Różności i nowinki technologia

Nowy sedan Hondy Legend będzie się poruszał po ruchliwych autostradach w 2021 roku

Honda oświadczyła w tym tygodniu, że będzie masowo produkować autonomiczne pojazdy zdolne do wykonywania 100% zadań związanych z prowadzeniem pojazdu w określonych warunkach, ale kierowcy będą musieli stać w gotowości, aby przejąć kontrolę w razie potrzeby.

Ten rodzaj autonomicznej jazdy jest zdefiniowany jako Poziom 3 przez Society of Automotive Engineers. Odnosi się do wysoce zautomatyzowanej jazdy, w której kierowca nadal musi mieć możliwość przejęcia pojazdu na żądanie. Automatyzacja poziomu 4 oznacza, że ​​samochód jest w stanie samodzielnie radzić sobie w większości sytuacji na drodze, podczas gdy poziom 5 jest w dużej mierze teoretyczny i obejmuje pełną automatyzację w każdych warunkach.

W komunikacie prasowym Honda twierdzi, że otrzymała zgodę japońskiego Ministerstwa ds. Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki na masową produkcję pojazdów poziomu 3. „Ta homologacja umożliwia zautomatyzowanemu systemowi jazdy prowadzenie pojazdu zamiast kierowcy w określonych warunkach, na przykład gdy pojazd znajduje się w zatłoczonym ruchu ulicznym [the] ekspresowej ”- mówi producent samochodów.

Ta naklejka zostanie umieszczona na zewnątrz pojazdów Hondy poziomu 3, aby inni użytkownicy dróg mogli poznać jej możliwości.
Honda

Honda planuje wypuścić do końca marca 2021 roku wersję Legend sedan nowej generacji, wyposażoną w nowo zatwierdzony zautomatyzowany sprzęt do jazdy, zwany „Traffic Jam Pilot”. Zgodnie z umową z rządem Japonii pojazd będzie zawierał dane rejestrator do śledzenia jego ruchu i zewnętrznych oznakowań, aby inni użytkownicy drogi byli świadomi jego autonomicznych możliwości.

Pojazd musi zawierać system monitorowania kierowcy, który śledzi uwagę i zachowanie kierowcy. Może to oznaczać kamery lub czujniki na podczerwień do określania, czy kierowca patrzy na drogę. Istnieją również surowe wymagania dotyczące „przekazywania” między oprogramowaniem do samodzielnej jazdy samochodu a kierowcą:

Zanim którykolwiek z warunków otoczenia podczas jazdy stanie się niezadowalający, urządzenie musi ostrzegać kierowcę o przekazaniu sterowania (przekazaniu) z powrotem kierowcy i musi kontynuować bezpieczną jazdę aż do zakończenia przekazania. Gdy przekazanie nie może być wykonane, sprzęt musi bezpiecznie zatrzymać pojazd.

Honda jest jednym z bardziej ostrożnych producentów samochodów, jeśli chodzi o samochody autonomiczne. Niedawny ranking wiodących firm w technologii autonomicznej nie obejmuje nawet japońskiego producenta samochodów, który jest szóstą co do wielkości firmą samochodową na świecie. Honda prowadziła rozmowy z niektórymi z czołowych operatorów AV w USA, ale nie ujawniła jeszcze własnego programu autonomicznej jazdy. Firma zapowiedziała wcześniej, że planuje 2025 r. Wypuścić samochody autonomiczne z możliwością jazdy na poziomie 4.

W 2018 roku Honda ogłosiła, że ​​zainwestuje ponad 2 miliardy dolarów w wspierany przez GM Cruise w ciągu 12 lat. Producent samochodów pomógł zaprojektować Cruise Origin, wspólny elektryczny pojazd autonomiczny bez kierownicy i pedałów. Kolejna umowa z Waymo, samodzielnym działem Alphabet, nie przyniosła skutku i obie firmy odeszły.

Jednak większość firm, w tym Waymo i Cruise, twierdzi, że pomija poziom 3 i pracuje wyłącznie na technologii poziomu 4. Powodem jest to, że poziom 3 jest postrzegany jako potencjalnie niebezpieczny, biorąc pod uwagę potrzebę zachowania przez kierowców uwagi, mimo że pojazd wykonuje większość zadań związanych z prowadzeniem pojazdu.

Inni producenci samochodów byli zaskoczeni obietnicą jazdy na poziomie 3. W 2018 roku Audi ogłosiło, że jego sedan A8 będzie wyposażony w funkcję o nazwie Traffic Jam Assist, która, gdy będzie aktywna, zwalnia ludzkich kierowców z konieczności zwracania uwagi podczas zatrzymywania się i ruszania. Jednak funkcja ta była uzależniona od zgody władz lokalnych, a funkcja Traffic Jam Assist pozostaje nieaktywna na większości rynków na całym świecie. Audi nie planuje aktywować tej funkcji, a automatyzacja na poziomie 3 pozostaje grzęzawą wyzwań prawnych, regulacyjnych i biznesowych.

BMW zapowiedziało, że jego nadchodzący pojazd elektryczny będzie również posiadał możliwości poziomu 3, ale kiedy iX SUV został zaprezentowany w tym tygodniu, funkcja ta była zauważalnie nieobecna.

Pomimo tych niepowodzeń Honda jest uparta jeśli chodzi o możliwości technologii Level 3. „Honda pozostanie oddana dalszemu rozwojowi technologii bezpieczeństwa, jednocześnie starając się służyć ludziom na całym świecie radością i swobodą poruszania się”, mówi firma, „zapewniając ludziom spokój ducha i wzbudzając ich ciekawość”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook