Nowości

Lynk & Co otwiera swój pierwszy „Club” dla samochodu z dostępem do sieci 01

Amsterdam, miasto, w którym liczba rowerów przewyższa liczbę mieszkańców, a mniej więcej połowa wszystkich dojazdów do pracy odbywa się na dwóch kołach, może wydawać się dziwnym wyborem lokalizacji na wprowadzenie nowej marki samochodów, ale Lynk & Co nie jest typową firmą samochodową. Stworzona przez Geely i Volvo firma Lynk & Co stara się działać inaczej. Po pierwsze, skupiając się na współużytkowaniu pojazdów zamiast na indywidualnym posiadaniu, a po drugie, przyciągając potencjalnych klientów za pośrednictwem własnych „klubów” społecznościowych. Pierwszy klub jest już otwarty w historycznym budynku w centrum Amsterdamu, sześć miesięcy przed rozpoczęciem sprzedaży pierwszego samochodu z dostępem do sieci Lynk & Co – 01 kompaktowego SUV-a hybrydowego lub hybrydowego typu plug-in – w całej Europie.

Amsterdam Club, jak to się nazywa, jest bardziej towarzyskim miejscem spotkań niż salonem. To miejsce zaprojektowane z myślą o przyciągnięciu ludzi, którzy, podobnie jak dyrektor generalny Lynk & Co, Alain Visser, uważają, że posiadanie samochodu jest passé i że nieruchomości przeznaczone dla nieczynnych pojazdów zaparkowanych na ulicach miasta i w rozległych garażach powinny zostać odzyskane dla mieszkańców. Tutaj możesz zarejestrować się, aby dołączyć do sprawy, a nawet sprawdzić 01, który jest dyskretnie umieszczony z dala od głównego wejścia do klubu. To nie są showroomy, ale przestrzenie społeczne, które mają obejmować co najmniej dwa wydarzenia tygodniowo, aby ludzie wracali. Będą to sety lokalnych DJ-ów, ekskluzywne zrzuty tenisówek, pokazy filmów, kliniki gotowania i warsztaty tworzenia biżuterii, to tylko kilka przykładów tego, czego można się spodziewać.


Krótka wycieczka po Amsterdam Club.

Niestety, czas otwarcia pierwszego klubu Lynk & Co nie mógł być gorszy, ponieważ jest w środku globalnej pandemii, która ponownie rośnie w Europie (a zwłaszcza w Amsterdamie). Aby odnieść sukces, firma musi przyciągnąć wystarczającą liczbę osób chętnych do zapłacenia za swoje samochody, którymi można się dzielić, oraz innych, którzy chcą je wynająć. Jednak przy malejącej turystyce, a miejscowi boją się zbliżać się zbyt blisko nieznajomych, skuteczność przestrzeni przeznaczonej do przyciągania dużych tłumów jest ograniczona, nawet jeśli pomysł wydaje się obiecujący.

Nowy typ firmy samochodowej

Stolica Holandii została wybrana przez szwedzką firmę Lynk & Co specjalnie ze względu na jej kulturę anty-samochodową i proekologiczną. „Jeśli chcemy naprawdę powiedzieć, że nie jesteśmy tradycyjną marką samochodów, to jedźmy do miasta, w którym można powiedzieć, że nienawidzi samochodów” – mówi Visser w wywiadzie dla The Verge.

Dyrektor generalny Lynk & Co, Alain Visser, wygląda na bardzo zrelaksowanego w Amsterdam Club. Sprzedawane są wszystkie pozycje, w tym sekcyjne.
: Lynk & Co

Visser jest weteranem branży motoryzacyjnej z rodowodem Forda, General Motors i Volvo. Jest energiczny i szybki z uśmiechem, nawet po dwóch pełnych dniach ewangelizacji misji Lynk & Co dla urbanistów, partnerów i dziennikarzy. Wydaje się, że naprawdę jest zmotywowany do zmiany branży, którą od dawna wspiera. Jak mam to powiedzieć? Ponieważ wstyd ojca jest potężnym czynnikiem motywującym.

Jak mówi Visser, jego objawienie nastąpiło pięć lat temu, kiedy jego dwóch „bardzo ekologicznych i bardzo odpowiedzialnych” synów zapytano, czy są dumni z tego, co ich ojciec osiągnął w ciągu trzydziestoletniej kariery samochodowej. „Ale sprzedałeś samochody” – powiedzieli oskarżycielsko, według Vissera. Wtedy zdecydował się odejść i zrobić coś zupełnie innego.

Zamiast odejść z branży, Visser znalazł szansę na odkupienie w Lynk & Co. „Pomyślałem, że” – mówi Visser – „Mogę wziąć frustrację i zbudować zrównoważony rozwój od wewnątrz”.

Według Vissera samochody osobowe są używane średnio tylko w 4 procentach czasu. Lynk & Co chce to zmienić, wynajmując właścicielom z łatwością wynajmować swoje samochody przez pozostałe 96 procent czasu, bezpośrednio z konsoli środkowej 01 lub przez aplikację Lynk & Co. Visser twierdzi, że sukces firmy będzie mierzony dwoma wskaźnikami: ilu członków może przyciągnąć poprzez swoje kluby i kampanie w mediach społecznościowych oraz częstotliwością użytkowania samochodów.

Finansowy sukces Lynk & Co zależy od przyciągnięcia członków, którzy nie chcą kłopotów związanych z posiadaniem samochodu, ale nadal chcą mieć dostęp do samochodu w razie potrzeby. „Z naszych informacji wynika, że ​​10 procent nabywców samochodów jest otwartych na coś radykalnie innego” – mówi Visser. „Jeśli tylko ułamek tych 10 procent przyjdzie do nas, to myślę, że radzimy sobie naprawdę dobrze”.

Klub Amsterdamski

01 jest schowany w środku klubu. Nie możesz go nawet zobaczyć z drzwi wejściowych i możesz nigdy nie wiedzieć, że tam jest, jeśli nie wyjdziesz poza bar.
: Lynk & Co

Istnieją trzy typy członków Lynk & Co. Po pierwsze, subskrybent miesięczny uzyskuje wyłączny dostęp do samochodu, płacąc co miesiąc 500 euro za w pełni wyposażoną hybrydę 01 lub hybrydę plug-in opartą na uznanym Volvo XC40. Członkostwo miesięczne można anulować za jednym miesięcznym wypowiedzeniem i nie obejmuje kosztów paliwa. Drugi typ członków może od razu kupić samochód i posiadać go za cenę 39 000 euro, ale Visser jest przekonany, że ten drugi model tradycyjnej własności umiera i spodziewa się, że większość ludzi ostatecznie „będzie właścicielem” swoich samochodów w ramach miesięcznych subskrypcji . Trzeci typ, tak zwanych „darmowych” członków, nie płaci nic, dopóki nie chcą wynająć czyjegoś 01, które zostało od podstaw zaprojektowane do wspólnego użytku. Członkowie posiadający samochód ustalają własne ceny i warunki wynajmu. Lynk & Co ułatwia dzielenie się i pokrywa ubezpieczenie (dla właściciela, najemcy i kierowców zewnętrznych) oraz planową konserwację samochodów za pośrednictwem sieci dealerów Volvo. Visser twierdzi, że Lynk & Co nie zarabia na dzieleniu się członkami.

Schemat udostępniania 01 miał zostać uruchomiony w 2018 r., Ale rozwój oprogramowania i infrastruktury wymiany danych wymaganych do obsługi łączności 01 w Europie zajęło więcej czasu niż oczekiwano. „Może to zabrzmieć dziwnie”, mówi Visser, „ale w dzisiejszym przemyśle samochodowym największym wyzwaniem nie są części mechaniczne, ale oprogramowanie”. Oprócz wyboru hybrydy lub hybrydy plug-in, jedyną inną opcją w przypadku 01 jest wybór koloru czarnego lub niebieskiego. W przeciwnym razie każdy 01 jest w pełni wyposażony w dokładnie te same funkcje, co ułatwia udostępnianie i konserwację oraz pozwala firmie dostarczać nowe pojazdy abonentom w ciągu zaledwie kilku dni.

Ta opłata w wysokości 500 euro za 01 wypada korzystnie w porównaniu z europejskimi leasingami za Volvo XC40. Ale dzięki subskrypcji Lynk & Co z miesiąca na miesiąc możesz zakończyć swoje zobowiązanie z zaledwie miesięcznym wypowiedzeniem zamiast czterech lat. Członkowie mogą również obniżyć swoje miesięczne płatności, wynajmując 01, gdy go nie używają. Firma twierdzi, że niektórzy właściciele mogliby zapłacić bardzo mało lub nawet zarobić na swoim 01. Sprawdźmy więc matematykę.

Innym powodem, dla którego Amsterdam został wybrany jako miasto startowe, jest kwitnąca scena car-sharingu, w której obywatele, w tym ja, są przyzwyczajeni do wynajmu pojazdów w razie potrzeby. Szybkie sprawdzenie dziennych stawek SUV-ów udostępnianych w mieście na Snappcar pokazuje 18 samochodów dostępnych w pobliżu. Ceny wahają się od 30 euro dziennie w przypadku Hyundaia Tucson z 2005 r., 67,50 euro dziennie w przypadku 10-letniego Audi Q7, do maksymalnie 235 euro dziennie w przypadku Tesli Model X. Powiedzmy, że Lynk & Właściciel Co 01 dzieli swój samochód tylko w weekendy za 60 euro dziennie, co brzmi rozsądnie. To obniżyłoby ich miesięczną płatność do prawie 0 euro i nadal niech jeżdżą do pracy od poniedziałku do piątku.

Oczywiście nic z tego nie działa, jeśli nie ma wystarczającej liczby wolnych członków zarejestrowanych i korzystających z usługi, a to prowadzi nas z powrotem do klubów.

Klub

Celem Vissera jest przyciągnięcie od czterech do pięciu tysięcy członków Lynk & Co z Holandii w ciągu pierwszego roku. Przynajmniej na tym wczesnym etapie nie przejmuje się tym, ile osób zapisuje się na członkostwo w wysokości 500 euro miesięcznie. „Mamy tylko nadzieję, że jak najwięcej osób zarejestruje się na bezpłatne” – mówi Visser, który uważa, że ​​może przekonać ludzi o korzyściach wynikających z posiadania, gdy już wejdą na pokład. Klub Amsterdamski odegra ważną rolę w tej dodatkowej sprzedaży. I szczerze mówiąc, model 01 wygląda znacznie lepiej osobiście niż na stronie internetowej.

Klub Amsterdamski

Poza Amsterdam Club, znajdującym się pod adresem 75 Rokin.
: Lynk & Co

Położony w niewielkiej odległości od amsterdamskiego Soho Club, Amsterdam Club jest pierwszym z kilku klubów Lynk & Co, które zostaną otwarte w Europie w przyszłym roku. Następny klub zostanie otwarty w domu Lynk & Co w Göteborgu w Szwecji w grudniu, a Berlin Club zostanie otwarty w połowie 2021 roku. Ale w przeciwieństwie do Soho Club tylko dla członków, kluby Lynk & Co są otwarte dla wszystkich.

Wejście do klubu Amsterdam daje wrażenie prześlizgnięcia się przez aksamitną linę eleganckiego klubu nocnego. Na początku jest to dezorientujące i sprawia, że ​​zastanawiasz się, czy w ogóle możesz tam być. Czy to jest kawiarnia? Czy to jest ? Czy to jest sklep? Ale młody zespół 20-latków jest przyjazny i gotowy odpowiedzieć na wszystkie pytania.

W dużym barze, strategicznie rozmieszczonym z widokiem na drzwi wejściowe, można kupić sok i kawę. Pobliski znak przeprasza za brak jedzenia z powodu ostatniej rundy ograniczeń COVID. Kawa przygotowywana jest ze szwedzkich ziaren i podawana w ceramicznych filiżankach wykonanych przez lokalnych rzemieślników. Stołki barowe są pokryte materiałem Lynk & Co pochodzącym z recyklingu sieci rybackich – tej samej tkaniny, co w SUV-ie O1 (który znajduje się poza zasięgiem wzroku w klatce z ogniwami łańcuchowymi, prawie tak, jakby to była refleksja w połowie drogi do tyłu) pokój). Zabytkowe japońskie trampki, lokalne deskorolki, szykowne okulary przeciwsłoneczne, robiony na zamówienie dżins i biżuteria na zamówienie są prezentowane na różnych stołach z gazet i zmiażdżonych samochodów. Przebieralnia, naprzeciwko prywatnego obszaru filmowego ukrytego pod trybunami, jest jasno oświetlona niebiesko-białą chmurą, specjalnie na Instagram. Wszystko jest zalane nastrojowym oświetleniem i nastrojową muzyką, a wszystko jest na sprzedaż, aż do gigantycznej sofy segmentowej. Cały układ jest zaśmiecony architektonicznymi i projektowymi pisankami, które członkowie mogą odkryć.

Klub Amsterdamski

Pisanka toaletowa, że ​​tak powiem.
: Lynk & Co

Łazienka zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ uosabia kapryśne podejście Lynk & Co za pomocą serii gagów. Wejście odsłania pomieszczenie z nieoznaczonymi drzwiami, podobnie jak scena Keymaker w Matrix Reaktywacja. Niektóre ujawniają użyteczną umywalkę lub toaletę; inni odsłaniają drzwi w drzwiach w drzwiach … wydało mi się to urocze.

Klub podejmuje pewne ryzyko, które moim zdaniem się opłaca i wydaje się dobrze nadawać się do rozpowszechniania wiadomości. To, czy wystarczająca liczba ludzi zdecyduje się działać zgodnie z tym przesłaniem, aby zostać członkami płacącymi lub wynajmującymi, to zupełnie inna sprawa.

Visser lubi podejmować ryzyko, nawet na tak późnym etapie swojej kariery. Jak dotąd udało mu się utrzymać Geely i Volvo na pokładzie dzięki swojemu odświeżającemu podejściu. – „Alain, czy na pewno to zadziała? Czy nie ma ryzyka? ”” Visser mówi o pytaniach zadawanych przez właścicieli Lynk & Co. „Zawsze mam tę samą odpowiedź:„ ryzyko zrobienia tego samego, co wszyscy inni, a tym samym bycia lepszym, jest znacznie większe niż ryzyko zrobienia czegoś zupełnie innego ”.

Lynk & Co jest zdecydowanie różne, ale nie będziemy wiedzieć, czy tak jest lepszy aż samochody zaczną pojawiać się w kwietniu i zobaczymy, czy przyciągnęły wystarczającą liczbę członków, aby zacząć robić różnicę w udostępnianiu.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook