GryNowości

Microsoft zgłasza 38 miliardów dolarów przychodów w czwartym kwartale 2020 roku: Azure o 47%, Surface o 28% i LinkedIn o 10%

Firma Microsoft ogłosiła dziś zyski za czwarty kwartał fiskalny 2020 r., W tym przychody w wysokości 38,0 mld USD, dochód netto w wysokości 11,2 mld USD i zysk na akcję w wysokości 1,46 USD (w porównaniu z przychodem w wysokości 33,7 mld USD, dochodem netto 13,2 mld USD i zyskiem na akcję w wysokości 1,71 USD) w IV kwartale 2019). Wszystkie trzy grupy operacyjne spółki odnotowały wzrost rok do roku.

Microsoft jest pierwszym z gigantów technologicznych, który podał wyniki za pełny kwartał pandemii koronawirusa. W poprzednim kwartale Microsoft powiedział, że „COVID-19 miał minimalny wpływ netto na całkowite przychody firmy”. W czwartym kwartale 2020 r. „Utrzymywały się podobne trendy biznesowe jak w poprzednim kwartale” – powiedział Microsoft. Ze względu na znaczącą rolę firmy w branży oprogramowania i chmury warto ją obserwować. W przeciwieństwie do gigantów technologicznych Google i Facebooka, Microsoft nie generuje większości swoich przychodów z reklam i dlatego może lepiej przetrwać pandemię. Ci dwaj, wraz z Apple i Amazon, podają swoje kwartalne zarobki w przyszłym tygodniu.

Analitycy spodziewali się, że Microsoft osiągnie 36,5 miliarda dolarów przychodu i poda zysk na akcję w wysokości 1,37 dolara. W ten sposób firma z łatwością przekroczyła oczekiwania, co sugeruje, że niektóre (ale nie wszystkie) jednostki odnoszą korzyści ze skutków pandemii. Akcje firmy wzrosły o 1% w zwykłym obrocie, ale spadły o 2% w handlu po godzinach. Microsoft zwrócił akcjonariuszom 8,9 miliarda dolarów w formie odkupu akcji i dywidend w ciągu kwartału.

Wpływ COVID-19 na kwartał

„Ostatnie pięć miesięcy pokazało jasno, że intensywność technologii jest kluczem do odporności biznesu. Organizacje, które zbudują własne możliwości cyfrowe, szybciej się odbudują i wyjdą z kryzysu silniejsze ”- powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Microsoft, Satya Nadella. „Jesteśmy jedyną firmą ze zintegrowanym, nowoczesnym stosem technologii – opartym na chmurze i sztucznej inteligencji oraz opartym na bezpieczeństwie i zgodności – aby pomóc każdej organizacji zmienić i ponownie wyobrazić sobie, w jaki sposób zaspokaja potrzeby klientów”.

47% wzrost przychodów na platformie Azure to zła wiadomość, mimo że rozwój chmury już teraz spowalniał dla firmy. Liczba ta systematycznie spada: 76% w drugim kwartale 2019 r., 73% w trzecim kwartale 2019 r., 64% w czwartym kwartale 2019 r. I 59% w pierwszym kwartale 2020 r. Odbiła się nieznacznie do 62% w drugim kwartale 2020 r., Ale powróciła do 59% w trzecim kwartale 2020 r. Spowolnienie wzrostu jest normalne przy rozmiarze platformy Azure, ale wydaje się, że pandemia przyspiesza ten trend.

W wydaniu firmy Microsoft odnotowano, że „wykorzystanie chmury i popyt wzrosły, ponieważ klienci kontynuowali pracę i naukę w domu. Kupowanie licencji transakcyjnych nadal zwalniało, szczególnie w małych i średnich firmach, a LinkedIn odczuł negatywny wpływ słaby rynek pracy i redukcje wydatków na reklamę ”. Większe wykorzystanie chmury, ale wolniejszy wzrost przychodów oznacza, że ​​podczas pandemii pozyskiwanie nowych klientów nie jest takie łatwe. Może to również sugerować, że firma Microsoft jest gotowa opóźnić lub znieść rachunki i opłaty dla klientów platformy Azure w nadziei, że utrzyma je na dłuższą metę. Firma Microsoft nie podaje dokładnych liczb przychodów platformy Azure, prawdopodobnie unikając porównań z liderem branży AWS.

Chmura nie była jedynym obszarem, który ucierpiał. Wczoraj LinkedIn ogłosił, że zwolni około 960 miejsc pracy, czyli 6% światowej siły roboczej. Microsoft zauważył również w swoim komunikacie, że „Negatywny wpływ na wyszukiwanie miało zmniejszenie wydatków na reklamy”.

Z drugiej strony Microsoft powiedział, że Windows OEM, Surface i Gaming „skorzystały ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę scenariuszy pracy, zabawy i nauki w domu”. Jest to zgodne z gwałtownym wzrostem dostaw komputerów osobistych w tym kwartale, gdy rozwiązano problemy z łańcuchem dostaw w Chinach (największym na świecie dostawcy komputerów).

Najważniejsze informacje o grupie operacyjnej

Wyniki firmy Microsoft za IV kwartał 2020 r

Oto najważniejsze informacje z trzech grup operacyjnych firmy Microsoft:

  • Wydajność i procesy biznesowe: wzrost o 6% do 11,8 mld USD. Przychody z usług biurowych wzrosły o 5%, przychody z usług biurowych i chmurowych wzrosły o 6%, a przychody z usług Dynamics wzrosły o 13%. Przychody LinkedIn wzrosły o 10%, a liczba subskrybentów Office 365 osiągnęła 42,7 miliona.
  • Inteligentna chmura: o 17% do 13,4 miliarda USD. Przychody z produktów serwerowych i usług w chmurze wzrosły o 19%, podczas gdy przychody z usług dla przedsiębiorstw pozostały niezmienione. Liczba, którą należy obserwować, jak zawsze, to przychody z platformy Azure, które wzrosły o 47%.
  • Więcej komputerów osobistych: wzrost o 14%, do 12,9 mld USD. Przychody Windows OEM wzrosły o 7%, podczas gdy przychody komercyjne Windows wzrosły o 9%. Przychody z reklam w sieci wyszukiwania pomniejszone o koszty pozyskania ruchu spadły o 18%. Przychody z urządzeń Surface wzrosły o 28%, a przychody z treści i usług Xbox wzrosły o 65%.

Dzięki subskrypcji Office 365 Microsoft Office nadal jest krową dojną dla firmy. Posiadanie ponad 40 milionów abonentów konsumenckich Office 365 jest znaczące, ale nadal blednie w porównaniu ze stroną przedsiębiorstwa. W trzecim kwartale 2020 r.Microsoft przekroczył 258 milionów płatnych stanowisk biznesowych Office 365 (wzrost z 200 milionów) i 75 milionów aktywnych użytkowników dziennie w usłudze Teams. W rozmowie o zarobkach za IV kwartał 2020 r. Nadella powiedział, że 69 organizacji ma obecnie ponad 100 000 użytkowników w usłudze Teams, a ponad 1800 organizacji ma ponad 10 000 użytkowników w usłudze Teams.

Tymczasem po stronie systemu Windows sytuacja się poprawia. W III kwartale 2020 roku Microsoft ostrzegł, że „skutki COVID-19 mogą nie zostać w pełni odzwierciedlone w wynikach finansowych aż do przyszłych okresów”. Jednak dzięki trendom pracy zdalnej i zdalnej nauki przychody z OEM systemu Windows i komercyjnego systemu Windows wzrosły w czwartym kwartale 2020 r. Nie jest jasne, który z nich najprawdopodobniej będzie nadal przynosił korzyści: ten pierwszy, gdy konsumenci wciąż kupują komputery, a drugi, gdy firmy inwestują w nowe urządzenia. .

LinkedIn, Surface i Gaming

LinkedIn Microsoftu radził sobie dobrze aż do pandemii. Od zamknięcia przejęcia w grudniu 2016 r. Microsoft odnotował dwucyfrowy wzrost przychodów z LinkedIn. Jednak w trzecim kwartale Microsoft wydał ostrzeżenie: „W ostatnich tygodniach kwartału nastąpiło spowolnienie w licencjonowaniu transakcji, szczególnie w małych i średnich firmach, oraz zmniejszenie wydatków na reklamy na LinkedIn”. A teraz widzimy skutki tego spowolnienia: minęły kwartały wzrostu o 20% +.

Surface nadal przynosi co kwartał 1 miliard dolarów. Pierwszy kwartał 2020 (1,35 miliarda dolarów) i drugi kwartał 2020 (1,98 miliarda dolarów) przebiegały według zwykłego schematu, w którym pierwszy kwartał jest najgorszym kwartałem firmy dla Surface, podczas gdy drugi kwartał jest najlepszy. Trzeci kwartał 2020 r. (1,34 miliarda dolarów) był płaski, co było dobrą wiadomością dla Microsoftu, biorąc pod uwagę ogólny spadek dostaw komputerów PC. Czwarty kwartał 2020 r. (1,72 miliarda dolarów) był doskonały, ponieważ Microsoft przeszedł falę zwiększonego popytu na komputery PC. W maju firma Microsoft rozpoczęła sprzedaż Surface Book 3, Surface Go 2, Surface Headphones 2 i Surface Earbuds. Będziemy musieli poczekać na pełny kwartał sprzedaży, aby ocenić, jak im poszło, chociaż Microsoft nie rozbija poszczególnych urządzeń.

Jeśli chodzi o gry, pierwszy kwartał 2020 i drugi kwartał 2020 były rozczarowaniem dla Microsoftu. Trzeci kwartał 2020 był trochę lepszy, a czwarty kwartał 2020 był home runem. Przychody z treści i usług Xbox wzrosły o 65%, a przychody z gier ogółem wzrosły o 64%. Kilka kwartałów temu Microsoft przestał wyłapywać aktywnych użytkowników Xbox Live miesięcznie. Ale biorąc pod uwagę, że gry radzą sobie dobrze podczas pandemii, firma ma wiele powodów do radości przed debiutem Xbox Series X w tym sezonie świątecznym.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook