Nowości

Mozilla potrzebuje Twojej pomocy w naprawianiu strasznych rekomendacji YouTube

Algorytm rekomendacji YouTube może poprowadzić Cię w dół przez bardzo dziwne królicze nory, sugerując filmy, które wydają się dziwnie osobiste i jednocześnie niecelowe. Dzisiaj Mozilla wprowadzi nowe rozszerzenie przeglądarki, RegretsReporter, które ma na celu gromadzenie informacji na temat „godnych ubolewania zaleceń” użytkowników, aby umożliwić użytkownikom lepsze zrozumienie działania algorytmu rekomendacji YouTube i dostarczenie szczegółowych informacji o wykrytych wzorcach.

Mozilla zaczęła zbierać historie użytkowników w zeszłym roku na temat filmów, które polecił im YouTube; jeden użytkownik szukał filmów o Wikingach i polecono mu treści dotyczące białej supremacji; inny szukał filmów „niepowodzenia” i zaczął otrzymywać rekomendacje makabrycznych filmów przedstawiających śmiertelne wraki samochodów.

Ale tak naprawdę nie podjęto niezależnych wysiłków na dużą skalę, aby śledzić algorytm rekomendacji YouTube, aby zrozumieć, w jaki sposób określa, które filmy polecać, powiedział Ashley Boyd, wiceprezes Mozilli ds. Rzecznictwa i zaangażowania.

„Tak wiele uwagi poświęca się Facebookowi – i to zasłużenie – jeśli chodzi o dezinformację” – powiedział Boyd. „Są jednak inne elementy w cyfrowym ekosystemie, które były niedostatecznie nadzorowane, a YouTube był jednym z nich. Zaczęliśmy przyglądać się temu, co powiedział YouTube, w jaki sposób wyselekcjonowali treści i zauważyliśmy, że odpowiedzieli na obawy dotyczące algorytmu i powiedzieli, że robią postępy. Ale nie było sposobu, aby zweryfikować ich twierdzenia ”.

Rzecznik YouTube powiedział w oświadczeniu do The Verge że firma jest zawsze zainteresowana badaniami dotyczącymi jej systemu rekomendacji. „H.ochociaż trudno jest wyciągnąć szerokie wnioski z anegdotycznych przykładów i na bieżąco aktualizujemy nasze systemy rekomendacji, aby zwiększyć wygodę użytkowników ”- powiedział rzecznik, dodając, że w ciągu ostatniego roku YouTube wprowadził„ ponad 30 różnych zmian w celu ograniczenia zalecenia dotyczące treści z pogranicza ”.

Boyd wskazuje, że należąca do Google platforma wideo wielokrotnie obiecała ulepszyć algorytm, nawet gdy kierownictwo firmy było świadome, że poleca filmy zawierające mowę nienawiści i teorie spiskowe.

Mozilla

Rozszerzenie przeglądarki wyśle ​​do Mozilli dane o tym, jak często korzystasz z YouTube, ale bez zbierania informacji o tym, czego szukasz lub oglądasz, chyba że specjalnie to zaoferujesz. Możesz wysłać raport za pośrednictwem rozszerzenia, aby podać więcej szczegółów na temat każdego „godnego pożałowania” filmu, który napotkasz w zaleceniach, co pozwoli Mozilli zebrać informacje o zgłaszanym filmie i sposobie, w jaki się tam dostałeś.

Mozilla ma nadzieję, że rozszerzenie sprawi, że „jak” algorytm rekomendacji YouTube będzie bardziej przejrzysty; jakie typy polecanych filmów prowadzą na przykład do treści rasistowskich, brutalnych lub konspiracyjnych, i określ wzorce częstotliwości zalecanych treści szkodliwych.

„Chciałbym, aby ludzie bardziej zainteresowali się tym, jak sztuczna inteligencja, aw tym przypadku systemy rekomendacji, wpływają na ich życie” – powiedział Boyd. „To nie musi być tajemnicze, a my możemy wyjaśnić, jak możesz to kontrolować”.

Boyd podkreślił, że prywatność użytkowników jest chroniona przez cały proces. Dane zbierane przez Mozillę z rozszerzenia będą połączone z losowo wygenerowanym identyfikatorem użytkownika, a nie z kontem użytkownika w serwisie YouTube, a tylko Mozilla będzie miała dostęp do surowych danych. Nie będzie gromadzić danych w prywatnych oknach przeglądarki, a kiedy Mozilla udostępni wyniki swoich badań, zrobi to w sposób minimalizujący ryzyko identyfikacji użytkowników, powiedział Boyd.

Mozilla nie ma formalnego porozumienia z Google lub YouTube w zakresie badań nad algorytmem rekomendacji, ale Boyd twierdzi, że komunikuje się z firmą i zobowiązuje się do wymiany informacji.

Jednak YouTube stwierdził, że metodologia proponowana przez Mozillę wydaje się „wątpliwa”, dodając, że między innymi nie jest w stanie poprawnie sprawdzić, jak definiuje się „godne pożałowania”.

Mozilla planuje spędzić sześć miesięcy na zbieraniu informacji z rozszerzenia, po czym przedstawi swoje ustalenia użytkownikom i YouTube. „Uważamy, że są zaangażowani w tę sprawę” – powiedział Boyd o YouTube. „Chcielibyśmy, gdyby mogli dowiedzieć się czegoś więcej z naszych badań i wprowadzić kilka realnych zmian, aby pracować nad budowaniem bardziej godnych zaufania systemów rekomendowania treści”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook