Nowości

Mercedes-Benz twierdzi, że w 2030 r. będzie całkowicie elektryczny, ale z poważnym zastrzeżeniem cave

Mercedes-Benz twierdzi, że do 2030 r. będzie w pełni elektryczny, ale z pewnymi warunkami. Niemiecki producent samochodów twierdzi, że będzie sprzedawać pojazdy elektryczne tylko „tam, gdzie pozwalają na to warunki rynkowe”, co oznacza, że ​​​​Mercedes może nadal sprzedawać pojazdy napędzane gazem po 2030 r. W krajach, w których nie ma popytu konsumentów na pojazdy elektryczne.

Firma ogłosiła to podczas aktualizacji strategii pojazdów elektrycznych w czwartek rano, ostatniej z serii wydarzeń motoryzacyjnych, które miały na celu zadeklarowanie dużego zwrotu w kierunku elektrycznych układów napędowych. Ale podczas gdy inne firmy motoryzacyjne podobnie obiecywały przejście na produkcję wyłącznie pojazdów elektrycznych, Mercedes jest godny uwagi, ponieważ zabezpiecza swoją obietnicę czynnikami zewnętrznymi.

Inni główni producenci samochodów uwzględnili podobne zastrzeżenia. Na przykład GM powiedział, że do 2040 r. będzie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, ale nie zobowiąże się do zakończenia sprzedaży pojazdów napędzanych gazem do tego czasu. A kierownictwo GM określiło cel wyeliminowania emisji z rur wydechowych z nowych lekkich pojazdów do 2035 roku jako „aspirację”, a nie pewność.

Mimo to Mercedes twierdzi, że przeznaczy 40 miliardów euro (47 miliardów dolarów) na elektryfikację swojego składu do 2030 roku. „Jesteśmy przekonani, że możemy to zrobić z wysoką rentownością i wierzymy, że skupienie się na elektryce to właściwy sposób na zbudowanie pomyślnej przyszłości i podniesienia wartości Mercedes Benz” – powiedział Ola Källenius, prezes Daimlera i szef Mercedes-Benz.

Mercedes twierdzi, że od 2022 r. będzie oferował w pełni elektryczny model w każdym segmencie, a od 2025 r. każdy sprzedany model będzie oferowany z całkowicie elektrycznym modelem. Mercedes wprowadzi również trzy nowe architektury pojazdów elektrycznych na zamówienie do użytku w całym swoim portfolio: MB.EA dla średnich i dużych samochodów osobowych, AMG.EA dla modeli wyczynowych i Van.EA dla pojazdów użytkowych.

Firma zasugerowała niektóre z nowych produktów, które pojawią się wkrótce, w tym elektryczne wersje kombi Mercedes-Benz klasy G i samochody o wysokich osiągach AMG. Kierownictwo zapowiedziało także nadchodzący długodystansowy samochód koncepcyjny Vision EQXX o dużej mocy, który zostanie zaprezentowany w przyszłym roku. Dzięki EQXX, Mercedes stawia sobie za cel 1000 kilometrów (621 mil) zasięgu i zużycie ponad sześciu mil na kWh, co czyni go jednym z najdłuższych pojazdów elektrycznych na rynku, jeśli zostanie osiągnięty.

Jeśli chodzi o łańcuch dostaw, firma zbuduje osiem gigafabryk baterii, w tym jedną w USA, w celu zwiększenia pojemności ogniw do 200 GWh. A Mercedes ogłosił przejęcie firmy Yasa, brytyjskiego producenta silników do pojazdów elektrycznych, aby przyspieszyć jego plany produkcyjne.

Mercedes nie jest osamotniony w planowaniu swojej całkowicie elektrycznej (lub w większości całkowicie elektrycznej) przyszłości. GM, Ford, Stellantis, Volvo, BMW i Volkswagen złożyły podobne obietnice dotyczące przejścia na sprzedaż głównie pojazdów elektrycznych. Ogłoszenia te pojawiają się, gdy główne rządy naciskają na wprowadzenie ograniczeń w sprzedaży pojazdów z silnikiem spalinowym. Unia Europejska, Chiny i Kalifornia zapowiedziały, że do 2035 roku zabronią sprzedaży pojazdów z silnikiem spalinowym.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook