Nowości

Nowe inteligentne okulary Vuzix microLED wyglądają jak okulary, które chciałbyś nosić w miejscach publicznych

Vuzix, dostawca technologii do noszenia i rzeczywistości rozszerzonej, wraca na targi CES 2021 z kolejną parą swoich inteligentnych okularów, tym razem z nowym udoskonaleniem. Najnowsza para jest zasilana technologią microLED, dzięki współpracy z chińską firmą Jade Bird Display. Wyświetlacze MicroLED pojawiły się w ostatnich latach jako realna alternatywa dla ekranów OLED, napędzając postęp głównie w dziedzinie telewizji.

Jednak technologia w tym kontekście pozwala na zamontowanie ultra małych, ale potężnych projektorów po obu stronach inteligentnych okularów, które, według uznania Vuzix, wyglądają bardzo podobnie do czegoś, co czułbyś wygodnie na co dzień publicznie. .

W połączeniu z technologią falowodu Vuzix i optyką silnika wyświetlania do mapowania obrazu na wewnętrznej stronie szkła, w rezultacie powstał imponujący gadżet, który może wyświetlać stereoskopowy obraz monochromatyczny lub kolorowy na obu soczewkach przy różnych gęstościach pikseli i rozdzielczościach, w zależności od wymagań oprogramowania.

Podobnie jak Google Glass, inteligentne okulary Vuzix są bardziej wyświetlaczami typu heads-up niż prawdziwymi urządzeniami rzeczywistości rozszerzonej i są zaprojektowane tak, aby odzwierciedlać informacje ze sparowanego smartfona.
: Vuzix

Z tym urządzeniem jest kilka innych dzwonków i gwizdków. Vuzix twierdzi, że urządzenie będzie obsługiwać Wi-Fi i opcjonalne LTE, a także głośniki stereo i mikrofony z redukcją szumów. Będą również obsługiwane gestami sterowanie dotykowe z systemem Android i iOS, prawdopodobnie do sterowania towarzyszącymi aplikacjami mobilnymi za pomocą tylko boków inteligentnych okularów. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu Blade Vuzix za 1000 USD, ta nowa wersja nie ma jeszcze oficjalnej nazwy produktu ani ceny, chociaż firma dąży do letniej daty premiery, donosi TechCrunch.

Oczywiście, biorąc pod uwagę charakter wirtualnych targów CES w tym roku, nie byliśmy w stanie wypróbować tych inteligentnych okularów tak, jak zwykle na wystawie, więc nie możemy wiele powiedzieć o jakości obrazu, wygodzie lub projekt ramek lub jakiekolwiek wsparcie oprogramowania. Ale Vuzix nie jest tak naprawdę skierowany na rynek konsumencki za pomocą urządzenia w stylu Google Glass, co koniecznie gwarantowałoby uzyskanie wczesnego, praktycznego wrażenia, jak dobrze działają.

Inteligentne okulary Vuzix, które są bardziej związane z wyświetlaczami typu heads-up niż prawdziwą AR, są skierowane bardziej do przedsiębiorstwa, zwłaszcza po przejęciu przez Intel 30% udziałów w nowojorskiej firmie Rochester w 2015 roku. Zwrot w kierunku Produkty AR i VR ukierunkowane na miejsce pracy zostały przyspieszone dzięki powolnemu wdrażaniu zestawów słuchawkowych i okularów dostosowanych do potrzeb konsumentów, a także ogólnego braku przełomowych postępów w podstawowej technologii, która ułatwiłaby moment w stylu iPhone’a w tej dziedzinie.

Dlatego tak mało widzieliśmy i nie słyszeliśmy o HoloLens firmy Microsoft, Google Glass drugiej generacji i goglach AR Magic Leap przez lata, odkąd te gadżety zadebiutowały, a Facebook po cichu nadal pompuje pieniądze do Oculusa i pozostaje jednym z nich bardzo nieliczne duże firmy technologiczne nadal aktywnie zajmują się VR.

Ciepły odbiór produktów AR i VR przez konsumentów nie powstrzymał niektórych większych nazw od spróbowania swoich sił w inteligentnych okularach dla konsumentów. Od tego czasu Amazon wszedł na rynek inteligentnych okularów ze swoimi Echo Frames, a Facebook pracuje również nad swoją pierwszą parą we współpracy z Ray-Ban. W międzyczasie plotki wciąż krążą wokół planów Apple’a, aby wypuścić zestaw słuchawkowy AR lub parę inteligentnych okularów (lub obu) w najbliższej przyszłości.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook