Różności i nowinki technologia

Nowa funkcja czytania Microsoft Teams pomaga uczniom podczas pandemii i nie tylko

Firma Microsoft dodaje nową funkcję postępu czytania do Microsoft Teams, która ma pomóc uczniom poprawić płynność czytania. Funkcja Reading Progress umożliwia uczniom nagrywanie siebie podczas czytania fragmentu tekstu i oferuje nauczycielom możliwość oceny wskaźników dokładności, błędów w wymowie i nie tylko.

Zazwyczaj uczniowie ćwiczą płynność czytania przed nauczycielem, gdzie odczytują na głos fragment, a nauczyciel odpowiednio go zaznacza. Nauczyciele będą mierzyć szybkość, dokładność i ekspresję czytania w ramach tego procesu. Microsoft przyspieszył prace nad tą funkcją podczas pandemii, kiedy stało się jasne, że nauczycielom trudno będzie zdalnie mierzyć płynność czytania.

„W związku z pandemią, jeśli myślisz o płynności czytania, staje się to naprawdę trudne… ponieważ nie możesz być obok uczniów” – wyjaśnia Mike Tholfsen, menedżer produktu w Microsoft Education, w wywiadzie dla The Verge. „Możesz mieć możliwość skonfigurowania połączeń w usłudze Teams lub połączeń Zoom, ale zdecydowana większość nauczycieli tego nie robi”.

Nowa funkcja postępu czytania w Microsoft Teams.
Obraz: Microsoft

Niedawne badanie Uniwersytetu Stanforda wykazało, że pandemia wpłynęła na zdolność czytania uczniów, powodując około 30-procentowy spadek biegłości w czytaniu we wczesnych klasach. „Kiedy wybuchła pandemia, faktycznie współpracowaliśmy z szefem Microsoft Education i uzgodniliśmy, że przyspieszymy rozwój” – mówi Tholfsen. „W zeszłym roku włożyliśmy w to wiele wysiłku”.

Microsoft testował wczesną wersję alfa postępów czytania z ponad 350 nauczycielami od października i jest teraz gotowy do wprowadzenia tego jako darmowego dodatku przed następnym rokiem szkolnym. Technologia jest obsługiwana przez Azure na zapleczu, co pozwala nauczycielowi dostosować czułość do pomiaru uczniów z zaburzeniami mowy lub dysleksją.

„Współpracujemy z naszym zespołem usług mowy Azure i nawiązaliśmy z nimi bardzo bliską współpracę” – ujawnia Tholfsen. „Jeśli widziałeś trenera prezenterów programu PowerPoint, za kulisami używają tej samej technologii mowy”. Firma Microsoft opracowała interfejs API błędnej wymowy, który zasadniczo mierzy przedziały ufności i dzieli słowa na podstawie fragmentu tekstu, który uczeń ma przeczytać.

Uczniowie widzą tylko tekst, który muszą przeczytać.
Obraz: Microsoft

Nauczyciele zobaczą pełny pulpit nawigacyjny, który pokazuje liczbę słów na minutę i wskaźnik dokładności, a także będą mogli przejść do określonego słowa, aby usłyszeć, jak uczeń je wymawia. Jeśli nauczyciele nie chcą automatycznego wykrywania, mogą po prostu to wyłączyć i obejrzeć film przedstawiający czytanie przez ucznia, a następnie ocenić go ręcznie. Ta technologia mowy będzie również obsługiwać różne dialekty i akcenty, chociaż Microsoft wprowadza ją początkowo tylko dla odbiorców w języku angielskim w USA.

Firma Microsoft pracowała nad tą funkcją od kilku lat, po tym, jak zespół usłyszał od nauczyciela, że ​​tworzył 150 kopii arkuszy kalkulacyjnych dla innych nauczycieli, aby zapisywali dane o biegłości w czytaniu, a następnie łączyli je ręcznie. Ten żmudny wysiłek doprowadził do powstania własnych makiet Microsoftu na początku 2019 r. I większego impulsu w ramach wewnętrznego hack-a-thonu firmy latem 2019 r.

Firma Microsoft ma teraz nadzieję, że ta technologia może być używana nie tylko przez uczniów szkół podstawowych, aby pomóc w biegłości w czytaniu w ramach edukacji specjalnej, umiejętności czytania i pisania dla dorosłych i gdzie indziej. Istnieje nadzieja, że ​​korzystanie z tej technologii jest również mniej stygmatyzujące niż siedzenie przed nauczycielem i czytanie, co może być zniechęcające w każdym wieku. Powinien również uwolnić nauczycieli od konieczności spędzania tak dużej ilości czasu na ćwiczeniu płynności w czytaniu.

„Na podstawie tego, co widzieliśmy do tej pory, dzieci wolą czytać na komputerze” – mówi Tholfsen. „Nauka o czytaniu powie ci, że im więcej uczeń czyta na głos, tym lepsza będzie jego płynność. Jeśli nauczyciele mogą znaleźć czas na przydzielenie większej liczby zadań z biegłości w czytaniu, to jest to dobra rzecz do ogólnego czytania ”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook