Gry

Mass Effect: Legendary Edition wprowadza bardzo potrzebne zmiany w trylogii 14 maja

Remastering serii jak Efekt masowy – niezupełnie pełny remake trylogii, ale bardziej treściwy niż port – to trudne zadanie. Wymaga pracy nad wszystkimi trzema grami i dziesiątkami pakietów zawartości do pobrania. Istnieją oczekiwania fanów, od graczy, którzy chcą zobaczyć ukochany wszechświat zachowany, po tych, którzy wciąż są słono na temat tego, jak to wszystko się skończyło. Jako Mac Walters, Mass Effect: Legendary Edition dyrektor projektu powiedział: „Rozmawiamy o tym tak, jakbyśmy odnawiali piękny, ukochany samochód. Ale potem szybko okazało się, że ten samochód był zakopany w cemencie i za każdym razem, gdy próbowałeś usunąć część cementu, martwiłeś się, że pobrudzi farbę lub zerwie lusterko.

Mass Effect: Legendary Edition, która pojawi się 14 maja na PC, PlayStation 4, Xbox One i jest kompatybilna wstecz z obecnymi konsolami, pakuje trylogię Sheparda w jedną grę. Obejmuje to ponad 40 pakietów DLC wydanych podczas trwania serii, a także Mass Effect 3wydłużony krój. Historia gry pozostanie nienaruszona, łącznie z kontrowersyjnym zakończeniem. Mówiąc o wydłużonym kroju Mass Effect 3, Walters ponownie odniósł się do deweloperów, którzy wpadli w cykl ciągłego chęci naprawienia ostatniej rzeczy. „Przedłużone cięcie było dla nas naprawdę okazją, aby dodać trochę więcej miłości i trochę więcej kontekstu do zakończenia” – powiedział.

Pierwszy Efekt masowy gra została wydana w 2007 roku, a ostatnia została wydana w 2012 roku. Istnieje więcej niż kilka elementów gry, które są przestarzałe. „Okazja, aby móc teraz wrócić do wszystkich wyciągniętych wniosków i wszystkich postępów… [has] było dla mnie marzeniem ”- powiedział Walters, wieloletni twórca oryginalnej serii. Obejmuje to powrót do znanych postaci i światów. „Nieczęsto masz okazję odwiedzić wiele z tych rzeczy”.

Jeśli chodzi o tworzenie gier, Walters powiedział, że programiści muszą w końcu nauczyć się odpuszczać. „Musisz w pewnym sensie powiedzieć, że skończyliśmy z grą i idziemy dalej”. Z Efekt masowy będąc trylogią, zespół był w stanie przyjąć ten „niepokój programisty” i wykorzystać go w następnej grze. „W ciągu trzech gier mieliśmy szczęście, że mogliśmy na tym polegać i naprawdę doprowadzić grę i serię do miejsca, w którym widzieliśmy to w naszych głowach na samym początku”.

W nowym remasterze do wszystkich trzech wpisów można uzyskać dostęp z jednego menu, a gracze mogą rozpocząć od dowolnej gry. Ulepszenia obejmują zarówno wygodniejszą, komiczną umiejętność szybszego przeskakiwania windą, jak i zmianę wyglądu całych poziomów, takich jak Eden Prime, do których wprowadzono pierwszych graczy na świecie. Mass Effect 1. „Ostatecznie chodziło o przeniesienie tego na obecną generację, a także na przyszłe pokolenia, z taką wiernością i zdejmowaniem pewnych krawędzi, których ludzie by się od tego oczekiwali” – powiedział Walters.

Zmiany w całej serii, zwłaszcza w pierwszej części, są trudne do przeoczenia. W prezentacji oferującej bezpośrednie porównanie postacie, które wcześniej miały ciekawe cechy – rzęsy, takie jak nogi pająka lub głowy w kształcie ziemniaka – teraz wyglądają elegancko. Tekstury gier, dobrze znana błędna funkcja Mass Effect 1, w szczególności zostały poprawione, aby faktycznie przypominały materiały, którymi mają być. Zespół najwyraźniej usunął setki błędów, które utknęły w całej oryginalnej trylogii.

„To nie było tak dawno, że jeśli stworzyłeś bardzo ekspansywną grę typu playbox, możesz być wybaczony za wszelkiego rodzaju błędy” – powiedział Walters The Verge w osobnym wywiadzie, zastanawiając się nad łatwym do zapamiętania charakterem błędów w dzisiejszych czasach. „Oczekują dużo. Oczekują od nas, że wykonamy naszą pracę, a część naszej pracy polega na dostarczaniu gry możliwie wysokiej jakości, wolnej od błędów ”.

Ale nie zawsze jest to takie proste. Walters porównuje to do próby zrobienia rodzinnego zdjęcia każdemu krewnemu i ich zwierzakom. „Możesz sobie wyobrazić, że pod koniec zrobisz około 1000 zdjęć i jedno z nich będzie działać. To ten, który wysyłasz i jest jak najbliżej ”. Ale spójrz uważnie, a zobaczysz, że ktoś ma zamknięte oczy. A na zdjęciach przed i po, ktoś w tle stracił przytomność. „Jest wiele wyzwań, ale nie ma wymówki” – powiedział Walters. „Myślę, że coraz więcej fanów oczekuje, że będziesz oferować dobry okres gry.

A jeśli chodzi o to, czy lubi wszystkie te memy? „To zabawne, jeśli to błąd kogoś innego” – powiedział Walters.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook