Różności i nowinki technologia

Mercedes-Benz prezentuje elektryczny crossover EQA o zasięgu poniżej 300 mil

Mercedes-Benz odrzucił zwrotnicę EQA, swój najnowszy samochód elektryczny, jako część listy nowych pojazdów elektrycznych, które są planowane na nadchodzące lata. Kompaktowy SUV będzie miał zasięg mniejszy niż 300 mil, akumulator 66,5 kWh i cenę katalogową netto 39 950 EUR (48 442 USD).

EQA, który jest oparty na SUV-ach klasy GLA niemieckiego producenta, ma wejść do produkcji w Europie w tym roku, ale prawdopodobnie nie trafi do USA w najbliższym czasie. To powiedziawszy, rzecznik Daimlera, firmy macierzystej Mercedes-Benz, powiedział, że EQA jest nadal rozważana na rynku amerykańskim.

Amerykańscy nabywcy samochodów lepiej zrobiliby, czekając na elektryczny crossover EQB, który będzie blisko spokrewniony z boxierem klasy GLB. EQB ma również wejść do produkcji jeszcze w tym roku. Tymczasem modele EQS i EQE będą pierwszymi pojazdami elektrycznymi zbudowanymi na nowej modułowej platformie pojazdów elektrycznych Mercedesa.

EQA jest zbudowany na tej samej platformie, co SUV EQC o wartości 68 000 USD, który miał trafić do Stanów Zjednoczonych na początku 2020 r., Ale został przesunięty do 2021 r. Podobnie jak w przypadku EQC, Mercedes polega na nowym europejskim cyklu jazdy. (NEDC), aby oszacować zasięg 486 kilometrów (300 mil) dla EQA.

To niefortunne, ponieważ norma NEDC jest powszechnie uważana za przestarzałą i jest w trakcie zastępowania ogólnoświatową zharmonizowaną procedurą testową pojazdów lekkich (WLTP), która ma być nieco bardziej rygorystyczna. Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska przeprowadza własne testy w celu ustalenia szacunków zasięgu dla samochodów elektrycznych, które zwykle są niższe niż NEDC i są uważane za bliższe rzeczywistym osiągom. Jeśli i kiedy EQA dotrze do USA, jest bardzo prawdopodobne, że szacowany przez EPA zasięg będzie mniejszy niż 300 mil.

EQA, który zostanie wprowadzony na rynek jako „EQA 250”, będzie miał akumulator 66,5 kWh, co jest wynikiem nieco powyżej średniej dla pojazdów elektrycznych poruszających się obecnie po drogach. Największa bateria Tesli ma 100 kWh i jest dostępna w Modelu S i Modelu X, który jest jednym z największych obecnie dostępnych akumulatorów.

EQA rozpocznie się w Niemczech od 47.540,50 €. Mercedes planuje wypuścić dodatkowe warianty crossovera, w tym wersję z napędem na wszystkie koła z dodatkowym elektrycznym układem napędowym, który zwiększa moc wyjściową do 200 kW lub więcej, oferując jednocześnie wersję o zasięgu ponad 500 kilometrów (310 mil ) w oparciu o standard WLTP.

Zainteresowani nabywcy będą mieli kilka opcji, jeśli chodzi o wnętrze EQA. Mogą wybrać dwa 7-calowe wyświetlacze zarówno dla zestawu wskaźników i głównego ekranu informacyjno-rozrywkowego, albo wariant szerokoekranowy z dwoma 10,25-calowymi wyświetlaczami. Nie będzie miał niedawno zaprezentowanego, gigantycznego, 56-calowego ekranu dotykowego Mercedes-Benz, który zadebiutuje w nadchodzącym luksusowym elektrycznym sedanie EQS.

EQA będzie standardowo wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy MBUX drugiej generacji, który unika fizycznych przycisków na rzecz całkowicie cyfrowego (i sterowanego głosem) doświadczenia użytkownika w samochodzie.

Mercedes-Benz postrzega EQA jako „punkt wejścia” do rozwijającej się rodziny samochodów elektrycznych. Bardziej skromny cenowo niż SUV EQC, nowy crossover z pewnością przypadnie do gustu zainteresowanym nabywcom. Pytanie brzmi, czy niemiecki producent samochodów może konkurować o klientów zainteresowanych EV, kiedy Volkswagen, Tesla, BMW i inne wydają się rozwijać w szybszym tempie.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook