Gry

Odpowiedź AMD na DLSS Nvidii pojawi się w tym miesiącu

Firma AMD ogłosiła, że ​​FidelityFX Super Resolution (FSR), technika superpróbkowania, która powinna zwiększyć wydajność i jakość obrazu w obsługiwanych grach, zostanie uruchomiona 22 czerwca. Firma zaprezentowała dziś na targach Computex Taipei więcej informacji na temat tej funkcji, choć wciąż nie jest jasne, jak skuteczna będzie.

Supersampling jest głównym punktem różnicującym procesory graficzne AMD i konkurencyjnej Nvidii. DLSS (Deep Learning Super Sampling), wersja tej techniki firmy Nvidia, wykorzystuje sieci neuronowe do rekonstrukcji obrazów o wyższej jakości z niższych rozdzielczości w czasie rzeczywistym, umożliwiając granie z płynniejszą liczbą klatek na sekundę bez pogorszenia jakości obrazu. Nvidia wprowadziła DLSS w 2018 roku z serią RTX 20 i od tego czasu zwiększa wydajność i wsparcie. Ponad 50 gier działa teraz z DLSS, a sama Nvidia właśnie ogłosiła dzisiaj, że Red Dead Redemption 2 i Rainbow Six Siege otrzymują tę funkcję.

AMD po raz pierwszy powiedziało, że pracuje nad superpróbkowaniem w zeszłym roku, kiedy ogłosiło procesory graficzne z serii RX 6000. Firma nie podaje jeszcze zbyt wielu szczegółów technicznych dotyczących tej funkcji, ale twierdzi, że będzie to open source i że w tym roku będzie ją obsługiwać ponad dziesięć studiów i silników.

FSR obsługuje cztery poziomy skalowania. We własnych testach AMD, bieganie Godfall W Radeonie RX 6800 XT z epickimi ustawieniami graficznymi i ray tracingiem tryb wydajności działał przy 150 fps – ogromny wzrost w porównaniu z natywnym wynikiem renderowania wynoszącym 49 fps. Tryby Balanced, Quality i Ultra Quality przyniosły odpowiednio 124 fps, 99 fps i 78 fps.

Ponieważ FSR jest oprogramowaniem typu open source, będzie działać również na procesorach graficznych Nvidia, w tym modelach z serii 10, które nie obsługują DLSS. AMD twierdzi o 41-procentowym wzroście wydajności w trybie jakości dla Godfall na przykład na GTX 1060, zwiększając liczbę klatek na sekundę z 27 do 38 klatek na sekundę.

Własnych wzorców firm nigdy nie należy oczywiście traktować w wartości nominalnej, a wyniki nie są aż tak znaczące bez możliwości zobaczenia wpływu na jakość obrazu na własne oczy. AMD nie przedstawiło zbyt wielu dowodów na to, jak FSR faktycznie działa w praktyce — ale nie będziemy mieli zbyt wiele czasu, aby się dowiedzieć, ponieważ będzie on dostępny za trzy tygodnie.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook