Oprogramowanie

Najlepsze słuchawki nauszne do jazdy na rowerze

Jak wielu ludzi, spędziłem większość pandemii, rozpalając na nowo moją miłość do jazdy na rowerze. Kiedy jestem poza domem, zwykle chcę słuchać podczas jazdy, żeby się nie nudzić. Problem polega oczywiście na tym, że blokowanie hałasu ze świata zewnętrznego jest bardzo złym pomysłem na rowerze. Jest to niezwykle niebezpieczne, gdy jeździsz po mieście – szczególnie w mieście, w którym brakuje infrastruktury rowerowej, która chroni Cię przed samochodami.

Więc poszedłem na krótką misję rozwiązania tego problemu za pomocą słuchawek z otwartymi uszami. Słuchawki z otwartymi uszami robią dokładnie to, czego oczekujesz: pozwalają słuchać muzyki lub podcastów, jednocześnie mając uszy otwarte na ruch uliczny lub cokolwiek innego jest wokół Ciebie.

Okazuje się, że kiedy testujesz słuchawki nauszne do jazdy na rowerze, Twoje priorytety funkcji są prawie odwrócone. Jakość dźwięku jest przyjemna, ale nagle znacznie mniej ważna niż dokładne dopasowanie do ucha (lub w jego pobliżu). Eliminacja szumów jest już dostępna – jest dosłownie przeciwieństwem tego, do czego tutaj zmierzamy. Głośność również ma duże znaczenie.

Spośród pięciu lub sześciu różnych opcji, które wypróbowałem, te różne priorytety wpływały na mój proces decyzyjny. Mój najlepszy wybór nie ma świetnego dźwięku, ale jest najmniej kłopotliwy w użyciu podczas pedałowania.

Aftershokz Aeropex

AfterShokz Aeropex

Najlepsze słuchawki nauszne na rowerze: AfterShokz Aeropex

Najlepsze słuchawki do użytku na rowerze to 159,95 USD AfterShokz Aeropex na przewodnictwo kostne. Działają poprzez dociśnięcie dwóch całkowicie zamkniętych „głośników” do głowy, tuż przed uszami. Następnie dźwięk przemieszcza się (przewodzi) przez Twoją dosłowną czaszkę do bębenków, pozostawiając Twoje uszy całkowicie otwarte na świat.

Istnieje wiele powodów, dla których nie warto kochać słuchawek na przewodnictwo kostne. Chociaż ogólnie jest to wygodne, w końcu męczące jest wciskanie w głowę wibrujących strąków. To rodzaj uczucia, którego nie jesteś naprawdę świadomy, dopóki nie jesteś, jeśli to ma sens. Mają też big band, który przelatuje za twoją szyją, który może zaczepić się o kołnierz.

Nie podoba mi się też to, że używają zastrzeżonej ładowarki, którą na pewno stracę.

Aftershokz Aeropex

AfterShokz Aeropex

Jest też jakość dźwięku, którą umieściłbym gdzieś tuż nad oryginalnymi przewodowymi słuchawkami dousznymi Apple i poniżej każdej przyzwoitej pary słuchawek Bluetooth. Słuchawki Aeropex brzmią dobrze, ale głównie w porównaniu z innymi otwartymi opcjami słuchawkowymi.

Ale znowu: te priorytety są odwrócone. Aeropex wyglądają trochę głupio, ale nigdy nie kolidują z paskiem mojego kasku ani okularami (czasami jednak zaplątują się w pasek maski). Okazuje się, że najbardziej skomplikowaną częścią słuchawek nausznych jest metoda fizycznego umieszczania dźwięku przy uchu – a Aeropex świetnie sobie z tym radzi.

Możesz wydobyć z nich głośny dźwięk stereo, co pozwoli Ci zrozumieć podcasty przy średnim natężeniu ruchu. Jednak przewodnictwo kostne nie jest magią: kiedy twoje otoczenie stanie się naprawdę głośne, zostaną zagłuszone, tak jak wszystko inne.

Jeśli chcesz trochę zaoszczędzić, AfterShokz robi kilka tańszych modeli (których nie testowałem). Występują również w wielu rozmiarach, więc być może będziesz musiał spróbować zwrócić jeden, aby uzyskać odpowiednie dopasowanie.

Samsung Galaxy Buds Plus, najlepsze bezprzewodowe słuchawki douszne dla większości ludzi, na zdjęciu w uchu kobiety.

Galaxy Buds Plus
: Chris Welch / The Verge

Używaj pąków, które już masz w jednym uchu: Samsung Galaxy Buds Plus

Jeśli nie jeździsz na rowerze lub po prostu nie czujesz potrzeby wydawania dodatkowych pieniędzy, istnieje spora szansa, że ​​bezprzewodowe słuchawki douszne, które już posiadasz, mogą być dla Ciebie dobrą opcją.

Korekta: wkładka douszna. Noszenie obu wkładek dousznych podczas jazdy rowerem po mieście naprawdę nie jest tak bezpieczne, zwłaszcza gdy uszczelniają one ucho lub mają jakiś rodzaj redukcji szumów. Osobiście nie polecałbym nawet używania dwóch słuchawek z trybem przejściowym – te funkcje zbyt często mi przeszkadzały.

Twój stan może nawet mieć prawo zakazujące używania dwóch słuchawek (lub w ogóle słuchawek) podczas jazdy na rowerze.

W każdym razie wystarczy włożyć jedną wkładkę douszną do ucha skierowanego z dala od miejsca, w którym będzie ruch drogowy – w Stanach Zjednoczonych będzie to Twoje prawe ucho. Pozostawia otwarte lewe ucho, aby słyszeć (i reagować) na otaczający Cię świat.

Ta metoda ma wiele zalet. Nie musisz wydawać więcej pieniędzy. Możesz po prostu nadal używać pąków, które już masz. A jeśli jest to styl zatyczki do uszu, powinno to oznaczać, że nie musisz zwiększać głośności, aby móc go usłyszeć.

Wady powinny być oczywiste: jeśli chodzi o jakość dźwięku, dostajesz połowę stereo (lub, jeśli twój telefon jest wystarczająco inteligentny, aby zdać sobie sprawę, że jest podłączony tylko do jednego pączka, właściwe mono). To wystarczy w przypadku podcastów, ale może być frustrujące w przypadku muzyki. Istnieje również fakt, że używasz jednej wkładki dousznej znacznie częściej niż drugiej, co może oznaczać, że ma krótszą ogólną żywotność.

Jeśli się zastanawiasz który Słuchawki douszne najlepiej nadają się do tej metody, radzę wybrać Galaxy Buds Plus. Mocują się do ucha solidną uszczelką i mają długą żywotność baterii. Ale co najważniejsze: bez łodygi. Nie mogę ci powiedzieć, ile razy AirPod przemknął po chodniku, ponieważ nie byłem wystarczająco ostrożny z paskiem do kasku. Buds Plus oferują najlepszą równowagę ceny, jakości dźwięku, żywotności baterii, bezpiecznego dopasowania, a co najważniejsze: nie wystają z ucha, są gotowe do wybicia.

Istnieje wiele innych wkładek dousznych, których możesz użyć, ale najważniejsze jest to, że pasują bezpiecznie do ucha, nawet jeśli inne rzeczy zajmują miejsce za nim: paski maski, paski kasku lub okulary.

Otwarte wkładki douszne Bose Sport

Otwarte wkładki douszne Bose Sport

Niestandardowe słuchawki nauszne: Bose Sport Open Earbuds

Słuchawki, które zainspirowały mnie do znalezienia czegoś, czego mógłbym używać podczas jazdy, to niedawno ogłoszone słuchawki Bose Sport Open Earbuds za 199,95 USD. Teoretycznie byłyby idealne. W praktyce były dużym rozczarowaniem.

Na początek dobra rzecz: słuchawki Bose Open Earbuds brzmią świetnie. Okazuje się, że Bose wie co nieco o akustyce. Działają one inaczej niż zestawy słuchawkowe na przewodnictwo kostne lub tradycyjne wkładki douszne. Jest duży zaczep na ucho, który unosi moduł głośnika bezpośrednio nad otworem na ucho, kierując fale dźwiękowe bezpośrednio na niego.

Połączenie bliskości głośnika i jego względnej wielkości oznacza, że ​​Bose może uzyskać doskonały dźwięk, mimo że Twoje uszy są otwarte na świat. Bardzo dobrze radzą sobie również z pokonywaniem hałasu otoczenia.

Niestety, wykonali absolutnie okropną robotę, pozostając na moim uchu. Przyznaję, że każdy ma inne uszy, więc mogą pracować dla ciebie – ale dla mnie ciężko było je dopasować i cały czas odlatywały.

Otwarte wkładki douszne Bose Sport

Otwarte wkładki douszne Bose Sport

Cierpią także na problem, o którym wspomniałem wcześniej: mamy teraz więcej rzeczy, które trafiają do naszych uszu niż kiedykolwiek. Zauszniki okularów lub okularów przeciwsłonecznych i te wkładki douszne nie mieszają się. Ani paski do maski, ani paski do kasku rowerowego.

Mimo to trzymałem się słuchawek Bose Open Earbuds z myślą, że mogę ich używać w domu lub w biurze. Naprawdę lubię nosić w domu otwarte słuchawki. To znacznie mniej męczące niż włożenie wkładki do przewodu słuchowego lub noszenie ciężkiego zestawu puszek. Łatwiej jest też po prostu go wstrzymać i rozmawiać z ludźmi.

Niestety, Bose Open Earbuds są okropne w biurze lub w domu, ponieważ całkowicie nie obsługują wielu urządzeń. Robią to, co polega na tym, że jeśli są podłączone do komputera i chcesz je przełączyć na telefon, musisz najpierw ręcznie odłączyć je od komputera.

Mogą być osoby, którym żaden z tych problemów nie przejmuje się i które mają odpowiedni kształt uszu do tych słuchawek – i przyznam, że jestem o nich zazdrosny. Brzmią lepiej, niż mają do tego prawo, ale kiedy jestem na rowerze, jakość dźwięku po prostu nie jest na szczycie listy priorytetów.

Słuchawki w Twoich okularach: Bose Frames Tempo

Kiedy przejrzałem Echo Frames z Amazon, zdałem sobie sprawę, że po prostu posiadanie niewielkich, zawsze dostępnych i dyskretnych słuchawek Bluetooth jest świetne. Brzmi głupio, ale brak konieczności wkładania lub wyjmowania słuchawek zmienia Twój stosunek do dźwięku – jest po prostu zawsze dostępny, zawsze tam kiedy chcesz.

Niestety, nie znalazłem jeszcze zestawu okularów z głośnikami Bluetooth, które nie mają jakiegoś znaczącego kompromisu. W przypadku ramek Echo była to żywotność baterii (i, cóż, wygląd).

W przypadku okularów Bose Frames jest to znacznie prostszy problem: chciałbym używać słuchawek w sytuacjach, w których okulary przeciwsłoneczne nie mają sensu.

Nie jestem przeciwny technicznym rozwiązaniom problemów, które wymagają jednego zadania, ale Bose Frames za 249,95 USD posuwają się za daleko. Możesz dostać dla nich różne soczewki, ale tak naprawdę nie są to rzeczy, których chcesz używać poza określonymi kontekstami. Bose ma inne style, ale wszystkie są bardzo technicznymi okularami głośnikowymi, a nie subtelnymi.

Kask rowerowy Sena R1 Evo

Kask rowerowy Sena R1 Evo

Głośniki w Twoim kasku rowerowym: Sena R1 Evo

Inteligentny kask Sena R1 Evo za 159 USD to jeden z najbardziej gadżetowych gadżetów, jakie możesz umieścić na swoim rowerze. To kask rowerowy, który zawiera:

  • Lokalny, dziewięciokanałowy domofon typu mesh
  • „Słuchawki” Bluetooth
  • Radio FM
  • Mrugające światło tylne
  • Interfejs sterowany głosem (z jakiegoś powodu)
  • Towarzysząca aplikacja na smartfony

Jestem właścicielem i używam Sena R1 Evo jako kasku rowerowego i jestem tutaj, aby powiedzieć, że pierwsza funkcja, o której wspomniałem, interkom siatkowy, jest świetna. Reszta? Nie tak bardzo.

Siatkowy domofon wykorzystuje tylko lokalne radio, aby utrzymać otwarty kanał z innymi, kompatybilnymi systemami Sena. Podczas jazdy możesz po prostu rozmawiać i słyszeć innych ludzi, z którymi jedziesz, o ile jesteś stosunkowo blisko (powiedziałbym, że mniej niż jedna trzecia mili w linii wzroku, mniej bez linii wzroku ). Jest to o wiele wygodniejsze niż potrzeba rozmowy lub krzyczenia na odległość, aby rozpocząć rozmowę.

Pozostałe funkcje są mniej imponujące. Problem z systemem Sena polega na tym, że głośniki są po prostu zbyt daleko od Twoich uszu i zbyt ciche, aby były słyszalne, gdy jest hałas otoczenia. Na cichym szlaku: niesamowite. W mieście: nie.

Aplikacja na smartfona nie wygląda zbyt nowocześnie, ale wykonuje zadanie konfiguracji kasku z twoimi stacjami FM i preferowanymi kanałami interkomu siatkowego. Wbudowany inteligentny asystent („Hej Sena”) to niestety bałagan. Wywoływałem to przypadkowo częściej niż celowo, a kiedy chciałem, żeby zadziałało, trudno było mi rozpoznać moje polecenia głosowe.

Nie mogę mówić o jego specyfikacji bezpieczeństwa, ale to nie MIPS, jeśli to ma dla ciebie znaczenie. Tylne światło na kasku jest również dość słabe, nie uważałbym go za zamiennik właściwego tylnego światła na rowerze lub na plecach. Powinienem również zauważyć, że nie możesz mieć jednocześnie włączonej muzyki i domofonu siatkowego, musisz ręcznie przełączać tryby.

Mimo wszystko podoba mi się ten kask i będę go nadal używać – zwłaszcza, że ​​mój partner i ja często jeździmy razem.

Otwórz opcje słuchawek dousznych

Opcje słuchawek z otwartymi uszami

Korzystanie z głośnika Bluetooth przypiętego do roweru

To znaczy, jeśli chcesz zirytować wszystkich wokół siebie, to wybór.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook