NowościOprogramowanie

Lime dodaje motorowery elektryczne do swojej oferty skuterów i rowerów

Lime dodaje nowego członka do swojej rodziny wspólnych pojazdów elektrycznych: motorowerów. Motorowery są oferowane w ramach programu pilotażowego mającego na celu sprawdzenie, czy klienci Lime wolą pojazdy, które są szybsze, cięższe i prawdopodobnie bardziej ryzykowne w prowadzeniu niż przeciętna hulajnoga.

Motorowery można wypożyczyć za pośrednictwem aplikacji na smartfony Lime, podobnie jak skutery elektryczne firmy. Firma Lime nadal finalizuje cenę za milę motorowerów, ale zamierza konkurować z innymi usługami współdzielonej mobilności.

Inne firmy zajmujące się skuterami flirtowały z rozszerzeniem swojej oferty produktów o motorowery, ale Lime twierdzi, że jego pilot zapowiada szersze wprowadzenie na wiosnę. Na początek Lime wprowadzi motorowery w najbliższych miesiącach tylko w dwóch miastach: Waszyngtonie i Paryżu. Firma planuje rozmieścić 600 motorowerów w stolicy Stanów Zjednoczonych, a liczba, która trafi do Paryża, nie została jeszcze ustalona. Motorowery prawdopodobnie zaczną wyjeżdżać na ulice na początku marca.

Motorowery są produkowane przez NIU, chińską firmę, która dostarcza również motorowery firmie Revel z Nowego Jorku. Motorowery NIU zwykle mają zasięg od 25 do 100 mil. Motorowery Lime będą miały ograniczoną prędkość do 28 mil na godzinę i mogą być sterowane i monitorowane za pośrednictwem łączności bezprzewodowej.

Motorowery mają na celu uwiarygodnienie twierdzeń Lime, że jest czymś więcej niż tylko kolejną firmą zajmującą się skuterami. Firma postrzega siebie jako „platformę” dla różnych typów mobilności napędzanej energią elektryczną o niskiej prędkości. W zeszłym roku Lime dodała e-rowery bez pedałów od Wheels do swojej aplikacji w kilku miastach w ramach nowych wysiłków na rzecz integracji zewnętrznych dostawców mikromobilności.

Dyrektor generalny Lime, Wayne Ting, twierdzi, że jego firma jest „pierwszym dostawcą mikromobilności, który oferuje trzy pojazdy na jednej platformie”. (Gotcha, 12-letnia firma z siedzibą w Charleston w Południowej Karolinie, oferowała wcześniej na swojej platformie hulajnogi elektryczne, skutery siedzące, rowery i trójkołowce. Niedawno firma została przejęta przez inną firmę o nazwie Bolt.)

Motorowery są prawdopodobnie szybszym sposobem poruszania się, ale mogą też być bardziej niebezpieczne, szczególnie dla początkujących jeźdźców. Revel został zmuszony do tymczasowego wyłączenia swojej usługi w Nowym Jorku w zeszłym roku po tym, jak dwóch klientów zginęło, a jeden został ciężko ranny podczas jazdy na wspólnych motorowerach elektrycznych. Firma w końcu wznowiła obsługę, wprowadzając nowe środki ochronne dla motocyklistów, takie jak obowiązkowy test bezpieczeństwa w aplikacji i wymóg, aby wszyscy kierowcy zrobili sobie selfie w kasku, zanim będą mogli jeździć.

Lime ma nadzieję, że uda się uniknąć podobnej tragedii, podejmując szereg środków bezpieczeństwa zaraz za bramą. Zawodnicy będą musieli przejść wielozakresowy kurs bezpieczeństwa motocyklistów, opracowany we współpracy z Motorcycle Safety Foundation. Test został „zoptymalizowany pod kątem uczenia się zapamiętywania”, mówi Lime, i musi zostać ukończony, zanim jakikolwiek użytkownik będzie mógł rozpocząć jazdę. Klienci będą musieli mieć tylko prawo jazdy – nie motocykl – aby móc jeździć.

Każdy motorower jest również wyposażony w dwa kaski, jeden duży i jeden mały, które są zamykane w bagażniku z tyłu. Lime będzie miał trzy różne punkty kontrolne, aby zapewnić, że rowerzyści nie mogą uciec bez kasku. Kierowcy będą musieli zrobić sobie selfie w kasku, a aplikacja wyświetli monit o potwierdzenie noszenia kasku. Ponadto komora kasku zawiera czujnik podczerwieni, który może potwierdzić, czy kask został usunięty.

Kaski będą czyszczone za każdym razem, gdy członek personelu operacyjnego Lime będzie obsługiwał motorower – co prawdopodobnie będzie wynosić mniej więcej raz na trzy dni. Lime oferuje również nakrycia głowy w każdym kasku, aby zapewnić dodatkową ochronę.

Lime zapewni również bezpłatne 45-minutowe osobiste lekcje dla wszystkich motocyklistów, prowadzone przez certyfikowanych instruktorów motocyklowych w małych klasach. Według firmy, lekcje mają na celu pomóc kierowcom w zrozumieniu manewrów, takich jak hamowanie, skręcanie i parkowanie.

„Lime podejmie rygorystyczne środki egzekucyjne w przypadku powtarzających się naruszeń bezpieczeństwa, w tym usunięcie z peronu, aby uniknąć narażania siebie i innych użytkowników dróg” – mówi firma.

Lime nie jest pierwszą firmą zajmującą się skuterami, która paruje się motorowerami. Bird wprowadził e-rowery w stylu motorowerów, prawdopodobnie wyprodukowane przez firmę Juiced z Kalifornii, w Los Angeles w 2019 r. I Austin w 2020 r. Również w 2019 r. Uber połączył siły z francuskim startupem Cityscoot, aby zintegrować około 4000 motorowerów firmy. do aplikacji Ubera w Paryżu.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook