Foto

Nowy Sony A7S Mark III nie nagrywa wideo 8K

Minęło pięć długich lat, odkąd pojawił się ostatni bezlusterkowy aparat wideo Sony, A7S Mark II. Konkurencja nie ustała od tego czasu, a najnowszy R5 firmy Canon może pochwalić się naprawdę imponującymi nagraniami wideo. Tak więc dzisiaj Sony przedstawia A7S Mark III, znaną, ale odświeżoną wersję swojego najlepszego bezlusterkowca do nagrywania wideo.

Od razu powiem wam, że specyfikacja A7S III nie jest taka sama jak w przypadku Canona R5. Rozdzielczość nagrywania wideo Sony ogranicza się do 4K, rejestruje zdjęcia ze stosunkowo marnym 12 megapikselami, a jego system stabilizacji obrazu w korpusie koryguje do 5,5 stopnia wstrząsu. Te specyfikacje są takie same, jak A7S II sprzed pięciu lat. Canon może nagrywać wideo 8K, ma 45-megapikselowy czujnik i może pochwalić się 8-stopniową korekcją drgań dzięki systemowi stabilizacji.

Sony najwyraźniej doskonale zdaje sobie sprawę z tego koślawego porównania, więc podkreśla zdolność A7S III do nagrywania wideo 4K przy 409,600 ISO, z ponad 15 stopniami zakresu dynamicznego. Podczas gdy Canon musiał zmagać się ze skargami na przegrzanie R5 od momentu jego ogłoszenia, Sony twierdzi, że A7S III będzie nagrywać materiał 4K z prędkością 60 klatek na sekundę bez przerwy przez godzinę bez przegrzania, dzięki nowemu wewnętrznemu rozpraszaniu ciepła. Struktura. I podobnie jak jego poprzednik, zarejestruje ten materiał w warunkach na tyle ciemnych, że praktycznie każda inna kamera zrezygnuje.

A7S III ma w pełni przegubowy ekran dotykowy, pierwszy w aparatach Sony Alpha. Jego nowy wizjer elektroniczny ma rozdzielczość 9,44 miliona punktów.
: Sony

Ograniczenia rozdzielczości wideo A7S III są bezpośrednim skutkiem decyzji Sony o dalszym stosowaniu 12-megapikselowego czujnika w aparacie. Chociaż ten czujnik ma znacznie większe fizyczne piksele niż chip o wyższej rozdzielczości (Sony twierdzi, że są cztery razy większe niż w przypadku czujnika o rozdzielczości 42 megapikseli), co pozwala aparatowi fotografować ze znacznie wyższą czułością na światło, oznacza to, że najwyższa – rozdzielczość wideo, jaką kamera może nagrywać, to 4K. Sony musiałoby użyć co najmniej 33-megapikselowej matrycy, żeby nagrać 8K. Fotografowie, którzy głównie robią zdjęcia, prawdopodobnie również będą chcieli wybrać Sony A7 III lub A7R III, które mają znacznie wyższe rozdzielczości, ale mniej możliwości wideo niż A7S III.

A7S III może nagrywać do 120 klatek na sekundę w 4K lub do 240 klatek na sekundę w 1080p. Kamera obsługuje zarówno wypróbowany, prawdziwy format nagrywania H.264, jak i nowszy format H.265 HEVC dla lepszej jakości obrazu. Możesz nagrywać 10-bitowe wideo 4: 2: 2 HLG HDR bezpośrednio w aparacie lub 16-bitowe filmy RAW do zewnętrznej nagrywarki. Mówi się, że nowy podświetlany z tyłu czujnik ma lepszą jakość ISO niż jego poprzednik i ma 759 punktów autofokusa z detekcją fazową. Aparat jest wyposażony w imponujący autofokus oka Sony w czasie rzeczywistym i śledzenie we wszystkich trybach, zarówno fotograficznych, jak i wideo.

Sony wyprzedza Canona dzięki nowemu wizjerowi o rozdzielczości 9,44 miliona punktów, który jest prawie dwukrotnie większy niż w przypadku innych dostępnych rozwiązań. Nowością jest także w pełni przegubowy ekran dotykowy, pierwszy w bezlusterkowych aparatach Sony Alpha. A7S III ma dwa gniazda na karty, oba obsługujące karty SD UHS-II i nowy format CF Express Type A. Sony twierdzi, że akumulator A7S III, który jest również używany w A7R III i A7 III, zapewnia o 60 procent dłuższy rekord niż akumulator w A7S II.

Wreszcie Sony twierdzi, że całkowicie przeprojektowało swój system menu, aby ułatwić nawigację i sterowanie dotykiem. Ekrany menu i ustawienia aparatu można również dostosować do zdjęć lub wideo i przełączać między nimi w dowolnym momencie.

Podczas gdy A7S III z pewnością będzie potężną kamerą wideo i zadowoli tych, którzy czekali lata na aktualizację A7S II, wydaje się, że Sony tak naprawdę nie przesuwa granic, tak jak w przypadku poprzednich wersji A7S. Wcześniejsze aparaty A7S trafiły na rynek z niespotykanymi wówczas możliwościami przy słabym oświetleniu. A7S III po prostu robi więcej z tą samą rozdzielczością i ISO, aczkolwiek z rzekomo czystszym wyjściem. To iteracja, a nie innowacja.

Canon z pewnością stawia czoła wyzwaniom związanym z R5 i należy krytykować, czy w ogóle „potrzebujemy” w tym momencie nagrywania wideo 8K. Sony stawia na to, że przynajmniej na razie tego nie robimy i jest przekonane, że A7S III będzie najlepszą kamerą 4K w swoim segmencie. Będziesz mógł to potwierdzić, gdy aparat pojawi się na półkach we wrześniu za około 4000 USD.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook