Różności i nowinki technologia

Następny samochód Tesli zostanie bezproblemowo odblokowany dzięki UWB, sugeruje wyciek FCC

Apple i Samsung po cichu przyczyniają się do opracowania nowej technologii, aby znaleźć i bezproblemowo odblokować samochód za pomocą telefonu, bez wyjmowania breloczka z kieszeni – a Tesla może być jednym z pierwszych, którzy mają tę technologię. Tesla aktywnie pracuje nad wbudowaniem UWB w swoje samochody, zgodnie z dokumentami złożonymi w Federalnej Komisji Łączności.

9 września firma przedstawiła do rozpatrzenia przez FCC sześć nowych „produktów”, w tym dwa piloty, kontroler bezpieczeństwa i szereg „punktów końcowych”, które zostaną zainstalowane wewnątrz ramy i kabiny pojazdu:

Zgodnie z dokumentami FCC co najmniej trzy z tych produktów wyraźnie obsługują komunikację UWB.

Co więcej, zgłoszenie FCC Tesli jest niezwykłe, ponieważ zawiera pełny operacyjny opis technologii, coś, co zwykle jest redagowane. Najważniejsze: jest to oparta na standardach implementacja UWB, co oznacza, że ​​telefony UWB od Apple i Samsung powinny teoretycznie być kompatybilne i mają na celu poinformowanie Cię, jak daleko jesteś od samochodu.

Jest to pomocne, aby uniknąć ataków powtórkowych, które próbują oszukać samochód, aby pomyślał, że jego pilot jest bliżej niż w rzeczywistości. Ale teoretycznie odblokowuje również możliwość znalezienia samochodu na zatłoczonym parkingu za pomocą telefonu.

Wybór z operacyjnego opisu technologii Tesli.

Kiedy w zeszłym roku rozmawiałem z dostawcą chipów UWB NXP, firma CTO Lars Reger powiedziała mi, że przyszłe samochody prawdopodobnie będą potrzebować kilku z tych punktów końcowych UWB wewnątrz samochodu, prawdopodobnie przy klamkach drzwi, aby prawidłowo określić lokalizację i wiedzieć, czy jesteś w środku lub na zewnątrz, powiedzmy, twoje dzieci nie będą w stanie włączyć silnika, jeśli nie jesteś w kabinie. Najwyraźniej Tesla uważa, że ​​słupki B i kawałek powięzi mogą być również dobrymi miejscami do umieszczenia tych anten.

Rysunek wnętrza jednego z breloków UWB.

Nic z tego nie oznacza, że ​​Tesla koniecznie doda tę technologię do swoich samochodów, ale dokumenty FCC są zwykle całkiem dobrym znakiem, że to nie jest tylko eksperyment. Zgłoszenia FCC są zwykle jednym z ostatnich punktów, zanim produkt trafi na rynek, ponieważ są wymagane tylko wtedy, gdy zamierzasz importować, sprzedawać lub przeprowadzać szeroko zakrojone testy produktu radiowego w USA.

Kiedy ostatnio sprawdzaliśmy, BMW było jedynym innym producentem samochodów zaangażowanym w UWB.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook