Różności i nowinki technologia

Lime dodaje do swojej aplikacji współdzielone e-rowery Wheels, chcąc stać się kompleksowym centrum mobilności

Następnym razem, gdy otworzysz aplikację na smartfony Lime, możesz zobaczyć nowy typ pojazdu, który nie jest skuterem elektrycznym. Firma z San Francisco ogłosiła dzisiaj, że integruje Wheels, wspólny start-up rowerów elektrycznych, ze swoją aplikacją, dzięki czemu klienci mogą wypożyczyć e-rower z Wheels tak łatwo, jak skuter z Lime.

Lime planuje dodać więcej usług współdzielonej mobilności do swojej aplikacji w nadchodzących miesiącach, ponieważ chce stać się zarówno dostawcą, jak i platformą dla całego dwukołowego transportu elektrycznego. „Ostatecznym celem”, powiedział rzecznik, jest posiadanie „wszystkich lekkich pojazdów elektrycznych na dystansie poniżej 5 mil”. Jest to ambitne rozwiązanie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że firmy zajmujące się wspólnymi rowerami elektrycznymi i skuterami wciąż walczą o osiągnięcie zysku, ponieważ COVID-19 zmienia łańcuchy dostaw i sektor transportu na całym świecie.

Rowery elektryczne Wheels będą dostępne w aplikacji Lime od tej zimy w czterech miastach: Austin, Miami, Seattle i Berlinie. Aby wypożyczyć rower Wheels, klienci Lime zeskanują kod QR na kierownicy, tak jak w przypadku skutera. Pobliskie pojazdy pojawią się na mapie automatycznie wraz z informacjami o cenach. Pojazdy Wheels będą nadal dostępne do użytku w aplikacji Wheels.

Wheels to startup z Los Angeles, który wypożycza rowery elektryczne w kilkunastu miastach. Jego pojazd z napędem elektrycznym mieści się gdzieś pomiędzy rowerem a hulajnogą, bez pedałów, siedzenia, małych, ale grubych kół i charakterystycznej, niskiej ramy. Od momentu powstania w 2019 roku firma zebrała prawie 100 milionów dolarów kapitału podwyższonego ryzyka, aby sfinansować rozwój swojej wypożyczalnej usługi e-rowerów. Ostatnia runda odbyła się w październiku zeszłego roku i była prowadzona przez DBL Partners, wczesnego inwestora Tesli. Firma przeszła serię zwolnień w lutym i straciła wiceprezesa ds. Operacyjnych.

Lime powiedział, że partnerstwo nie jest preludium do przejęcia. Firma twierdzi, że wprowadzając inne firmy do swojej aplikacji, Lime może zaoferować swoim klientom wygodę i niezawodność. Chodzi o to, aby poszerzyć bazę użytkowników Lime i zatrzymać obecnych klientów, oferując więcej opcji przy mniejszym przełączaniu aplikacji. Jeśli chodzi o biznes, firma twierdzi, że w tej chwili nie oferuje żadnych przejęć.

Koła nie będą pierwszymi e-rowerami, które pojawią się w aplikacji Lime. Lime zaczynał jako firma oferująca udział w rowerach o nazwie LimeBike, zanim w 2018 roku przeszła na skutery. W tym samym roku Uber zainwestował ponad 300 milionów dolarów w Lime w transakcji obejmującej integrację hulajnóg Lime z aplikacją Ubera. Na początku tego roku, w środku pandemii COVID-19, Uber sprzedał firmie Lime swój przynoszący straty oddział rowerowy Jump w zamian za inwestycję w wysokości 170 milionów dolarów. Uber następnie złomował dziesiątki tysięcy jaskrawoczerwonych rowerów Jump; pozostałe rowery zaczęły pojawiać się w aplikacji Lime od maja.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook