GryNowości

Najlepsze gry niezależne, które mogłeś przegapić w tym roku

Twórcy niezależni na to zasługują ich kwiaty. Nie tylko są odpowiedzialni za wzmacnianie fikcji (i literatury faktu) niezmierzonymi falami immersji i kreatywności, ale są również biegli w zanurzeniu nas w maleńkich kieszonkach humoru, ciekawości i uczucia, kiedy znajdujemy się w najgorszym momencie. W tym roku nie było inaczej.

W dobie dystansu społecznego Hades odnalazłem miłość w beznadziejnym miejscu, Pośród nas rozwiał niepokoje społeczne poprzez długie zadania i spotkania w nagłych wypadkach, i Fall Guys wypełnił Mario Party–Rozmiar pustki w naszych sercach, wprowadzając humanoidalne żelki do pojęcia „kroplówki” i rozprowadzając je za pomocą losowych elementów Zamek Takeshi.

A to tylko krótkie streszczenie tego, co wydarzyło się w 2020 roku. Mnóstwo reżyserów, producentów, animatorów, projektantów poziomów, kompozytorów i tym podobnych przemodelowało ograniczenia tego medium, aby wprowadzić nas w światy i bohaterów, o których nigdy nie marzyliśmy. Rozśmieszali nas, płakali i angażowali się w kolorowy język, który przyprawiałby babcię o rumieniec. A co najważniejsze, robili wszystko, aby pobudzić naszą wyobraźnię w chwilach niepewności. Dziesiątki czekają na odkrycie, ale to nasze ulubione gry indies z dziwnego roku spędzonego w pomieszczeniach.

Dzięki uprzejmości Sunhead Games

Carto

Carto to zdecydowanie chłodna gra logiczna. Nie ma liczników śmierci, światów lustrzanych ani sekcji platformowych, które wyłącznie zajmują się bólem i cierpieniem. Zamiast tego podążasz za młodą dziewczyną, która jest oddzielona od swojej babci i ma za zadanie manipulować różnymi częściami swojej mapy, aby stworzyć ścieżkę do domu. Zmieniając nowe i stare elementy, gracze mogą odkrywać różne biomy, odkrywać nowe kultury i zwyczaje oraz przekazywać całe nastroje (nie słowa) za pomocą mieszanki postaci, które przeniosą cię z powrotem do ulubionego fragmentu powieści Roberta Munscha. To nie jest do końca Ghibli czy Pixar, ale nie musi. Carto’s zakaźny urok jest klasą samą w sobie.

Dzięki uprzejmości 10 Chambers Collective

GTFO

Istnieją psychologiczne lęki i Resident Evil silnik bije, a potem jest GTFO. Debiut 10 Chambers to Left 4 Dead strzelanka, która opiera się na cechach Martwa przestrzeń i Alien: Isolation– wiążący niepokój i adrenalinę z przerwami w czarnej jak smoła ciemności, która całkowicie cię zrujnuje. Każda wyprawa w GTFOPodziemny kompleks jest skrupulatnie wykonany z myślą o eksploracji i komunikacji, a biegi prędkości z wyrzutniami piany, miotaczami min i zmodyfikowanymi strzelbami są zwykle przerywane przez hordy „uśpionych” i skok trudności, który maksymalizuje napięcie. Umrzesz – jak dużo– ale każda śmierć jest lekcją samą w sobie, ponieważ mechanicy prosperują, gdy wtykają grupę najlepszych pączków w słabo oświetlonym labiryncie, aby zobaczyć, jak ktoś grzebał w latarce.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook