Oprogramowanie

Nie daj się ponieść presji śledzenia reklam Facebooka w iOS 14.5

W zeszłym tygodniu Apple wypuścił iOS 14.5, a wraz z nim nową funkcję, która zmusiła reklamodawców do zamieszania: po raz pierwszy użytkownicy mogą nakazać aplikacjom, aby nie śledziły ich aktywności w różnych witrynach i usługach. Aby odwieść ich od tego, aplikacje na Facebooku i Instagramie iOS ostrzegają użytkowników, że śledzenie pomaga utrzymać te platformy „bezpłatnie”.

Jest to technicznie prawda; Facebook to firma reklamowa, która czerpie zyski z wyświetlania reklam, które użytkownicy z większym prawdopodobieństwem klikają. Ale notatka iOS 14.5 określa również problem w sposób, który sugeruje, że Facebook nie może zarabiać pieniędzy, jeśli zrezygnuje z tego rodzaju śledzenia, lub, co gorsza, że ​​aktualizacja Apple App Tracking Transparency może zmusić sieć społecznościową do rozpoczęcia pobierania opłaty od swoich użytkowników. Warto więc mieć absolutną jasność: żaden z nich nie ma miejsca.

Nie chodzi o to, że środki zapobiegające śledzeniu firmy Apple nie odbiją się na zyskach Facebooka. Dowodem na to jest odmowa; platforma prowadzi stałą kampanię przeciwko środkom, w tym serię całostronicowych reklam w głównych gazetach w grudniu. (Facebook nie jest tu sam; firmy reklamowe i ich współpracownicy szeroko potępili aktualizację, a koalicja marketingowa w Niemczech złożyła skargę antymonopolową przeciwko Apple.)

„Istnieją pewne typy reklam, głównie retargetingowe, które będą trudniejsze do wyświetlenia, ponieważ teraz Facebook nie wiedziałby, kto odwiedził aplikację, umieścił produkt w koszyku itp.” – mówi Ron Berman, profesor marketingu w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii. Zauważa, że ​​Facebookowi trudniej będzie również wykazać, że sprzedaż produktów była powiązana z określonymi mi, biorąc pod uwagę ograniczenia dotyczące tego, jakie informacje mogą teraz przepływać między witrynami i aplikacjami.

Ale nie musisz szukać dużo dalej niż ostatni kwartalny raport o dochodach Facebooka, opublikowany w zeszłym tygodniu, aby zobaczyć, że iOS 14.5 nie wydaje się pchać firmy w jakąkolwiek przepaść. Firma osiągnęła ponad 26 miliardów dolarów przychodów w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku, a jej dochód netto w wysokości 9,5 miliarda dolarów był prawie dwukrotnie większy niż w tym samym okresie rok temu. Ma w kasie ponad 64 miliardy dolarów gotówki i ekwiwalentów. Świetnie sobie radzi. Nawet jeśli każdy użytkownik iOS 14.5 zrezygnuje ze śledzenia, Facebook nadal będzie miał mnóstwo urządzeń z Androidem, z których będzie mógł czerpać zyski.

Nie jest też tak, że zapobieganie śledzeniu całkowicie eliminuje reklamy. To prawdopodobnie sprawia, że ​​są mniej istotne. Ludzie mogą nie klikać ich tak często, co czyni je mniej wartościowymi, a zewnętrzni analitycy przewidują, że nowa polityka Apple pojawi się w dolnej linii Facebooka. „Widzieliśmy szacunki wahające się od około 2 procent do 7 procent spadku przychodów z reklam Facebooka w tym roku i ten przedział wydaje się nam prawdopodobny, zwłaszcza na najniższym końcu” – mówi Nicole Perrin, główna analityk w eMarketer. dodaje, oczekuje się, że firma zwiększy ogólne przychody z reklam pomimo przejrzystości śledzenia aplikacji. Jak zauważył wcześniej Gilad Edelman z WIRED, gdy znikają dane innych firm, firmy, które przechowują więcej danych własnych, mają przewagę. To jest Google i to jest Facebook.

Facebook prowadził stałą kampanię przeciwko nowym środkom ochrony prywatności Apple, w tym jego wiadomościom w aplikacji.

Dzięki uprzejmości Facebooka

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook