Oprogramowanie

Lokalizator Galaxy SmartTag firmy Samsung jest konkurentem Tile za 29,99 USD

Wraz z nowymi telefonami Galaxy S21 i Galaxy Buds Pro, Samsung zapowiada mały gadżet Bluetooth, którego można używać do lokalizowania zagubionych przedmiotów, podobnie jak Tile. Nazywa się Galaxy SmartTag i będzie dostępny od 29 stycznia. Będzie sprzedawany za 29,99 USD, ale istnieje spora szansa, że ​​ludzie, którzy kupią telefon Galaxy S21, otrzymają jakąś pakietową ofertę, która obejmuje go przy zakupie.

Galaxy SmartTag działa podobnie jak tracker kafelków. Jest to mały klucz sprzętowy Bluetooth Low Energy (BLE), który można przymocować za pomocą breloczka. Łączy się ze smartfonem za pośrednictwem aplikacji SmartThings firmy Samsung, która może wyświetlać jego ostatnią znaną lokalizację na mapie. Podczas wyszukiwania tagu aplikacja SmartThings może wyświetlać wskaźnik zbliżeniowy w zależności od siły sygnału BLE i możesz dotknąć przycisku, aby tag wyemitował dzwonek.

Jedna dziwna decyzja: Samsung mówi mi, że SmartTag będzie tylko współpracować z urządzeniami Samsung Galaxy. Nie zadziała, jeśli masz inny telefon z Androidem lub iPhone’a.

W przeciwieństwie do plotek AirTags od Apple lub podobnego trackera Tile nowej generacji, Samsung Galaxy SmartTag nie obsługuje Ultra Wideband (UWB). Jedną z funkcji UWB jest pomoc obiektom w lokalizowaniu się w przestrzeni, dzięki czemu można uzyskać więcej danych niż licznik zbliżeniowy. To też dziwna chybienie, ponieważ Samsung włączył UWB do swoich telefonów, ale nie zrobił jeszcze wiele, aby skorzystać z tego radia (a także, należy powiedzieć, nie ma Apple).

Samsung twierdzi, że wersja UWB urządzenia, zwana Tag +, pojawi się jeszcze w tym roku. Będzie kosztować 39,99 USD. Zarówno zwykły Tag, jak i Tag + będą dostępne w opakowaniach zbiorczych, które zapewniają zniżkę na koszt za tag.

Największym potencjalnym przegranym w tym wszystkim jest Tile, który już oskarżył Apple o angażowanie się w zachowania antykonkurencyjne. Ponieważ Samsung tworzy również produkt bezpośrednio konkurencyjny, może wywrzeć jeszcze większą presję na firmę.

Kiedyś wszystkie słuchawki Bluetooth działały mniej więcej tak samo, niezależnie od używanego telefonu, ale ostatnio zarówno Apple, jak i Samsung włączyły niestandardowe funkcje, jeśli kupisz jeden z ich słuchawek. Wydaje się możliwe, że ten sam trend może dotyczyć urządzeń śledzących w niezbyt odległej przyszłości.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook