GryRTV

Microsoft chciałby przypomnieć, że Xbox zdecydowanie zarabia pieniądze

Szef Microsoftu przyznał, że firma nie zarabia na samej sprzedaży konsol Xbox. Wstęp przyszedł w ramach Epic przeciwko Apple próba wczoraj, potwierdzając to, co wiemy od lat: Microsoft sprzedaje konsole Xbox ze stratą. Zapytany, jaką marżę Microsoft zarabia na konsolach Xbox, szef działu rozwoju firmy Xbox, Lori Wright, powiedział: „Nie mamy; sprzedajemy konsole ze stratą ”.

Prawnik Epic Games zadał dodatkowe pytanie: „Czy Microsoft kiedykolwiek osiąga zysk ze sprzedaży konsoli Xbox?” Wright odpowiedział: „Nie”. Nie oznacza to jednak, że Xbox nie zarabia pieniędzy. Microsoft chciał zwrócić na to uwagę w oświadczeniu skierowanym do The Verge zaledwie kilka godzin po wczorajszym zeznaniu Wrighta.

„Branża gier to dla firmy Microsoft dochodowy i szybko rozwijający się biznes” – mówi rzecznik firmy Microsoft. „Branża gier konsolowych jest tradycyjnie modelem subsydiowania sprzętu. Firmy zajmujące się grami sprzedają konsole ze stratą, aby przyciągnąć nowych klientów. Zyski są generowane ze sprzedaży gier i subskrypcji usług online ”.

Xbox Series S.
: Vjeran Pavic / The Verge

Zapytałem Microsoft, czy tak naprawdę nigdy nie robi żadnych marż na samym sprzęcie, ale firma nie odpowiedziała na czas na publikację. Zazwyczaj Microsoft i Sony subsydiują sprzęt na początku cyklu życia konsoli, ale te wczesne koszty komponentów mają tendencję do zmniejszania się z czasem. Te niższe koszty przekładają się jednak również na niższe ceny detaliczne konsol w czasie.

Na przykład analiza zniszczenia konsoli Xbox One S wykazała szacunkowy zestawienie materiałów w wysokości 324 USD, czyli o 75 USD mniej niż cena premiery konsoli 2 TB w wersji 2 TB w 2016 roku, czyli o 75 USD. Xbox One S dwa lata temu, który prawdopodobnie również został sprzedany ze stratą.

Sony i Microsoft mają podobne modele biznesowe dla konsol PlayStation i Xbox, ale Nintendo jest wyjątkiem. W dokumentach sądowych Microsoft szacuje, że sprzęt generuje stratę dla Sony, ale zysk dla Nintendo. Potwierdzają to imponujące 84,59 miliona sprzedaży Nintendo Switch w tym roku do 31 marca.

Dlaczego wszystkie te koszty są teraz omawiane, to duża część trwających Epic przeciwko Apple próba. Epic nie jest zadowolony z 30-procentowego obniżenia przychodów Apple z zakupów w aplikacji Fortnite, ale Apple twierdzi, że Epic powinien również sprzeciwić się identycznej 30-procentowej redukcji Microsoftu lub Sony. Zaowocowało to godzinami zeznań na temat tego, czy iPhone bardziej przypomina komputer PC, czy Xboksa, oraz debatę na temat platform otwartych i zablokowanych. Microsoft wyraźnie widzi różnicę między Xboksem a komputerem PC i obniżył tylko tę kwotę po stronie Windows do 12 procent, podczas gdy Xbox utrzymuje się na poziomie 30 procent.

Microsoft najwyraźniej chce utrzymać swój model biznesowy dla Xbox i od lat próbuje popchnąć branżę w kierunku gier cyfrowych. Microsoft bardzo mocno opowiedział się po stronie Epic Games w sprawie przeciwko Apple, a Epic przyznał, że nigdy nawet nie kwestionował obniżki sprzedaży cyfrowej Microsoftu. Ale to, jak długo ta harmonia będzie istnieć między parą, będzie w dużej mierze zależeć od przyszłości sprzedaży gier cyfrowych i gier w chmurze. Microsoft coraz bardziej koncentruje się na subskrypcji Xbox Game Pass, która obejmuje urządzenia, które nie są nawet konsolami Xbox.

Game Pass obejmuje również xCloud, technologię gier w chmurze firmy Microsoft. Fortnite nie jest częścią xCloud, ponieważ Epic Games na to nie zezwala. To wskazuje na pojawiające się bitwy, które zaczynają się toczyć w branży gier o udziały w przychodach. Wygląda na to, że Microsoft przygotowywał się na niektóre z nich, ale Epic przeciwko Apple wydaje się początkiem większej wojny o cyfrową przyszłość sklepów z grami.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook