Nowości

Ogromny naturalny eksperyment Covid-19 trwa – w salach lekcyjnych

Dla rodziców i nauczycieli, ponowne otwarcie szkół było chaotycznym bałaganem. Wydaje się, że wytyczne i procedury zmieniają się codziennie. Zasady obowiązujące w klasie, a nawet to, czy w ogóle ma miejsce uczenie się na miejscu, zależy od tego, gdzie mieszkasz i często od polityki tego, kto siedzi w rezydencji gubernatora. Ale dla epidemiologów ta jesień okazuje się swego rodzaju naukową bonanzą. „Otwarcie szkół to niesamowita okazja do naturalnych eksperymentów, które pozwolą zrozumieć transmisję” – mówi Tina Hartert, epidemiolog dziecięcy z Vanderbilt University Medical Center.

pracownicy sanitarni sprzątający schody

Wszystko, co musisz wiedzieć o koronawirusie

Oto cały zasięg WIRED w jednym miejscu, od tego, jak zapewnić rozrywkę swoim dzieciom, po wpływ tej epidemii na gospodarkę.

Naukowcy tacy jak Hartert chcą wiedzieć, jak skutecznie rozprzestrzenia się ten koronawirus, jakie ryzyko stwarzają dzieci i nastolatki, aby przenosić wirusa i czy którekolwiek ze środków, które obecnie podejmują szkoły – od naprzemiennych harmonogramów, przez nowe systemy wentylacji, po chemiczną dezynfekcję biurka – czynią różnicę.

Chociaż istniejące badania analizowały te pytania, większość z nich przeprowadzono wiosną ubiegłego roku, kiedy szkoły były zamknięte, a dzieci były w domu. Hastert mówi, że ci, którzy przyjrzeli się reaktywowanym szkołom, na przykład w Niemczech i Izraelu, mieli małe rozmiary prób. „Nie jesteśmy pewni, czy spojrzymy na całą literaturę dotyczącą roli dzieci w przenoszeniu choroby w porównaniu z dorosłymi” – mówi Hartert, który koordynuje również ogólnokrajowe badanie finansowane przez National Institutes of Health, dotyczące rozprzestrzeniania się nowego koronawirusa wśród gospodarstw domowych.

Badanie, znane jako Human Epidemiology and Response to SARS-CoV-2 (Heros), pomoże również określić, u jakiego odsetka dzieci zakażonych wirusem wystąpią objawy choroby i porównać wskaźniki zakażeń wśród dzieci z astmą lub chorobami alergicznymi. z dziećmi, które tego nie robią. W badaniu wzięło udział ponad 1900 gospodarstw domowych w 12 amerykańskich miastach, a Hartert ma nadzieję, że na początku 2021 roku otrzyma pewne wstępne dane.

Hartert w szczególności bada, w jaki sposób wirus przemieszcza się po rodzinach. Mówi, że chce zobaczyć podobne badanie, w jaki sposób wirus może rozprzestrzeniać się w szkole. „To nie jest takie proste, jak samo studiowanie szkoły” – mówi Hartert. „Budynek szkoły to tylko jedna sieć, z którą uczniowie łączą się, gdy wychodzą z klasy, wsiadają do autobusów i wracają do domu”.

Eksperci ds. Danych twierdzą, że projektowanie badań dotyczących transmisji w szkole lub środków łagodzących nie jest takie łatwe. Po pierwsze, w okręgach szkolnych, w których większość rodziców nie może pracować w domu lub nie ma dostępu do komputera i Internetu, administratorzy mogą mieć motywację, aby trzymać szkoły otwarte pomimo ryzyka związanego z wirusem – mówi Zoe McLaren, profesor zdrowia. polityki na Uniwersytecie Maryland w hrabstwie Baltimore.

„W społecznościach, w których uczniowie znajdują się w stosunkowo niekorzystnej sytuacji, prawdopodobnie wrócą do szkoły, ponieważ uczniowie prawdopodobnie będą dalej w tyle” – mówi McClaren. „Jeśli są ogniska, są one słabiej wyposażone. Gdyby mieli pieniądze na lepsze systemy wentylacyjne i mniejsze klasy, byliby w stanie zrobić to bezpiecznie ”.

Nawet jeśli naukowcy mogą wziąć pod uwagę różnice ekonomiczne między okręgami szkolnymi, każde badanie szkolne będzie musiało przeprowadzić wiele testów diagnostycznych Covid-19 wśród uczniów, nauczycieli i personelu przez długi czas, aby śledzić postępy wirusa . Będą również musieli przeprowadzić szczegółową księgowość każdej osoby, z którą spotyka zainfekowany uczeń lub nauczyciel, strategię zwaną śledzeniem kontaktów, która jest zarówno pracochłonna, jak i kosztowna.

Śledząc choroby układu oddechowego, takie jak koronawirus, „nie da się tak łatwo stwierdzić, co stało się po fakcie” – mówi Dimitri Christakis, pediatra z Seattle Children’s Research Institute. „Dlatego musisz testować dzieci, aby wiedzieć, że przyszły do ​​szkoły bez Covid, że pięcioro dzieci ma teraz Covid-19, a następnie kontaktuje się ze swoimi rodzinami. Musisz mieć infrastrukturę na miejscu, w przeciwnym razie śledzenie będzie bardzo trudne lub nawet niemożliwe ”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook