego następca, Optimus G, reprezentował pewien stopień wyrafinowania, a do czasu pojawienia się G2 w 2012 roku, nowa seria G firmy LG była dość wiarygodną alternatywą dla Samsunga czy HTC. G2 był jednym z pierwszych flagowych smartfonów, które próbowały zmniejszyć na przykład rozmiar ramki, a LG uczynił przyciski ekranowe główną częścią swojego projektu na długo przed większością innych.

Mniej więcej w tym czasie LG znalazło nowego partnera w Google, wypuszczając dwa telefony Nexus z rzędu. Nexus 4 z 2012 roku został zbudowany wokół wnętrzności Optimusa G i miał swoich fanów pomimo paraliżującego braku LTE, słabej żywotności baterii i imponującego aparatu. Przyszłoroczny Nexus 5 zyskał jeszcze większą popularność, mimo że miał kiepski aparat i kiepską żywotność baterii. (Czerwona wersja wyglądała świetnie, a cena 349 USD nie zaszkodziła).

Modułowy LG G5.
: Amelia Holowaty Krales / The Verge

Dział mobilny firmy LG wciąż tykał, produkując przyzwoite telefony, takie jak G3 i G4, bez większego wyzwania dla Samsunga. Oprogramowanie nadal było ciężkim dostosowywaniem Androida, a LG nadal pozostawało w tyle za rówieśnikami ze swoim tempem aktualizacji, ale sprzęt był solidny. To był G5 2016, w którym wszystko zaczęło się naprawdę rozpadać. Zaprojektowany w oparciu o serię wymiennych modułowych akcesoriów o nazwie „Friends”, telefon spadł, a firma LG szybko udawała, że ​​to się nigdy nie wydarzyło. Dość powiedzieć, że gdybyś kupił uchwyt aparatu lub akcesorium audio DAC Hi-Fi do swojego G5, nie byłby w stanie nawiązać przyjaźni z G6 z 2017 roku.

Szkoda, że ​​LG skupiło się na sztuczkach z G5, ponieważ ten telefon wprowadził jedną nową funkcję, która po latach stałaby się wszechobecna na rynku smartfonów: ultraszeroki aparat. Ultrawides na smartfonach pozwala ludziom robić zdjęcia, które wcześniej były ograniczone do głowic aparatów, a dziś trudno sobie wyobrazić zakup nowego telefonu bez niego. Ale innym producentom telefonów zajęło dużo czasu, zanim wymyślili to narzędzie; Na przykład Apple wprowadziło swój pierwszy model w 2019 roku.

V20, wydany w tym samym roku co G5, miał kolejną wyjątkową cechę, która przez lata stała się znakiem rozpoznawczym telefonów firmy: uczciwe wobec Boga gniazdo słuchawkowe w roku, w którym Apple zdecydowało się go porzucić. I to nie byle jakie gniazdo słuchawkowe – takie, które współpracowało z wbudowanym poczwórnym przetwornikiem cyfrowo-analogowym zaprojektowanym w celu zwiększenia jakości dźwięku i atrakcyjności dla audiofilów. Czy to sprzedało wiele telefonów? Więc nie. Ale od tamtej pory stał się znakiem rozpoznawczym zaawansowanych urządzeń LG, zapewniając opcję dla entuzjastów słuchawek przewodowych, którzy rozpaczali, gdy inni producenci telefonów podążali za przykładem Apple.

LG G6.
: Vjeran Pavic / The Verge

G6 z 2017 roku przywrócił serię G. Był to pierwszy duży smartfon wydany z dobrze znanym, wyższym współczynnikiem proporcji, z jeszcze większym naciskiem na eliminację ramek niż kiedykolwiek wcześniej. Oczywiście niewiele osób zauważyło, że Samsung natychmiast podążył za podobnym, ale bardziej eleganckim Galaxy S8 i jego „Infinity Display”. Później w tym samym roku LG wypuściło V30, który miał zupełnie nowy (i bardzo ładny) wygląd, ale zawsze będzie ciężko się sprzedać, gdy najbardziej zróżnicowaną funkcją jest twój (również bardzo ładny) system haptyczny.

Odtąd flagowe telefony LG w większości rozmazały się w jeden. G7 był całkiem niezłą kopią iPhone’a X, wygrywając nawet tytuł Editor’s Choice od Skraj redaktor Dan Seifert. V40 był pionierem w powszechnie stosowanej konfiguracji z trzema kamerami. G8X był wyposażony w obudowę z dwoma ekranami, która z perspektywy czasu Microsoft Surface Duo tak naprawdę nie poprawiła się rok później. Ale wszystkie te telefony wyglądały w zasadzie identycznie, a żadna z ich kluczowych funkcji nie była wtedy postrzegana jako coś więcej niż sztuczki.

Dla każdego dobrego pomysłu, jaki miał LG, byłoby coś bezsensownego, jak odblokowanie „Hand ID” w G8. Mimo że firma ogłosiła duże ogłoszenie o nowym Centrum uaktualnień oprogramowania w celu zwiększenia tempa aktualizacji Androida, nic się nie zmieniło. W obliczu niepowstrzymanej machiny marketingowej Samsunga, najlepszą próbą stworzenia tożsamości marki przez firmę LG było dodanie „ThinQ” do nazwy każdego flagowego telefonu.

Skrzydło LG.
: Chaim Gartenberg / The Verge

W ostatnim roku dział telefonów komórkowych LG podjął kroki, aby rozwiązać swoje problemy. Projekt Explorer miał na celu stworzenie bardziej innowacyjnych projektów, takich jak piękny, ale niewystarczający Velvet i dziwaczne skrzydło z dwoma ekranami. Na tegorocznych targach CES firma ogłosiła koncepcyjny telefon Rollable, który planuje wprowadzić na rynek.

To się nigdy nie wydarzy i trudno powiedzieć, że jest to ogromna strata, ponieważ firmy takie jak Oppo i TCL mogą zająć się luzem z własnymi wersjami. Ale w kontekście amerykańskiego rynku telefonicznego będzie mniej możliwości wyboru, a ktokolwiek ostatecznie rozliczy utracony udział w rynku LG, prawdopodobnie nie będzie tak kreatywnym zamiennikiem.

Telefony LG rzadko, jeśli w ogóle, były najlepszymi dostępnymi, ale firma wywarła znaczący wpływ na cały świat smartfonów. Wraz z upadkiem działu mobilnego rynek amerykański stał się jeszcze bardziej jednorodny.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook