Gry

Nowa kierownica wyścigowa Logitech G923 jest wyposażona w zaawansowany system sprzężenia zwrotnego siły

Logitech zapowiada swoją pierwszą nową kierownicę wyścigową od pięciu lat: G923 na PlayStation 4, Xbox i PC. G923 jest następcą G29 i G920 i będzie dostępny w sierpniu za 399,99 USD.

Chociaż G923 wygląda bardzo podobnie do G29 i G920, zawiera całkowicie nowy system sprzężenia zwrotnego siły, który firma nazywa „TrueForce”. System został zaprojektowany, aby zapewnić bardziej realistyczne sprzężenie zwrotne za pośrednictwem kierownicy, dzięki integracji z fizyką gry i silnikami audio. Koło może następnie przyjąć te dane wejściowe, takie jak poziom hałasu pochodzący z silnika samochodu lub powierzchnię, po której poruszają się koła, i przekształcić je w wibracje, które można poczuć przez koło. Firma twierdzi, że elektronika wewnątrz koła jest w stanie próbkować te sygnały wejściowe 4000 razy na sekundę i odpowiednio dostosowywać silniki ze sprzężeniem zwrotnym siły.

W porównaniu z innymi systemami sprzężenia zwrotnego siły, TrueForce jest w stanie zapewnić szerszą gamę sygnałów wejściowych dla sterownika. W praktyce oznacza to, że kierownica w zasadzie brzęczy lub wibruje przez cały czas, w którym się ścigasz. Możesz poczuć obroty silnika podczas naciskania pedału przyspieszenia lub subtelne zmiany na drodze podczas jazdy. Wszystko po to, aby doświadczenie było bliższe prawdziwemu życiu lub przynajmniej bardziej wciągające niż wcześniej.

Twórcy gier będą musieli zintegrować SDK firmy Logitech, aby obsługiwać TrueForce, w przeciwnym razie kierownica będzie miała ten sam system sprzężenia zwrotnego siły, co poprzednie wersje. Logitech mówi KRATA, Assetto Corsa Competizione, i Gran Turismo Sport będzie miał wsparcie dla systemu natychmiast, podczas gdy iRacing, F1 2020, i Dirt Rally 2.0 planujemy dodać tę funkcję we wrześniu.

Obie wersje G923 na PlayStation 4 i Xbox mają te same przyciski i układy sterowania (oba modele działają z komputerami z systemem Windows)
: Dan Seifert / The Verge

Oprócz technologii TrueForce, G923 nie różni się zbytnio od poprzednich modeli. Logitech twierdzi, że udoskonalił szwy na skórzanej osłonie, wewnętrzna elektronika została ulepszona, aby obsługiwać wejście z systemu TrueForce, a w pedale hamulca jest nowa progresywna sprężyna. Rzeczywiste silniki i mechanizmy przekładni są takie same jak w G29 i G920, podobnie jak stalowe łopatki zmiany biegów, aluminiowe szprychy i nylonowe zaciski wypełnione szkłem.

W przeciwieństwie do G29 i G920, które miały różne układy przycisków i możliwości, G923 jest taki sam, niezależnie od tego, czy kupujesz model PlayStation 4, czy ten na Xbox. (Obie wersje działają dokładnie tak samo po podłączeniu do komputera). Obejmuje to bardziej kompletny układ przycisków i lampki kontrolne zmiany biegów, które ostatnio były dostępne wyłącznie dla G29.

Przekładnie i silniki są takie same w G923, ale mózg, który je napędza, jest zupełnie nowy.
: Logitech

Miałem okazję przetestować G923 i jego system TrueForce w przedpremierowej wersji KRATA przed dzisiejszym ogłoszeniem. Nie jestem zawodowcem wyścigowym, ale nawet ja potrafiłem odróżnić podstawowe systemy sprzężenia zwrotnego siły dostępne w innych kołach od nowego silnika TrueForce. (Gry, które obsługują TrueForce, pozwalają na wyłączenie lub zmianę poziomu jego sprzężenia zwrotnego). Czułem, jak silnik wibruje przez kierownicę, podobnie jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym i wiedziałem dokładnie, kiedy zjeżdżałem z kursu. a koła straciły przyczepność, nawet jeśli nie widziałem tego przez widok z kokpitu samochodu. Po kilku wyścigach z włączonym TrueForce wyłączyłem go i odczułem drętwienie, jakby czegoś brakowało.

Zestaw pedałów dołączony do G923 jest wizualnie taki sam jak w poprzednich modelach, ale pedał hamulca jest teraz wyposażony w progresywną sprężynę.
: Dan Seifert / The Verge

Logitech wprowadza na rynek G923 w ciekawym czasie, kiedy symulatory wyścigów nigdy nie były bardziej popularne. Wszystkie główne profesjonalne serie wyścigowe odbywały się w tym roku w wirtualnych wyścigach, w których zawodowi kierowcy używali podobnych kół i pedałów jak Logitech i inne oraz gry takie jak iRacing zyskały popularność zarówno wśród amatorów, jak i profesjonalistów. Logitech twierdzi, że nie był w stanie utrzymać swoich kół w magazynie przez ostatnie cztery miesiące i spodziewa się, że popyt na G923 również będzie wysoki. W rezultacie utrzymuje G29 i G920 w swojej ofercie i zaoferuje je po niższej cenie niż G923.

Kosztujący 400 USD G923 znajduje się na niższym końcu tego, co jest obecnie dostępne na rynku kierownic wyścigowych, ale nadal jest kompatybilny z szeroką gamą foteli wyścigowych i akcesoriów (w tym istniejącą sześciobiegową ręczną skrzynią biegów Logitech). Wielu entuzjastów i profesjonalistów zbudowało całe swoje zestawy do symulacji wyścigów wokół G29 i G920 i jest prawdopodobne, że G923 będzie równie popularny.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook