Różności i nowinki technologia

Lucid Motors kończy pierwszą fazę swojej wartej 700 milionów dolarów fabryki samochodów elektrycznych w Arizonie

Ostatni rok, The Verge opublikował pierwsze zdjęcia planowanej przez Lucid Motors wartej 700 milionów dolarów fabryki samochodów elektrycznych w Arizonie. Teraz, prawie rok po rozpoczęciu budowy, firma ogłosiła, że ​​zakończyła pierwszy etap budowy i zgodnie z harmonogramem rozpocznie do wiosny 2021 r. Produkcję swojego pierwszego pojazdu, luksusowego sedana Lucid Air.

Pierwsza faza fabryki obejmuje 999 000 stóp kwadratowych powierzchni, a celem jest ostateczne powiększenie jej do ogromnych 5,1 miliona stóp kwadratowych do 2028 roku. Kolejna faza budowy rozpocznie się na początku 2021 roku, mówi Lucid. Początkowo fabryka będzie mogła produkować 30 000 pojazdów rocznie, a docelowo ma osiągnąć roczną zdolność produkcyjną 400 000 pojazdów.

Lucid twierdzi, że wyprodukował już „pełną flotę testową prototypów beta”, a teraz przechodzi do budowy „reprezentatywnych dla produkcji” wersji Air. Firma ma nadzieję na rozbudowę fabryki, aby do 2023 r. Rozpocząć produkcję SUV-a o kryptonimie „Project Gravity”.

Lucid Motors nie jest właścicielem ziemi; zamiast tego Pinal County kupiło teren o powierzchni ponad 500 akrów i wydzierżawi go startupowi EV, aby ostatecznie go przekazać. Hrabstwo Pinal zebrało 29,94 miliona dolarów za pośrednictwem obligacji na zakup gruntu, a Lucid Motors będzie płacić 1,8 miliona dolarów rocznie z czynszu, zanim dostanie możliwość zakupu gruntu w ciągu pięciu lat.

Lucid Air, po raz pierwszy ujawniony we wrześniu ubiegłego roku, osiągnie zasięg do 517 mil, może pokonać ćwierć mili w mniej niż 10 sekund, ma moc ponad 1000 koni mechanicznych i będzie miał cenę bazową 77 400 USD. Ale Lucid traktuje priorytetowo droższe poziomy wyposażenia w nadziei na powtórzenie strategii Tesli polegającej na sprzedaży wielu naprawdę drogich samochodów, aby wygenerować wystarczający przepływ gotówki dla bardziej przystępnych wersji. Oczekuje się, że do sprzedaży w drugim kwartale 2021 roku trafią dwie najdroższe wersje Air – 139 000 $ Air Grand Touring i 169 000 $ Air Dream Edition.

W ciągu ostatniej dekady pojawiło się dużo pieniędzy w przestrzeni startupowej EV, bez wielu nowych EV do pokazania. Jedną z głównych przeszkód była budowa fabryki. Niektóre firmy uważały, że muszą zbudować duże, drogie fabryki, Gigafactory a la Tesli, aby zaimponować inwestorom i zasygnalizować zamiar konkurowania z Elonem Muskiem. Inni poszukiwali mniejszych, wcześniej istniejących fabryk do wynajęcia w nadziei na zaoszczędzenie pieniędzy na kosztach kapitałowych.

Podobnie jak w przypadku wielu innych startupów EV, Lucid Motors prawie zabrakło pieniędzy, gdy realizował swoje plany budowy Lucid Air. Zaciągnął pożyczki od funduszu hedgingowego i chińskiej firmy autobusowej, aby utrzymać się na powierzchni, i ostatecznie otrzymał ogromną pomoc w wysokości 1 miliarda dolarów z Funduszu Inwestycji Publicznych Arabii Saudyjskiej.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook