Różności i nowinki technologia

Od podcastów po warsztaty Zoom – przyjaźń to wielki biznes

Moi bliscy przyjaciele i lubię spędzać razem czas. Oczywiście w dzisiejszych czasach wszyscy pamiętamy o środkach ostrożności w przypadku pandemii. Ale jemy, chodzimy na spacery i rozmawiamy tyle godzin, na ile pozwalają nasz harmonogram. Przez cały czas moglibyśmy robić o wiele więcej dzięki naszej przyjaźni – na przykład budować wokół niej markę i zarabiać pieniądze.

Rozejrzyj się po internecie, a zobaczysz pary najlepszych przyjaciół, którzy właśnie to robią. Zaczynają udane podcasty o przyjaźni, a następnie piszą bestsellery na podstawie tych podcastów. Prowadzą warsztaty na temat kreatywności i współpracy, a nawet napędzają się nawzajem do politycznej sławy. Pre-Covid te dwie osoby pojawiały się również na konferencjach – głównie na spotkaniach kobiet – aby porozmawiać o budowaniu przyjaźni, ale także o swoich karierach.

Rok 2020 był trudny dla przyjaźni; pandemia, z jej wymuszonymi blokadami i skrupulatnym planowaniem kapsuły, nadwyrężyła nawet najbliższe związki. Jeśli w tym roku jest coś, co jasno pokazało, to to, że przyjaźń, szczególnie w trudnych czasach, to niekończący się projekt, praca w toku. Dla nielicznych szczęśliwców przyjaźń staje się również dochodowym biznesem.

Związek między przyjaźnią a przychodami mógł zacząć się od seminariów i książek samopomocy z ostatnich dziesięcioleci, ale rozwinął się na Facebooku, najseksowniejszym z sieci społecznościowych, które przejęły święty związek w polubienia, dane i algorytmy. Obecnie żyje z przyjaciółmi, którzy próbują sprzedawać Ci rzeczy w DM, dzięki wielopoziomowym planom marketingowym. I, oczywiście, zawsze istnieje możliwość wynajęcia przyjaciela podczas następnej podróży do Japonii, online, za pośrednictwem Client Partners, firmy specjalizującej się w wynajętych przewodnikach i gospodarzach, którzy mogą udzielić klientom porad, nieskrępowanej zabawy z nimi i pocieszenia, jeśli potrzebne.

W świecie technologii wielu inwestorów szybciej przekazuje pieniądze startupom zrodzonym z przyjaźni, wierząc, że dwóm współzałożycielom to nie jeden. W przypadku dóbr konsumpcyjnych firmy należące do przyjaciół to kocimiętka medialna. (Zabawny bonus: zaprzyjaźnieni przedsiębiorcy tworzą idealnie symetryczne obrazy pasujące do artykułów, które dzięki uroczym historiom o przyjaźniach praktycznie same się piszą). W mediach społecznościowych # squadgoals – hashtag opisujący wspaniałe grupy przyjaciół, kiedyś przywłaszczone kulturowo i spopularyzowane przez efektowną grupę Taylor Swift – narodziło się, a potem umarło, ale pogląd, że przyjazne miejsca spotkań tworzą seksowne historie z Instagrama na sprzedaż, pozostał, co zaowocowało stworzonymi przyjaźniami z influencerami i współpracą z marką. Obecnie influencerowie często łączą siły w celu zwiększenia zasięgu podczas tworzenia sponsorowanych treści dla marek. Okazywanie przyjaźni przemawia do obserwujących.

Zapętlony film z wpływowymi osobami "sprzedawanie" produkty dla wielbicieli.

WIRED przewodnik po influencerach

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu, polubieniach władzy, sponconie i zaufaniu.

To wszystko oznacza, że ​​utowarowienie przyjaźni towarzyszy nam już od jakiegoś czasu. Tym razem jesteśmy świadkami jego najbardziej przyjaznej dla użytkownika – lub najbardziej irytującej – iteracji; najlepsi kumple łączą siły, aby wprowadzać na rynek i sprzedawać wzniosły i ambitny spin na samej przyjaźni. Jak zawsze, z pomocą przychodzi technologia.

Najlepsi przyjaciele i pisarze Aminatou Sow i Anne Friedman uruchomili podcast Zadzwoń do swojej dziewczyny w 2014 roku. Każdy cotygodniowy odcinek jest wypełniony zabawnymi rozmowami na odległość (Friedman mieszka w LA, Sow w Nowym Jorku). Teraz duet napisał nową książkę pt Wielka przyjaźń: jak trzymamy się blisko siebie. W nim doskonały cytat pokazuje, jak naturalnie rozwiniętą kreatywność można zapakować do konsumpcji: „To był kawałek naszej przyjaźni, usunięty z kontekstu, dopracowany i opublikowany” – piszą. Wielka przyjaźń, który powstał na podstawie podcastu duetu, stał się bestsellerem NYT wkrótce po ukazaniu się na początku roku. Sow ma ponad 90 000 obserwujących na Instagramie; jej kanał jest pełen komentarzy siostrzenicy Kamali Harris, Meeny Harris, oraz zdjęć z autorką celebrytów Zadie Smith. Friedman jest częstym gościem na wydarzeniach technicznych i konferencjach medialnych. Podczas gdy książka opowiada o wzlotach i upadkach przyjaźni i próbach uchwycenia uniwersalnego doświadczenia, wiele z nich Wielka przyjaźń poświęcona jest specyficznym historiom kobiet i ścieżkom kariery.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook