GryNowości

Ogłoszenie Tesli Model S Plaid: jak obejrzeć debiut „najszybszego samochodu produkcyjnego, jaki kiedykolwiek powstał”

Tesla zorganizuje w czwartek dostawę nowej, wysokowydajnej wersji „Plaid” Modelu S. Firma Elona Muska stara się ożywić zainteresowanie swoim prawie dziesięcioletnim elektrycznym sedanem, który również zmaga się z silną konkurencją ze strony Porsche i Mercedes-Benz. Po premierze Musk twierdzi, że Plaid Model S będzie „najszybszym samochodem produkcyjnym, jaki kiedykolwiek wyprodukowano”.

Wydarzenie, które odbędzie się w fabryce Tesli w Fremont w Kalifornii, będzie transmitowane na żywo dla publiczności od 19:00 PT / 22:00 ET. Pierwotnie planowano go na 3 czerwca, ale Musk przesunął go na 10. po tym, jak napisał na Twitterze, że pojazd wymaga „jeszcze jednego tygodnia poprawek”.

Dostawa odświeżonego Modelu S również została opóźniona, a firma początkowo twierdziła, że ​​planuje rozpocząć wysyłkę do klientów w marcu. Odnowiona wersja SUV-a Model X miała również rozpocząć dostawy w marcu, ale została przesunięta na bliżej nieokreśloną datę w przyszłości.

Plaid Model S nie był nieunikniony. Pomimo uporczywych plotek od lat, Musk wydawał się niezainteresowany pomysłem, tweetowanie w 2019 roku „[t]tutaj nie nadchodzi „odświeżony” Model X lub Model S.” Tesla zamiast tego stale wprowadzał drobne ulepszenia do obu pojazdów, powiedział.

Jednak niecałe dwa miesiące później prototypowa wersja układu napędowego Plaid zadebiutowała na torze Laguna Seca, pokonując słynny tor w Kalifornii w zaledwie minutę i 36 sekund. Firma później pokazała kolejny prototyp w ramach prezentacji Battery Day we wrześniu 2020 roku. Plaid, podobnie jak „śmieszny” tryb przyspieszenia w samochodach Tesli, jest nawiązaniem do jednego z ulubionych filmów Muska, Kosmiczne kule.

Znamy już większość istotnych specyfikacji: szacowany zasięg 390 mil, prędkość maksymalna 200 mil na godzinę (z „odpowiednimi oponami”, Piżmo powiedział) i sprint od 0 do 60 mil na godzinę w 1,99 sekundy (chociaż pojawiły się pewne pytania dotyczące słuszności tego ostatniego twierdzenia). Cena nowego modelu wynosi 129 990 USD, w porównaniu do 79 990 USD za model S dalekiego zasięgu. Wersja „Plaid Plus” Modelu S, która miała mieć zasięg ponad 520 mil, została anulowana po tym, jak Musk napisał na Twitterze o tym podstawowym Plaid jest „po prostu taki dobry”.

Nowy Model S będzie również wyposażony w uproszczone wnętrze, z poziomym ekranem dotykowym podobnym do tego, który można znaleźć w Modelu 3 i Modelu Y. Jest też bezłodowa kierownica motylkowa w kształcie litery U, podobnie jak to, co powiedział Tesla, pojawi się w nadchodzącym drugim -generacja Roadster. Za środkową konsolą znajduje się dodatkowy ekran dla pasażerów na tylnych siedzeniach. W przeciwieństwie do Modelu 3 i Modelu Y, nowy Model S nadal posiada ekran kokpitu za kierownicą.

Tesla mówi, że Plaid Model S powinien być w stanie wykonać pięć razy więcej przebiegów na ćwierć mili niż poprzednie sedany Modelu S, dzięki nowemu układowi napędowemu i nowej pompie ciepła, które zostały opracowane dla Modelu Y. Będzie również wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy, który jest zasilany przez chip o mocy obliczeniowej 10 teraflopów, umożliwiając pasażerom granie w gry takie jak Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077 (z obsługą kontrolera bezprzewodowego).

Kiedy po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2012 roku, Tesla Model S na nowo zdefiniowała elektryczny luksus dzięki eleganckiemu wzornictwu i długiemu zasięgowi. Ale firma stoi przed nową falą konkurencji, dzięki wydaniu w ostatnich latach Porsche Taycan, Audi E-tron GT, Lucid Air i Mercedes EQS. Jeśli Tesla chce pozostać w luksusowej grze EV, musiała wprowadzić pewne zmiany w swoim flagowym pojeździe.

Nagłe anulowanie Plaid Plus rodzi jednak pytania dotyczące planów dotyczących baterii producenta. Plaid Plus miał być wyposażony w nowe stoły Tesli 4680 ogniw baterii. Ogniwa te, które mają umożliwić większy zasięg 500 mil lub więcej, są większe niż obecne ogniwa firmy, mierząc 46 milimetrów na 80 milimetrów (stąd nazwa). Oprócz większej ilości energii i mocy, oczekuje się, że nowe ogniwa przyniosą 14-procentową redukcję kosztów na kilowatogodzinę (kWh) tylko na poziomie współczynnika kształtu ogniwa.

Plaid Plus miał uzyskać zasięg 520 mil. Podczas gdy Musk mógł zaszokować wszystkich w czwartek wieczorem większym zasięgiem Plaid niż pierwotnie reklamowano, ostatnio rzucił zimną wodą na pomysł, aby potrzebować zasięgów dłuższych niż 400 mil. W oświadczeniu do Elektrek, Musk powiedział „większy zasięg nie ma większego znaczenia. Zasadniczo nie ma przejazdów powyżej 400 mil, podczas których kierowca i tak nie musi zatrzymywać się na toaletę, jedzenie, kawę itp.”

Ignorując na chwilę, że większość przerw w toaletach trwa krócej niż czas potrzebny na naładowanie pojazdu elektrycznego, odwrócenie Muska na Plaid Plus może sygnalizować opóźnienie w produkcji 4680 ogniw Tesli. Oprócz Plaida, nowe ogniwa mają być używane w pojazdach Cybertruck i Semi Tesli, których nadal oczekuje się jeszcze w tym roku.

W kwietniowej rozmowie o zarobkach Musk powiedział, że Tesla wciąż jest „od 12… do 18 miesięcy od masowej produkcji wynoszącej 4680”. Zobaczymy, czy otrzymamy aktualizację tych szacunków podczas czwartkowego wieczoru. Ale z Muskiem nigdy nie wiadomo na pewno.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook