Nowości

Limit danych Comcast ostatecznie rozszerza się na cały kraj i obejmuje 12 kolejnych stanów

Ilustracja przedstawiająca użytkownika Internetu Comcast oderwanego od monitora komputera i innego sprzętu.

Aurich Lawson / Getty Images

Miesięczny limit danych Comcast wynoszący 1,2 TB zbliża się do kolejnych 12 stanów i Dystryktu Kolumbii od stycznia 2021 r. Niepopularna polityka została już wdrożona w większości 39 stanów USA na terytorium Comcast w ciągu ostatnich kilku lat, a nadchodząca ekspansja będzie po raz pierwszy czas przynieść limit na każdym rynku na terytorium Comcast.

Comcast zapewni kilka „miesięcy kurtuazyjnych”, w których nowo ograniczeni klienci mogą przekroczyć 1,2 TB bez kary, więc pierwsze opłaty za nadwyżkę dla tych klientów zostaną oszacowane pod kątem wykorzystania danych w okresie rozliczeniowym w kwietniu 2021 r.

Limit danych Comcast został nałożony od 2016 roku w 27 z 39 stanów na terytorium kablowym Comcast. Nieograniczone części sieci Comcast obejmują stany północno-wschodnie, w których firma kablowa zmaga się z konkurencją ze strony nieograniczonej usługi szerokopasmowej FiOS firmy Verizon.

Ale w zeszłym tygodniu aktualizacja strony internetowej Comcast informowała, że ​​czapka pojawi się w Connecticut, Delaware, Massachusetts, Maryland, Maine, New Hampshire, New Jersey, Północnej Karolinie, Nowym Jorku, Pensylwanii, Vermont, Zachodniej Wirginii i Dystrykcie Kolumbii . Czapka dociera również do części Wirginii i Ohio, gdzie nie została jeszcze wdrożona. W sumie Comcast ma prawie 28 milionów indywidualnych klientów internetowych.

W piątek obejrzeliśmy zaktualizowany język na stronie internetowej Comcast. Wydaje się, że Comcast usunął aktualizację z tej strony internetowej, ale rzecznik Comcast potwierdził dziś Ars, że limit danych będzie obowiązywał w całym kraju w styczniu 2021 r. I powiedział, że powiadomienia są wysyłane do klientów w ich rachunkach. Zaktualizowany język ze strony internetowej Comcast został również zachowany w artykule prasowym Stop the Cap dzisiaj.

Miesiące uprzejmości dla nowo ograniczonych użytkowników

Aktualizacja Comcast mówi, że klienci na nowych rynkach “mogą potrzebować miesięcy od stycznia do lutego, zanim zrozumieją, jak nowy plan danych internetowych o pojemności 1,2 TB wpływa na nich bez dodatkowych opłat. Za wszelkie dodatkowe opłaty za wykorzystanie danych przekraczające 1,2 TB w tym czasie wpłyniemy na Twój rachunek. miesięcy, jeśli nie masz abonamentu z nieograniczoną ilością danych ”.

To opóźniłoby egzekwowanie prawa do marca, ale Comcast zapewnia również wszystkim klientom jeden miesiąc grzecznościowy w każdym okresie 12-miesięcznym. W ten sposób nowo ograniczeni klienci mogliby zacząć pobierać opłaty za nadwyżkę za wykorzystanie w kwietniu 2021 r.

„Comcast z pewnością zostanie skrytykowany za zwiększenie limitów danych w środku pandemii COVID-19, zwłaszcza że liczba przypadków eksploduje w Stanach Zjednoczonych, zmuszając więcej osób niż kiedykolwiek do pracy z domu” – napisał Stop the Cap.

Rozszerzenie limitu danych prawdopodobnie spowoduje więcej sporów między Comcast a klientami. Comcast zawsze twierdził, że jego licznik danych jest dokładny, ale musiał korygować sporadyczne błędy. Klienci, którzy nagle stają w obliczu nadmiernych opłat, często podejrzewają, że licznik jest nieprawidłowy. Comcast nie zapewnia klientom możliwości niezależnej weryfikacji odczytów liczników i nie ma rządowych regulacji dotyczących liczników danych szerokopasmowych w celu zapewnienia ich dokładności.

Nieograniczone opcje danych

Opłaty za nadwyżkę Comcast wynoszą 10 USD za każdy dodatkowy blok 50 GB, maksymalnie do 100 USD każdego miesiąca. Klienci mogą uniknąć dodatkowych opłat, wydając dodatkowe 30 USD miesięcznie na nieograniczoną transmisję danych lub 25 USD na plan „xFi Complete”, który obejmuje nieograniczone przesyłanie danych oraz koszt wynajmu modemu i routera bramy xFi firmy Comcast.

Comcast stara się zachęcić klientów na nowo ograniczonych rynkach do uaktualnienia do nieograniczonej ilości danych, zanim limity faktycznie wejdą w życie. To trochę zawiłe: klienci, którzy zarejestrują się w celu uzyskania nieograniczonych danych w grudniu lub styczniu, będą mieli zniesienie opłaty za nieograniczone dane w wysokości 30 USD do czerwca, powiedział rzecznik Comcast Ars. Osoby, które zarejestrują się w celu uzyskania nieograniczonej ilości danych w lutym lub marcu, zostaną obciążone dodatkową opłatą w wysokości 30 USD począwszy od kwietnia.

Comcast robi coś podobnego z dodatkiem 25 USD xFi Complete, który zasadniczo łączy dwie opłaty w jedną – 14 USD miesięcznie za bramę Comcast i kolejne 11 USD za nieograniczone przesyłanie danych. Rzecznik powiedział, że klienci, którzy dokonają aktualizacji do wersji xFi Complete z nieograniczoną ilością danych w grudniu lub styczniu, nie zostaną obciążeni dodatkowymi 11 USD do czerwca. Klienci, którzy zarejestrują się później, będą uiszczać opłatę od kwietnia.

Comcast mówi, że czapka jest dla „superużytkowników”

Rzecznik Comcast bronił wzrostu limitu danych, mówiąc, że „bardzo mała liczba klientów generuje nieproporcjonalnie duży ruch”, ponieważ „5 procent klientów indywidualnych stanowi ponad 20 procent wykorzystania naszej sieci”.

Około 95 procent klientów indywidualnych Comcast zużywa mniej niż 1,2 TB miesięcznie, a średni klient to 308 GB, powiedział rzecznik. Limit jest następujący: „dla tych superużytkowników, bardzo małej części naszych klientów”, a „dla tych superużytkowników mamy nieograniczone możliwości” – powiedział rzecznik.

Ale klienci Comcast prawdopodobnie wykorzystaliby więcej danych, gdyby nie mieli czapek. Nowe badanie przeprowadzone przez OpenVault, dostawcę sprzedającego platformę śledzenia wykorzystania danych dostawcom usług internetowych, wykazało, że 9,4% klientów w USA z nieograniczonymi planami danych przekroczyło 1 TB miesięcznie, a 1,2% przekroczyło 2 TB w trzecim kwartale 2020 r. W przypadku klientów z limitem danych: 8,3% przekroczył 1 TB, a 0,9 procent przekroczył 2 TB.

Comcast nie udzielił jasnej odpowiedzi, dlaczego firma zdecydowała, że ​​teraz jest właściwy czas, aby rozszerzyć limit danych na więcej stanów. Rzecznik powiedział, że Comcast wydał 12 miliardów dolarów na rozbudowę swojej sieci od 2017 roku, a zwiększenie przepustowości pomogło sieci dobrze funkcjonować, nawet gdy pandemia COVID spowodowała duży wzrost wykorzystania szerokopasmowego Internetu w mieszkaniach. Ale Comcast zmniejszył wydatki kapitałowe na swój dział kablowy w 2019 roku i ponownie zmniejszył wydatki kapitałowe na ten oddział w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 roku.

Limity danych generują przychody dla dostawców usług internetowych

Od lat było jasne, że limity danych Comcast są systemem generującym przychody, a nie narzędziem do zarządzania zatorami. Kiedy Comcast wprowadzał miesięczny limit 300 GB w 2015 r., Dyrektor techniczny Comcast powiedział, że nałożenie miesięcznego limitu danych było decyzją biznesową, a nie podyktowaną techniczną koniecznością.

Miesięczne limity danych nie są przydatne do zarządzania zatorami w czasie rzeczywistym, ponieważ odnoszą się tylko do miesięcznej sumy klienta, a nie do uwzględnienia wpływu, jaki użytkownicy mogą mieć na innych klientów w godzinach szczytu. Comcast używał systemu zarządzania przeciążeniami, aby spowalniać najcięższych użytkowników Internetu, ale kilka lat temu wyłączył ten system, mówiąc, że jego sieć jest na tyle silna, że ​​nie jest już potrzebna.

Comcast zaczął nakładać limity danych i opłaty za nadwyżkę danych w niektórych stanach w 2012 roku. Początkowo limit ten wynosił 300 GB, aw 2016 roku został podniesiony do 1 TB.

Comcast uchylił limit danych na kilka miesięcy podczas pandemii, a następnie podniósł go z 1 TB do 1,2 TB, kiedy został ponownie wprowadzony w lipcu. Pomimo tymczasowego zniesienia limitu danych, Comcast chwalił się, że jego sieć jest w stanie obsłużyć wykorzystanie spowodowane pandemią.

Jeden z małych dostawców usług internetowych w stanie Maryland, Antietam Broadband, zdecydował się na stałe usunąć limity danych po stwierdzeniu, że zwiększone wykorzystanie podczas pandemii nie zaszkodziło sieci. Antietam powiedział także, że klienci pracujący w domu przeszli na „pakiety szerokopasmowe, które dokładniej odzwierciedlały ich potrzeby”. Jak pokazuje doświadczenie Antietam, intensywni użytkownicy Internetu często płacą za większe prędkości, zapewniając dostawcom usług internetowych większe przychody od ciężkich użytkowników, nawet jeśli nie ma limitu danych.

Jak powiedział senator Ron Wyden (D-Ore.) Ars na początku tego roku, pandemia wykazała, że ​​limity danych nie są konieczne do zarządzania ruchem w sieci. „Limity danych zawsze polegały na obciążaniu konsumentów dodatkowymi opłatami, aby zwiększyć marże zysku Big Cable” – powiedział wówczas Wyden. „Nawet po przejściu kryzysu związanego z COVID-19 dostawcy usług internetowych powinni wyeliminować niepotrzebne limity danych”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook